راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رگولاتورها از هشدارهای خود نسبت به استارت‌آپ فین‌تکی لانیستار صرف‌نظر می‌کنند

لانیستار، یک شرکت فین‌تکی که نامش چند وقتی است بر سر زبان‌ها افتاده، به رگولاتورها اطمینان داده است که علی‌رغم تبلیغات گسترده‌اش در اینستاگرام، هنوز هیچ خدمت بانکی‌ای ارائه نمی‌دهد.

به گزارش تلگراف، رگولاتورها هشدارهای خود علیه این شرکت فین‌تکی انگلیسی که در میان اینفلوئنسرهای اینستاگرام محبوب شده است را پس گرفته‌اند.

لانیستار با به‌روزرسانی دستورالعمل‌های بازاریابی خود موافقت کرده تا نشان دهد که هم‌اکنون در حال فعالیت در حوزه مالی نیست. پس‌ازاین اقدام، مرجع راهبرد امور مالی انگلیس (FCA) اعلام کرد که با مدیران لانیستار جلسه داشته است. لانیستار امیدوار است که به تک‌شاخ فناوری آتی بریتانیا تبدیل شود.

این رگولاتور اعلام کرد که چندین شکایت علیه لانیستار دریافت کرده است و ابراز نگرانی کرد که این استارت‌آپ مجوز فعالیت در حوزه مالی نداشته است. لانیستار ادعا می‌کند که ایمن‌ترین کارت جهان را ارائه خواهد داد.

لانیستار طرفداران پرشور رسانه‌های اجتماعی را هدف قرار داده است تا جایگزینی برای بانکداری سنتی ارائه دهد. این استارت‌آپ اعلام کرد که جهت تبلیغ راه‌اندازی کارت جدید خود هزاران نفر از اینفلوئنسرهای اینستاگرام را به طور هماهنگ به کار گرفته است و بیش از 200.000 مشتری علاقه‌مند برای دریافت خدمات آن ثبت‌نام کرده‌اند.

لانیستار در بیانیه‌ای به FCA توضیح داد که هرچند ثبت‌نام برای ارائه خدمات خود را آغاز کرده است، اما در حال حاضر هیچ خدمت بانکی‌ای ارائه نمی‌دهد. این استارت‌آپ تأیید کرد که «بدون دریافت مجوز FCA هیچ خدمت یا محصول مالی ارائه نخواهد داد» و خدمات آتی آن با مشارکت شرکت‌های رگوله‌شده‌­­ای چون مسترکارت صورت خواهد گرفت.

FCA اعلام کرده است که «پیش از راه‌اندازی خدمات لانیستار، این شرکت را به دقت زیر نظر داشته و با آن همکاری خواهد کرد.»

«لرد آهیم»، میلیونر بیرمنگامی که در یوتیوب فعالیت می‌کند، «دمی رز»، مدل معروف و «کوین دی‌بروینه» فوتبالیست مشهور این کارت را در حساب‌های معتبر خود تبلیغ کرده‌اند؛ اما زمانی که در روز چهارشنبه، FCA در مورداستفاده از این کارت‌ها هشدار داد، بسیاری از آن‌ها به سرعت تبلیغات مرتبط با این شرکت را پاک کردند.

«گوران کیزیلیز»، بنیان‌گذار این استارت‌آپ که خود را یک کارآفرین سریالی می‌داند، مدعی است که لانیستار، به لطف «فناوری چندوجهی» خود، «ایمن‌ترین کارت جهان» را ارائه خواهد داد.

این شرکت که تحت حمایت مسترکارت است 150 کارمند دارد و دفتر مرکزی آن در همرسمیت، در غرب لندن قرار گرفته است.

منبع تلگراف
نویسنده / مترجم مارگی مورفی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.