پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
صادق فرامرزی مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات شد / بازگشت به بازی بزرگان
صادق فرامرزی که بیش از یک سال مدیر عامل شرکت فرابوم بود، امروز با حکم حجتالله صیدی به سمت مدیر عاملی هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات منصوب شد.
فرامرزی متولد ۱۳۵۳ و دانشآموخته دانشگاه صنایع و معادن ایران در رشته مدیریت استراتژیک است. او طی فعالیتهای کاری خود به سمتهایی مانند مدیریت عامل تجارت الکترونیک دی، قائممقام مدیریت عامل فنآواکارت و مدیریت بازرگانی و مدیریت پروژههای پیاسپی شرکت سایانکارت، مدیریت عامل ایران کیش و مدیریت عامل فرابوم منصوب شده است.
فرامرزی از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ که سکان هدایت شرکت ایران کیش را بر عهده داشت، ضمن افزایش ۳۰ برابری ارزش این شرکت از ۶۰ میلیارد به ۱۸۰۰ میلیارد تومان، توانسته بود تعداد پذیرندگان این شرکت را نیز از ۲۰۰ هزار پذیرنده به یک میلیون پذیرنده برساند.
او سه ماه پس از کنارهگیری از مدیرعاملی ایران کیش، با تصویب هیات مدیره فرابوم به عنوان مدیرعاملی این شرکت منصوب شد. در واقع آن زمان سه شرکت توسن، سداد و بهسازان فردا با ایجاد فرابوم و مدیریت عاملی صادق فرامرزی فعالیت خود را در حوزه نوآوری باز آغاز کردند.
حالا بعد از یک سال و پنج ماه، فرامرزی، از مدیریت عاملی فرابوم کناریگیری کرده و به سمت مدیرعاملی هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات منصوب شده است.
حجتالله صیدی مدیرعامل بانک صادرات در نشست معارفه فرامرزی گفت: «آینده بانک صادرات ایران در زنجیره فناوری اطلاعات دیده میشود و زنجیره کامل دو فناوری اطلاعات و صنعت مالی در خدمت یکدیگر قرار خواهد گرفت. در حوزه اجرایی، دپارتمان فناوری اطلاعات مانند سایر بخشهای اصلی بانک از جمله مالی و اعتبارات در هر شرایطی وجود خواهد داشت، اما در حوزه برنامهریزی برای ساختن آینده بانک باید خارج از ساختار بانک اقدام شود، چنانکه همه دنیا نیز به همین سمت حرکت کردهاند.»
مدیرعامل بانک صادرات ایران درباره ضرورت ایجاد هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران افزود: «آینده بانکداری در دنیا با سرعت در حال تغییر است. بانکها در دنیا امروزه همانند موسسات بزرگ فناوری اطلاعات هستند که فعالیت مالی انجام میدهند. به خصوص که با تغییرات ایجاد شده در برخی ساختارها و مشاغل، کارکرد آنها چندان قابل تفکیک نیست؛ بنابراین ایجاد هلدینگ فناوری اطلاعات برای بانک صادرات ایران ضروری است.»
وی گفت: «با تشکیل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران، شرکتهای توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی(مفاخر)، دادهپردازی خوارزمی، راهحلهای هوشمند سپهر، گسترش انفورماتیک و پرداخت الکترونیک سپهر زیرمجموعه این هلدینگ قرار خواهند گرفت و برنامهریزی برای افزایش سهم بازار بانک صادرات ایران در حوزه فناوری اطلاعات باقدرت بیشتری انجام خواهد شد.»
قائممقام بانک صادرات ایران نیز در این نشست گفت: «با دستاوردها و فعالیتهای انجامشده برای افزایش شفافیت صورتهای مالی، انتظار برای رسیدن به جایگاه شایسته بانک در حوزه فناوری اطلاعات بیشتر است.»
رضا صدیق افزود: «در بخش بانکداری خاص مانند منابع، مصارف، مطالبات و سود و زیان حرکتهای خوبی طی یکی دو سال گذشته انجامشده و نتایج خیلی خوبی در این زمینه بهدستآمده و برای ارتقای سهم بازار بانک، اقدامات جدیدی آغازشده و با تلاشهای صورت گرفته برای پوشش زیان، صورتهای مالی بانک شفاف شده است اما در حوزه فناوری اطلاعات امیدواریم حرکتهای انجامشده شتاب بیشتری بگیرد.»
امیر یوسفیان، نایبرئیس هیئتمدیره بانک صادرات ایران نیز با تأکید بر اهمیت حوزه اعتبارات گفت: «برای حفظ مشتریان بزرگ، کاهش هزینهها در حوزه اعتباری و ارائه خدمات بهروز بانکداری الکترونیک باید از ظرفیت فناوری اطلاعات به نحو مطلوب استفاده کرد.»
صادق فرامرزی نیز در این نشست بابیان سوابق فعالیت خود در حوزه پرداخت و بانکداری دیجیتال گفت: «وجود ٣٠ تا ٤٠ میلیون مشتری ثروت گرانقیمتی برای بانک صادرات ایران است که تلاش خواهیم کرد با استفاده از این فرصت برای افزایش سهم بازار بانک استفادههای لازم صورت گیرد.»