راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتشار نسخه ۰۱ «کتابچه جامع الزامات پرداخت‌یاری» و نسخه ۰۰-۰۱ «راهنمای پرداخت‌یاری» در سایت شاپرک

نسخه پیش‌نویس «کتابچه جامع الزامات پرداخت‌یاری» که با هدف اطلاع فعالان حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک مرداد ۹۸ در سایت شاپرک منتشر شد، امروز ۲۳ مهرماه نسخه ۰۱ «کتابچه جامع الزامات پرداخت‌یاری» و «راهنمای پرداخت‌یاری» نسخه ۰۰-۰۱ در وب‌سایت شاپرک قرار گرفت.

پس از نهایی شدن فرآیند تست برخی شرکت‌های پرداخت‌‌یار، یازدهم شهریورماه ۹۷، برای اولین بار طی مراسمی شش شرکت پرداخت‌یار با شاپرک تفاهم‌نامه امضا کردند تا فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کنند (+). حدود یک سال پس از امضای نخستین تفاهم‌نامه‌های پرداخت‌یاری، نسخه پیش‌نویس «کتابچه جامع الزامات پرداخت‌یاری» با هدف اطلاع فعالان حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک از مجموعه الزامات این بخش و دریافت نظرات و دیدگاه‌های آنان در سایت شاپرک قرار گرفت.

با توجه به رسمیت شناخته شدن پرداخت‌یارها توسط بانک مرکزی که به منظور تسهیل دسترسی پذیرندگان به خدمات درگاه پرداخت اینترنتی ایجاد شده است، ارائه الزامات حاکم بر این کسب‌وکار امری ضروری است. الزامات مندرج در این کتابچه بر اساس دو سند بالادستی ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا. یعنی سند «سیاست‌های بانک مرکزی جمهوری اسالمی ایران در خصوص فناوری مالی» و سند «الزامات، ضوابط و فرایندهای اجرایی فعالیت پرداختیاران و پذیرندگان پشتیبانی شده در نظام پرداخت کشور» تدوین شده است.

همچنین مستند «راهنمای پرداخت‌یاری» به منظور ارائه نکات تکمیلی و راهنمایی متقاضیان خدمت پرداخت‌یاری برای طی کردن روال‌های اخذ مجوز از لحظه ورود تا اخذ مجوز برای فعالیت و شفاف سازی برای برخی موارد مطروحه در قوانین و مقررات کتابچه جامع الزامات ارائه شده است.

1 دیدگاه
  1. رامین بدری می‌گوید

    سلام من دستگاه پوز بیسیم خریدم آکنبد روشن میکنم مینویسه بدون برنامه من باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.