راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سقف انتقال وجه کارت‌به‌کارت شتابی و درون بانکی به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت

تمهیدات ویژه بانک مرکزی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب بانک‌ها در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، سقف انتقال وجه کارت‌به‌کارت شتابی و درون بانکی از مبدأ هر کارت به ۱۰ میلیون تومان در هر روز افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است میزان کارمزد انتقال وجه بیش از سه میلیون تومان به صورت پلکانی لحاظ خواهد شد.

سقف مجاز انتقال وجه کارت‌به‌کارت از طریق پرداخت‌سازها از یک میلیون تومان به سه میلیون تومان با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم‌کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است. با توجه به خطرات ناشی از سواستفاده‌های احتمالی در صورت عدم اعمال کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست. لازم به ذکر است در صورت پیوستن به بانک‌ها و پرداخت‌سازها به هاب فناوران مالی این سقف می‌تواند تا مبلغ پنج میلیون تومان افزایش یابد.

امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری تا پایان سال ۱۳۹۹ و به مدت یک سال بلامانع است. ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیر حضوری و اطلاع رسانی به مشتریان صورت گیرد. سقف صدور کارت هدیه نیز تا اطلاع ثانوی و به صورت موقت به دو میلیون تومان افزایش می‌یابد.

در این بخشنامه همچنین آمده که ضروری است فرآیندهای افتتاح حساب و دریافت تسهیلات در راستای کاهش زمان حضور مشتریان در شعب اصلاح شود و مشتریان بانک‌ها بتوانند تمام اقدامات لازم نظیر تکمیل فرم‌ها را به صورت غیرحضوری انجام دهند و پس از مراجعه حضوری صرفاً برای احراز هویت و با صرف حداقل زمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن امور مربوط به پایان رسد.

منبع روابط عمومی بانک مرکزی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.