راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کلاهبرداران اینترنتی به جیب خالی بیکاران هم رحم نمی‌کنند

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از افراد جویای کار خواست که فریب کلاهبرداران را در فضای مجازی نخورند.

.

فریب استخدام‌های فوری را نخورید

سرهنگ محمدمهدی کاکوان با بیان اینکه برخی از کلاهبرداران با ایجاد سایت و وبلاگ اقدام به تبلیغ استخدام فوری و … می‌کنند، گفت: این افراد با قراردادن تصاویر جعلی پروژه‌های عمرانی در سطح کلان کشور با فریب افراد جویای کار مبلغی (ناچیز) را به عنوان ثبت‌نام به همراه رزومه افراد بیکار دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این افراد پس از ثبت‌نام دیگر پاسخگوی شماره‌های اعلامی در سایت نیستند گفت: متاسفانه افراد فریب خورده به دلیل پایین‌بودن مبلغ واریزی که معمولا کمتر از 50 هزار تومان است، از اعلام شکایت و پیگیری منصرف می‌شوند.

.

اطلاعات کارت بانکی خود را در هر سایتی وارد نکنید

به گزارش ایسنا کاکوان با بیان اینکه هنگام جستجوی کار در فضای مجازی یا اینترنت به هیچ عنوان از فیلترشکن یا vpn استفاده نکنید گفت: زیرا افراد کلاهبردار این‌گونه سایت‌ها را در خارج از کشور به ثبت می‌رسانند تا قابل ردیابی نباشند، بنابراین با استفاده از فیلترشکن یا vpn از غیرمجاز بودن سایت در ایران غافل خواهید شد.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه جویندگان کار هنگام بررسی محتوای سایت‌های استخدامی به آدرس UR‌L دقت کنند گفت: با بررسی آن از طریق سامانه samandehi.ir از اصالت آن اطمینان حاصل کنید و قبل از واریز هرگونه مبلغ و ارائه رزومه با شماره‌های اعلامی سایت موردنظر (شماره‌های ثابت) تماس حاصل و به اطمینان لازم برسید و دقت داشته باشید که به شماره‌های موبایل اعتباری اطمینان نکنید.

وی افزود: با توصیه‌های پلیس فتای پایتخت می‌توان ضمن شناسایی این افراد سودجو و کلاهبردار آنان را به پلیس ‌معرفی تا تحویل مقامات قضایی شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.