راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رئیس کل بانک مرکزی دستور رسیدگی به تخلفات چند بانک با اهداف پولشویی داد

اخیراً حوزه فناوری بانک مرکزی گزارش‌هایی در خصوص تخلفات جدی چند بانک در عدم رعایت مصوبات ابلاغی درخصوص ضوابط و سقف تراکنش‌ها به رئیس کل بانک مرکزی داده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، هفته گذشته در جلسه دوره‌ای رئیس‌کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به‌منظور تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های بانک مرکزی و نظام بانکی برای مقابله با فعالیت‌های پولشویی و همچنین موضوع نرخ سود بانکی، به موضوع شفافیت تراکنش‌ها و مبارزه با پولشویی پرداخته شد.

دکتر همتی در این جلسه، توجه به ساختار ادارات مبارزه با پولشویی و تقویت آنها در بانک‌ها منطبق با مصوبات هیئت‌عامل بانک مرکزی و ضرورت اهتمام جدی مدیران عامل بانک‌ها بر این موضوع، ارتقای سطح مبارزه با پولشویی در سطح استان‌ها و همچنین افزایش اختیارات بیشتر و ایجاد دسترسی‌های کافی به سامانه‌های مربوطه از سوی حوزه‌های مبارزه با پولشویی بانک‌ها را ضروری دانست.

رئیس‌کل بانک مرکزی در این جلسه، با توجه به نوسانات و تلاطم نرخ ارز ناشی از عملکرد شبکه‌های ارز فردایی که در تلاش برای بر هم زدن تعادل نرخ ارز هستند، بانک‌ها را موظف کرد که تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده از زیرساخت‌های بانکی برای اهداف پولشویی و معاملات مخرب در بازارها را از طریق تعبیه سیستم‌ها و سازوکارهای مورد نیاز برای این موضوع با جدیت بیشتر پیگیری کنند.

حال بررسی‌های تابناک اقتصادی نشان می‌دهد که اخیراً حوزه فناوری بانک مرکزی گزارش‌هایی در خصوص تخلفات جدی چند بانک در عدم رعایت مصوبات ابلاغی درخصوص ضوابط و سقف تراکنش‌ها به رئیس کل بانک مرکزی داده است.

در این باره یک منبع آگاه بانکی با اشاره به گزارش تخلفات جدی چند بانک گفت: «این موضوع با دستور همتی رئیس کل بانک مرکزی در حال رسیدگی است و صحبت‌های روز چهارشنبه رئیس کل بانک مرکزی خطاب به مدیران عامل بانک‌ها در خصوص مراقبت بانک‌ها برای جلوگیری از سو استفاده از زیرساخت‌ها و تراکنش‌های بانکی برای اهداف پولشویی و فعالیت مبادلات فردایی ارز در این راستا بوده است.»

منبع تابناک اقتصادی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.