راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسعه راهکارهای شاکیلید در حوزه احراز هویت دیجیتال

شاکیلید در ماه‌های گذشته راهکارهای خود را توسعه داده است. پس از ارائه راهکار امضای دیجیتال با پشتوانه هویت بانکی افراد و همچنین سرویس امضای خیس از بهمن ماه 1398 در بانک‌های آینده و پارسیان، سرویس احراز هویت غیرحضوری سجام نیز به مجموعه خدمات شاکیلید اضافه شد.

سرویس احراز هویت غیرحضوری سجام که تماماً توسط تیم فنی شاکیلید طراحی و پیاده‌سازی شده است، جدیدترین خدمت ارائه شده به شبکه بانکی و کارگزاری‌های کشور است. در این راهکار، متقاضیان احراز هویت که قبلاً کد پیگیری ثبت‌نام سجام را دریافت کرده‌اند با ورود از طریق سایت اینترنتی و یا نرم افزار کارگزاری/ بانک و بدون نیاز به نصب هیچ نرم‌افزار دیگری می‌توانند فرایند احراز هویت خود را انجام دهند.

این فرایند شامل دریافت تصویر متقاضی (تهیه عکس زنده) دریافت تصویر امضا (بروی کاغذ سفید) و دریافت فیلم 15 ثانیه‌ای با قرائت متن تصادفی است. زیرساخت‌های پیش‌بینی شده با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، میزان شباهت فیلم و تصویر را با تصویر ثبت شده در کارت ملی فرد متقاضی محاسبه و ارائه می‌کند. راهکار شاکیلیدی احراز هویت غیرحضوری سجام پس از عبور از فرایند تست و ارزیابی عملکردی شرکت سمات، موفق به دریافت تاییده ارائه راهکار به متقاضیان شده است.

شاکیلید برای اولین‌بار این خدمت را به صورت سرویس SaaS برای بانک‌ها و کارگزاری‌ها هم آماده و ارائه کرده است. این موضع باعث افزایش بسیار زیاد سرعت در ارائه خدمت به متقاضیان می‌شود. بانک‌ها و کارگزاری‌ها برای استفاده از این سرویس بدون نیاز به ایجاد زیرساخت شبکه و پیش‌بینی عرض باند اینترنتی و با عقد تفاهم‌نامه با شاکیلید می‌توانند در زمانی بسیار کوتاه از خدمات این سرویس استفاده کنند.

این سرویس در هفته نخست شهریور برای کارگزاری بانک کشاورزی عملیاتی شد. مراحل اجرایی برای فعال شدن سرویس در بانک‌ها و کارگزاری‌های دیگری نیز در دست اقدام است. سرویس احراز هویت غیرحضوری سجام کارگزاری بانک کشاورزی بر بستر شاکیلید در آدرس https://ekyc.bkisecurities.com/ در دسترس کاربران قرار گرفته است.

شاکیلید سرویس‌های پایه‌ای احراز هویت را هم به صورت ریز سرویس آماده ارائه خدمت کرده است. این ریز سرویس‌ها قابلیت یکپارچه‌سازی و تولید فرایندهای متفاوت را برای مشتریان آن فراهم کرده است. هم‌اکنون این سرویس در زیرساخت سامانه احراز هویت و تعریف مشتری بانکی به‌کار گرفته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.