راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نصب کدهای کیوآر پرداختی در ون‌های ویژه معلولین توسط ایزی‌پی

۱۳ آذر امسال (سوم دسامبر) روز جهانی معلولین است و شرکت ایزی‌پی هم در یکی از جدیدترین اقداماتش کدهای کیوآری را در ون‌های اتوبوس‌رانی ویژه معلولین نصب و راه‌اندازی کرده است.

به گفته امیر راسخ معاون کسب‌وکار کیف پول و اپلیکیشن ایزی‌پی، این شرکت چند وقتی است که این کدهای کیوآر را داخل حدود ۱۰۰ ون مخصوص حمل‌ونقل افراد معلول که برای استفاده با ویلچر یا دیگر ابزارها متناسب‌سازی شده، نصب و راه‌اندازی کرده‌اند. این افراد می‌توانند کیف پول ایزی‌پی‌شان را شارژ کنند و کرایه روزانه خود را با اسکن این کدها و کسر شدن مبلغ هزینه از کیف پولشان، پرداخت کنند. مجموع کرایه‌ها هم روزانه با رانندگان تسویه می‌شود.

به گفته راسخ این کدها قابلیت گسترش در دیگر حوزه‌های حمل‌ونقل عمومی و پارکینگ‌های عمومی را هم دارد و شرکت آماده نصب کیوآرها و توسعه این پروژه به دیگر بخش‌ها است.

در بخش‌های دیگری مانند عوارضی آزادراه‌ها هم راسخ به مکانیزم دیگری که در این مکان‌ها به‌کار گرفته‌اند اشاره کرد و توضیح داد: «با سرمایه‌گذاری شرکت سپندار دوربین‌های بسیاری در عوارضی‌ها نصب شده است. بعد از تردد خودرو، پلاکش توسط دوربین‌ها شناسایی می‌شود و باتوجه به میزان تعرفه آن آزادراه، بدهی برای آن پلاک ثبت می‌شود. کاربران می‌توانند در اپلیکیشن‌های مانند ایزی‌پی، با وارد کردن پلاکشان میزان بدهیشان را استعلام و پرداخت کنند. همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت toll.ezpay.ir پلاک خود را وارد کرده، بدهی‌هایشان را استعلام و پرداخت کنند.»

همچنین ایزی‌پی قصد دارد با دیگر شرکت‌هایی که ابزار پرداخت با کد کیوآر را دارند وارد تعامل و همکاری شود. برای مثال در حال مذاکره با برخی شرکت‌های پی‌اس‌پی و صندوق‌های فروشگاهی که مجهز به کد کیوآر هستند، است تا کدهای آنها را در اپلیکیشن ایزی‌پی پذیرش کند و بدین ترتیب دارندگان اپلیکیشن ایزی‌پی بتوانند پرداخت‌هایشان را با همین اپلیکیشن انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.