راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیریت و راهبری مشارکتی (تیمی) تحول دیجیتال در نظام صنفی

در حال حاضر عمده سازوکارهای کارآفرینی پیرامون فناوری‌های دیجیتال است. با همت و اعتماد به یکدیگر می‌توانیم با تکیه بر تجربه ارزشمند گذشته و بها دادن به جوانان ایرانی متخصص از توانمندی آنها استفاده کنیم و به رشد و توسعه در پارادایم اقتصاد دیجیتال ادامه دهیم

روح الله فاطمی، مدیرعامل شرکت توسن / در هفته پیش رو انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه برگزار خواهد شد. نفس این انتخاب بر اساس رجوع به آرای جمعی است که اتفاقی مثبت محسوب می‌شود. از طرفی دیگر طبع اجتماعی انسان سرنوشت افراد را بر پایه ائتلافی قرار می‌دهد که حاصل آن زندگی جمعی، همراه با مجموعه‌ای از علایق و اشتغالات برای اعضای آن است. همانگونه که افراد، با به‌کار انداختن استعدادهای فردی، سرنوشت خویش را رقم می‌زنند، زندگی اجتماعی و محیط اعضای صنف نیز می‌تواند، با اشتراک مساعی و ابتکار عمل تشکیل‌دهندگان آن، به نحو شایسته سامان یابد.

مشابه فلسفه هر انتخاباتی که وجود دارد انتخابات نظام صنفی هم می‌تواند با مؤلفه‌هایی که دربر دارد موجب سامان یافتن و بهبود شرایط اعضای صنف شود.

نیک می‌دانید که در دوره‌ای هستیم که مصادف با ظهور نسل چهارم انقلاب صنعتی است، نسلی نو و مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال؛ ما روند روبه‌رشد اقتصاد دیجیتال را پیش رو داریم و همه به خوبی واقفیم که زندگی ما را این فناوری‌ها درنوردیده است. با تجربه‌ای که در راهبری و تشکیل کسب‌وکارهایی بر بستر فناوری‌های دیجیتال کسب کرده‌ام کاملاً می‌دانم که می‌توان در این فضای نو به جای فعالیت در اقیانوس قرمز، کیک اکوسیستم را بزرگتر کرد و نتیجتاً همه اعضا صنف بتوانند از آن منتفع شوند.

من به عنوان عضوی از اکوسیستم صنفی فناوری اطلاعات در جهت تحقق چشم‌انداز، جامعه‌ای نوآور، توانمند با فناوری‌های دیجیتال، با قابلیت رقابت در عرصه بین‌المللی، جایی که هر فردی، دسترسی امن و پایدار به اطلاعات دارد تلاش متعهدانه و مضاعفی خواهم داشت.

به عنوان یک کارشناس دغدغه‌مند که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کنم، می‌توانم اذعان کنم که با تعامل مناسب در پروژه‌های ایران دیجیتال و دولت الکترونیک می‌توان چشم اندازِ دولتی که مسئولیت‌پذیری و تعالی را در ارائه خدمات شهروندمحور به بالاترین سطح رسانده است تصور کرد،این مهم می‌تواند با همراهی اقتصادی دانش‌بنیان که از طریق همکاری بخش دولتی و خصوصی در خدمت تمامی مردم است شکل گیرد.»

معتقدم یکی از مهمترین منافعی که می‌توان در زمینه تحول دیجیتال اجرایی کرد، جذب حداکثری تخصص‌های متنوع جوانان کشور است. فکر می‌کنم واضح است که در حال حاضر عمده سازوکارهای کارآفرینی پیرامون فناوری‌های دیجیتال است. با همت و اعتماد به یکدیگر می‌توانیم با تکیه بر تجربه ارزشمند گذشته و بها دادن به جوانان ایرانی متخصص از توانمندی آنها استفاده کنیم و به رشد و توسعه در پارادایم اقتصاد دیجیتال ادامه دهیم و کشور را که درگیر تحریم‌های ظالمانه است از نو بسازیم.

همچنین به نظرم یکی از با اهمیت‌ترین عواملی که به ارتقای ظرفیت صنف می‌تواند منجر شود بهره‌برداری بینش‌زا از داده به عنوان ارزش است. داده‌محوری و استفاده از داده‌های باز و همچنین تعامل با دولت از طریق تشکل صنفی پیرامون Open data می‌تواند تأثیر بسزایی در این ارتقا داشته باشد و این مهم از اساسی‌ترین مواردی است که در تصمیم‌سازی لحاظ خواهم کرد.


صادرات واقعی خدمات و محصولات فناورانه و نفوذ به بازارهای بین‌المللی


ما از تجربه صادرات واقعی خدمات نرم‌افزار در حوزه مالی و بانکداری صحبت می‌کنیم. ما تجربیاتی ارزشمند از کار در کشورهایی که رقبای متعدد بین‌المللی در آن وجود داشت را داریم و خود را با محصولات و خدمات با استانداردها و قوانین کشورهای مقصد تطبیق دادیم.

بر اساس تجربه منحصر به فردی که در زمینه صادرات نرم‌افزار در حوزه خدمات مالی و بانکی داشته‌ایم و همچنین تعامل مناسب با شرکت‌های بین‌المللی که در زمینه کارسازی و ارتباط با طرف تقاضا می‌توانند تسهیلگر باشند، به‌نظرم این تجربیات می‌تواند به عنوان اهرمی برای ارتقای جایگاه صنعت نرم‌افزار در زمینه صادرات باشد.

و معتقدم یکی از رویکردهای مؤثر می‌تواند بررسی و شناسایی نهادهایی باشد که در زمینه صادرات فعالیت می‌کنند و تمرکز بر یکپارچگی و رفع موانع خدمات رسانی به کسب‌وکارهای فاوا باشد.

و در نهایت اینجانب با همدلی، صداقت، صراحت و با عنایت پروردگار متعال و تلاش متعهدانه تمام سعی خود را در جهت دستیابی به توفیقات عالی در صنف فاوا به کار خواهم گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.