راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نسل سوم کارت‌های شهروندی یک خدمت جدید برای مردم

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران گفت: با چند بانک بزرگ و مدیریت کلان شهرهای کشور به توافق رسیده‌ایم که نسل سوم کارت‌های شهروندی در تمامی شهرها قابلیت استفاده داشته باشند.

حجت الله بهروز در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این که کارت‌های شهروندی باید توسط بانک‌ها پذیرفته شود و آن را با عنوان یک کارت بانکی بپذیرند گفت: این هماهنگی بین بانک‌های بزرگ انجام شده است.

 

یک کارت برای تمام شهرها

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های کارت‌های شهروندی نسل سوم قابلیت استفاده آنها در تمامی شهرها است گفت: ما نمی‌خواهیم تنها شعار داشتن کارت شهروندی را بدهیم بنابراین این کارت‌ها نباید تنها در تهران کاربردی باشند و نتوان در شهرستان‌ها از آن استفاده کرد.

بهروز با بیان این که برای استفاده سراسری از این کارت با کلان شهرها به تفاهم رسیده‌ایم گفت:در حال حاضر کارت‌های اعتباری هر شهر تنها در شهر خودشان قابلیت استفاده را دارند، در صورتی کارت‌های شهروندی، نسل سوم کارت‌ها خواهند بود که قابلیت استفاده سراسری داشته باشند. در حال حاضر در توافقی که با شهرستان اسلامشهر کرده‌ایم کارت‌های اعتباری تهران در این شهر نیز قابلیت استفاده دارند. به گفته وی، در سال جاری شاهد تولد نسل سوم کارتهای شهروندی خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.