راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاملات ارزهای دیجیتال در اروپا قانونمند می شوند

اتحادیه اروپا در نظر دارد سخت گیری بیشتری روی صدور ارزهای دیجیتالی به ویژه آن ها که متکی به دلار هستند داشته باشد تا از نوسانات شدید قیمتی آن ها نظیر آنچه اکنون در خصوص بیت کوین اتفاق می افتد، جلوگیری شود.

کمیسیون اروپا اعلام کرده است با توجه به گسترش روزافزون نقش رمزارزها از فضای مبادلات مالی تصمیم گرفته تا به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا به قانون گذاری معاملات ارزهای دیجیتالی ورود کند تا ریسک ناشی از ارزهای دیجیتالی برای معامله گران به حداقل برسد. این کمیسیون با بیان اینکه آینده علوم مالی به شکل دیجیتالی خواهد بود گفته است یکی از اهداف اصلی اقدام جدید، کاهش ریسک اعمال مجرمانه و صیانت از فضای مالی اتحادیه اروپا خواهد بود.

والدیس دومبروسکی- قائم مقام اجرایی رییس کمیسیون اروپا در همین رابطه گفت: طبق طرح جدید، شرکت های ارائه مربوط به ارزهای دهنده خدمات دیجیتالی که از یکی از اعضا مجوز گرفته باشند می توانند در سراسر اتحادیه اروپا به فعالیت بپردازند. این طرح برای طی مراحل قانونی به حدود یک سال زمان نیاز خواهد داشت.

اتحادیه اروپا همچنین در نظر دارد سخت گیری بیشتری روی صدور ارزهای دیجیتالی به ویژه آن ها که متکی به دلار هستند داشته باشد تا از نوسانات شدید قیمتی آن‌ها نظیر آنچه اکنون در خصوص بیت‌کوین اتفاق می‌افتد، جلوگیری شود.

انتظار می‌رود یکی از اصلی‌ترین ارزهای مورد هدف قوانین جدید، ارز دیجیتالی فیس‌بوک موسوم به لیبرا باشد که قرار است بخش بزرگی از کار توسعه آن در سوییس انجام شود. پیشتر نیز برخی از مقامات اروپایی نظیر وزیر دارایی فرانسه خواستار کنترل بیشتر روی لیبرا شده بودند.

کمیسیون اروپا همچنین طرحی را برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های متقابل کشورهای عضو به اتحادیه و همچنین نظام بانکی پیشنهاد داده است. پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که به نوعی مرکز مالی و بانکی اتحادیه اروپا محسوب می‌شد، بخش بزرگی از مبادلات مالی اروپایی‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این حال دومبروسکی گفته است اصلاحات پیشنهادی جدید به آن معنی نیست که اتحادیه اروپا درهای خود را به روی آمریکا و انگلیس ببندد.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.