راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دولت ایالات‌متحده خواستار جلوگیری از تصاحب «پلید» توسط ویزا شد

در دادخواستی که در یک دادگاه فدرال در سان‌فرانسیسکو به ثبت رسیده است، دولت، شرکت ویزا را «یک انحصارگر در تراکنش‌های آنلاین دبیت» خوانده و مدعی شده است که ادغام و تملک پلید توسط ویزا «یک تهدید رقابتی نوظهور» را برای این شرکت انحصاری حذف می‌کند و منجر به تسلط بیشتر این شرکت بر بازار می‌شود.

روز پنجشنبه، دولت ایالات‌متحده با طرح یک دادخواست خواستار جلوگیری از تصاحب شرکت فین‌تکی پلید (Plaid) توسط شرکت ویزا شد.

به گزارش رویترز، در دادخواستی که در یک دادگاه فدرال در سان‌فرانسیسکو به ثبت رسیده است، دولت، شرکت ویزا را «یک انحصارگر در تراکنش‌های آنلاین دبیت» خوانده و مدعی شده است که ادغام و تملک پلید توسط ویزا «یک تهدید رقابتی نوظهور» را برای این شرکت انحصاری حذف می‌کند و منجر به تسلط بیشتر این شرکت بر بازار می‌شود.

در ماه ژانویه، ویزا اعلام کرد که برای خرید پلید به قیمت 5.3 میلیارد دلار با بنیان‌گذاران این استارت‌آپ به توافق رسیده است. این اقدام با هدف تقویت دسترسی این غول حوزه پرداخت به حوزه آینده‌دار فین‌تک صورت گرفته است.

ویزا اعلام کرد که با این دادخواست «به شدت مخالف» است و افزود که این مسئله «از عدم درک کسب‌وکار پلید و فضای بسیار رقابتی حوزه پرداخت که ویزا در آن فعال است ناشی می‌شود.» ویزا همچنین گفته است که «قصد دارد از این توافق قاطعانه دفاع کند.»

در دادخواست وزارت دادگستری ایالات‌متحده آمده است که مدیرعامل ویزا این ادغام و تملک را یک «بیمه‌نامه» خوانده است تا «تهدیدهایی که این کسب‌وکار مهم حوزه دبیت در ایالات‌متحده با آن مواجه است» را خنثی سازد.

در این دادخواست عنوان شده است که ویزا حدود 70% و مسترکارت 25% بازار خدمات دبیت آنلاین را در اختیار دارد.

پلید، یک شرکت فناوری مالی است که به داده‌های مالی بیش از 11.000 بانک در ایالات‌متحده دسترسی دارد. وزارت دادگستری در خصوص شرکت پلید اظهار داشته است که «پلید تهدیدی برای شرکت انحصاری ویزاست. این شرکت درحال‌توسعه یک رویکرد جدید نوآورانه است که می‌تواند جایگزینی برای خدمات آنلاین دبیت ویزا باشد.»

در دادخواست دولت آمده است که پلید پایه و اساس اپلیکیشن‌های حوزه فین‌تک چون ونمو (که به شرکت پی‌پال تعلق دارد)، ای‌کورنز (Acorns) و بترمنت (Betterment) است.

منبع رویترز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.