راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کاربران پول الکترونیکی بیتکوین در کدام کشورها بیشتر است؟

مرکز آنالیز و بررسی‌های کمپانی گوگل اعلام کرد که شهروندان روسیه علاقه بیشتری برای استفاده از پول الکترونیکی بیتکوین نسبت به سایر کشورها دارند.

به گزارش سیتنا، پول الکترونیکی بیتکوین یا بیت کوین، جایگزینی برای پول‎های واقعی در دنیای مجازی و حتی واقعی است. دو کشور استونی و ایالات متحده به ترتیب در جایگاه دوم و سوم جدول کابران بیتکوین قرار دارند.

کارشناسان دلیل اصلی محبوبیت بیتکوین را حوادث اخیر در قبرس می‌شمارند. یادآور می‌شویم که چندی پیش 2 بانک اصلی قبرس در اقدامی، بخشی از پول‌های سپرده گزاران را بلوکه و مصادره کرده که این مساله موجب نارضایتی مردم از دولت و بانک‌های کشور شد.

یکی از نکات مثبت و قابل توجه پول‌های مجازی این است که به هیچ عنوان نمی‌شود آن را مصادره کرد. همچنین دارندگان آن می‌توانند نام خود را فاش نکرده و در فضایی امن از این پول استفاده کنند.

بیتکوین‌هایی که در اوایل سال 2009 میلادی ساخته شدند، تنها مورد توجه دوستاران دنیای مجاری قرار گرفته شد. ولی امروزه برای مثال می‌شود به کمک این بیتکوین‌ها خرید اینترنتی انجام داد و حتی در برخی از رستوران‌های لندن این پول‌ها نیز پذیرفته می‌شوند.

در اوایل سال جاری میلادی هر یک بیت کوین حدود 20 دلار ارزش داشت، ولی اکنون هر بیتکوین حدود 130 الی 148 دلار برآورد می‌شود.

منبع: سیتنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.