راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

از عذرخواهی مدیرعامل فرابورس تا رفع بخشی از نقص سامانه معاملاتی فرابورس

صبح دیروز، ۱۵ مهرماه سامانه معاملاتی فرابورس دچار اختلال شد. مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران پس از ایجاد این اختلال بیان کرد که نقص فنی دیروز سامانه، مورد و مشکل جدیدی بوده که در گذشته وجود نداشته است.

بعد از ظهر دیروز نیز مدیرعامل فرابورس ایران در همین زمینه در ویدئویی با عذرخواهی از مردم و تمامی سهامداران، شرکت‌های کارگزاری و متصدیان انجام معاملات در بازار سرمایه، گفت: «از شب گذشته ۱۴ مهرماه، نقص فنی در سامانه معاملاتی فرابورس ایران اتفاق افتاد و از همان لحظه همکاران برای رفع این مسئله در تلاش هستند.»

امیر هامونی با اشاره به اینکه بعضاً چنین اتفاقاتی طی ماه‌ها و سال‌های گذشته بعد از زمان معاملات تا صبح روز پس از معاملات، رخ می‌داد، گفت: «اما با تلاش‌های مداوم همکاران مدیریت فناوری بورس تهران به صورت شبانه‌روزی، سهامداران و مردم چنین رخدادهایی را حس نمی‌کردند که این بار متاسفانه به دلیل نقص فنی، بازار فرابورس با تأخیر چندساعته آغاز شد.»

هامونی با بیان اینکه ساعت 12:45 مرحله پیش‌گشایش بود و از ساعت 13:00 اکثر نمادهای بازارهای اول، دوم و اوراق با درآمد ثابت به جز اسناد خزانه اسلامی معامله شد، اظهار کرد: «امروز پانزدهم مهرماه، امکان انجام معاملات نمادهای حاضر در بازار پایه، اسناد خزانه، اوراق تبعی و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فراهم نشد.»

برخلاف دیروز، سامانه معاملات فرابورس از امروز صبح در حال دادوستد است و با رشد ۲۸۷ واحد در شاخص ۱۸ هزار و ۱۷۲ واحدی قرار گرفته است. روح الله دهقان نیز گفته است: «بخشی از نقص فنی جدیدی که رخ داده، شناسایی شده و بخش دیگری هم در حال بررسی کارشناسی است. با این حال سامانه معاملات فرابورس امروز مانند قبل قادر به پوشش همه اوراق و ابزارها بوده و مشکلی در داد و ستد سهام و اوراق قابل معامله این بازار نیست.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.