راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از فروشگاه اینترنتی تیمچه، با سرمایه‌گذاری مشترک لندو و فینووا

لندو از فروشگاه اینترنتی «تیمچه»، با ۳۰ هزار کالای آماده فروش در دسته‌های متنوع رونمایی کرد. تیمچه که با سرمایه‌گذاری مشترک لندو (ایران‌رنتر سابق) و فینووا راه‌اندازی شده، با مزیت رقابتی ارسال رایگان به سراسر کشور شروع به کار کرده است. این در حالی است که طبق فهرست مزایای فروشگاه، از همین ابتدا در تیمچه امکان خرید اقساطی بدون نیاز به چک و ضامن وجود دارد.

لندو به‌عنوان بزرگ‌ترین استارت‌آپ حوزه خرید اقساطی کشور، از شش سال پیش در زمینه لندتک فعالیت می‌کند و هدف از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی تیمچه را ایجاد یک فضای رقابتی سالم برای تأمین انواع کالاهای مورد تقاضای مشتریان در سراسر کشور عنوان کرده است.

به گزارش روابط عمومی لندو، امیر حق‌رنجبر، مدیرعامل لندو، به‌عنوان مدیرعامل تیمچه نیز معرفی شده و به‌این‌ترتیب پیشبرد هم‌زمان این پروژه‌ها برعهده تیمی است که در این سال‌ها، هم با فروشندگان زیادی همکاری داشته و هم پاسخگوی مشتریانی از سراسر کشور بوده‌اند. انتخاب مدل تجاری مارکت‌پلیس (Market Place) برای فروشگاه آنلاین تیمچه، ریشه در همین تجربه دارد و موجب شده در شروع کار، نزدیک به ۱۰۰ فروشنده برتر با تیمچه همکاری کنند.


بازار گاهی که می‌خواهد به‌مثابه یک رقیب جدی حاضر شود


در مدل تجاری مارکت‌پلیس یا بازارگاه هر فروشنده‌ای در سراسر کشور که کالایی قابل‌عرضه داشته باشد، می‌تواند از طریق پلتفرم و طبق ضوابطی که مارکت‌پلیس تعیین می‌کند، کالاهای خود را به فروش برساند. فروشندگان نقشی مهم و حیاتی در کالبد یک مارکت‌پلیس دارند و تیمچه برای جذب بهترین فروشندگان، برنامه‌ریزی کرده است. امتیازاتی مثل اعطای وام، تسویه‌های آسان و سریع، تعیین کمیسیون‌های رقابتی، تعیین نکردن جریمه نقدی، فرایند مرجوعی ساده و سریع و همچنین عدم اخذ هزینه‌های جانبی بسته‌بندی و ارسال به همین منظور برای فروشندگان تیمچه در نظر گرفته شده‌اند.

فروش کالاها در دسته‌بندی‌های متنوع مثل کالاهای دیجیتال، لوازم آرایشی و بهداشتی، مد و پوشیدنی، کتاب و لوازم‌التحریر، لوازم‌خانگی و… در کنار مزایای رقابتی دیگری مثل ارسال رایگان بدون محدودیت مبلغ سفارش، خرید اقساطی بدون نیاز به چک و ضامن، ضمانت بازگشت ده‌روزه کالاها و همچنین برگرداندن بخشی از مبلغ خرید به مشتری (Cash Back) این فرصت را برای تیمچه فراهم می‌آورد که بتواند بیشتر از آنچه از یک فروشگاه اینترنتی نوپا انتظار می‌رود، توجه‌ها را به خود معطوف کند.


وفادارسازی مشتریان و ایده‌های به‌روز


در وب‌سایت تیمچه، بخشی با نام «شاه‌نشین» به چشم می‌خورد که طراحی متفاوتی با دیگر صفحات دارد و در آن به برنامه‌های وفادارسازی مشتریان پرداخته است. در این صفحه به مزایایی مثل «پاداش نقدی» و «شرکت در روز حراجی تیمچه» برای اعضای شاه‌نشین اشاره شده و نحوه عضویت در باشگاه مشخص شده است. همچنین توضیح داده شده که برای هر یک از کالاهای تیمچه مبلغی با عنوان «پاداش نقدی» مشخص می‌شود و مشتریانی که در شاه‌نشین عضو شوند، مجموع این مبالغ را به‌صورت Cash Back در حساب خود خواهند داشت.


کد تخفیف برای خرید اولی‌ها


هدیه فروشگاه اینترنتی تیمچه برای مشتریان، ۴۰ هزار تومان تخفیف در خرید اول است. این تخفیف از طریق صفحه معرفی وب‌سایت، برای همه مشتریان خرید اولی در دسترس است. در این صفحه می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره فروشگاه اینترنتی تازه تأسیس تیمچه به دست آورده و کد تخفیف ۴۰ هزارتومانی را دریافت کنید.


ارسال رایگان بدون محدودیت مبلغ سفارش


ارسال رایگان به سراسر کشور، آن هم بدون محدودیت در مبلغ سفارش، سرویسی است که تیمچه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی ارائه می‌دهد و مهم‌تر آنکه این سرویس، نه در قالب یک امتیاز موقت یا تبلیغاتی بلکه به‌صورت دائمی و برای همه مشتریان در سراسر کشور تعریف شده است.


ضمانت ده‌روزه بازگشت کالاها


درحالی‌که بیشتر فروشگاه‌های آنلاین بازه هفت‌روزه را برای ارائه خدمات پس از فروش خود تعیین می‌کنند، تیمچه ۱۰ روز به مشتریان فرصت می‌دهد تا اگر کالایی مورد پسندشان نبود یا مغایرتی با مشخصات درج‌شده در سایت داشت، آن را به تیمچه بازگردانند. برای سایر دلایل بازگشت کالا مثل غیر اصل یا ایراد دار بودن کالا، این فرصت بیشتر هم هست.


ضمانت اصالت کالا حتی به قیمت پرداخت خسارت


از جمله ویژگی‌هایی که در معرفی تیمچه به چشم می‌آید، تأکید بر تضمین اصالت کالاهاست. باتوجه‌به این‌که این فروشگاه از مدل بازارگاه تبعیت می‌کند، به نظر می‌رسد سازوکار مطمئنی را برای سنجش کیفیت کالاهای تأمین‌کنندگان در نظر گرفته است. چرا که در کنار تضمین اصالت، تیمچه می‌گوید در صورت اثبات غیر اصل بودن کالا، حاضر است علاوه بر تعویض با کالای اصل، مبلغی را هم به‌عنوان خسارت به مشتری بپردازد.

به‌طورکلی وقتی یک بازیگر جدید برای رقابت حاضر می‌شود، بیشتر تلاش‌های او معطوف به فروش است و رفته‌رفته به دنبال ارتقای خدمات پس از فروش هم می‌رود. اینکه تیمچه از شروع کار برای این بخش از کسب‌وکار هم سرمایه‌گذاری کرده و حتی برنامه‌هایی برای باشگاه مشتریانش دارد، می‌تواند نشانه خوبی باشد از این‌که این بار با بازیگر باتجربه‌ای روبه‌رو خواهیم شد و شاید به‌زودی موفق شود تجربه خرید مشتریان آنلاین را دستخوش تغییرات مثبت کند. 

4 دیدگاه
  1. عیسی ابوالحسنی می‌گوید

    سلام چند تا خرید قسطی از تیمچه داشتم با کمترین فیمت و یک روزه به دستم رسید برای شروع عالی بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.