راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کدام کارگزاری اپلیکیشن بهتری دارد

در این گزارش ویژگی‌های مثبت و منفی چهار اپلیکیشن‌ خرید و فروش سهام پرکاربر کارگزاری‌های مفید (ایزی تریدر)، آگاه (آسا تریدر)، فارابی (موبیکسو) و شرکت رایان هم افزا (رایان همراه) مورد بررسی قرار گرفته است.

با ورود گسترده مردم به بورس کاربران اپلیکیشن‌ کارگزاری‌ها نیز افزایش یافته است. این اتفاق باعث اهمیت بیشتر این اپلیکیشن‌ها شده است. شاید برای بسیاری از کاربرانی که در یک کارگزاری احراز هویت کرده‌اند سوال می‌شود که کدام کارگزاری اپلیکیشن بهتری را به کاربرانش ارائه کرده است. در این گزارش ویژگی‌های مثبت و منفی چهار اپلیکیشن‌ خرید و فروش سهام بورسی پرکاربر کارگزاری‌های مفید (ایزی تریدر)، آگاه (آسا تریدر)، فارابی (موبیکسو) و شرکت رایان هم افزا (رایان همراه) مورد بررسی قرار گرفته است.


ایزی تریدر(کارگزاری مفید)


ویژگی‌های مثبت

برنامه ایزی‌تریدر ویژگی‌های مثبت و منفی دارد که دراین بخش از گزارش به ویژگی‌های مثبت‌ آن پرداخته می‌شود. در این اپلیکشن نام تمام نماد‌ها به طور کامل نمایش داده می‌شود. حجم خرید و فروش سهام شرکت‌ها را به طور همزمان هم به صورت حجمی و هم به صورت عددی و به تفکیک حقیقی و حقوقی‌ها نمایش داده می‌شود و تعداد نماد‌های مثبت، بدون تغییر و نماد‌های منفی در بورس و فرابورس را در اختیار کاربر می‌گذارد. قابلیت ذخیره پیش نویس سفارش خرید و فروش در برنامه وجود دارد. سرعت بالا در تغییرات قیمت و نوسان قیمت در لحظه حس اعتماد کامل را به کاربر می‌دهد که سهام را با قیمت بازار در آن لحظه خرید و فروش ‌می‌کند. هنگام خرید و فروش سهام ابزارکی وجود دارد که کاربر با استفاده از آن می‌تواند خود را به خریدار یا فروشنده سهام با قیمت در حال معامله در آن لحظه وصل کند. کارگزاری مفید در اپلیکیشنش در بخش تحلیل نمودار بسیار قدرتمندتر از رقبای خود عمل کرده و ابزار‌های لازم و کاربردی را در اختیار کاربران گذاشته است. این قابلیت‌ها شامل استفاده از اندیکاتور‌ها در نمودا‌ر‌ها و ابزار مقایسه دو یا چند نماد با هم هستند. ابزار‌های کامل و کاربردی که برای رسم خطوط مختلف بر روی نمودار‌ها، نمایش افزایش سرمایه و تقسیم سود نقدی در تاریخچه نموداری شرکت از ابتدای ورودش به بورس، قابلیت تغییر نمودار‌ها به هفت صورت شمعی، میله‌ای، شمعی توخالی، Heikin Ashi، خط، ناحیه، Baseline که بسیار موثر در تحلیل تکنیکال هستند. در برنامه اطلاعاتی مانند P/E، نوع بازار، EPS، بازده یک ماهه، سه ماه و یک ساله، سابقه شاخص کل، شاخص ۳۰ شرکت بزرگ و شاخص ۵۰ شرکت فعالتر در اختیار کاربر می‌گذارد. در بخش پرتفوی دارایی‌ها به صورت نمودار دایره‌ای اطلاعات کافی از نسبت سهام‌هایی را که کاربر دارد می‌دهد. در بخشی از برنامه می‌توان آخرین تلاش‌های ناموفق ورود به برنامه را بررسی کرد. تفکیک پیام‌ها به سه دسته پیام ناظر، پیام فوری و پیام ناظر سهام من پیام‌های لازم را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قابلیت بسیار قوی برای جستجوی شرکت‌ها با توجه به صنعت فعالیتشان که به راحتی می‌توان در شاخه فعالیتی نماد‌ها را رصد کرد. توافق‌نامه خرید خودکار عرضه اولیه به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به ثبت سفارش خرید عرضه اولیه برای شما به صورت خودکار خریداری شود.

ویژگی‌های منفی

در بخش ویژگی‌های منفی برنامه می‌توان به نداشتن اثرانگشت برای ورود به برنامه که از امنیت برنامه کم می‌کند اشاره کرد. فارسی نبودن اعداد سرعت تحلیل و خوانش اطلاعات را کم می‌کند. عدم دسترسی آنی و هم‌زمان به همه اطلاعات نماد در یک صفحه از سرعت تحلیل کاربر کم ‌کند. در قسمت خرید خودکار عرضه اولیه سفارش خرید به اندازه سقف عرضه است و اگر وجه نقد شما کمتر از این مقدار باشد عرضه اولیه را خریداری نمی‌کند البته از شروط قرارداد آن است اما جای بازنگری دارد. عدم توانایی استفاده از چند حساب کابری در یک برنامه باعث می‌شود افرادی که برای پدر و مادر و یا اقوام خود سهام خرید و فروش می‌کنند را با مشکل مواجه کند. اما نکته دیگری که در این بین وجود دارد عدم نمایش روند شاخص فرابورس به صورت نمودار است در حالی که روند شاخص بورس به شکل نمودار نمایش داده می‌شود.


آساتریدر(کارگزاری آگاه)


ویژگی‌های مثبت

در آساتریدر دسترسی آنی به پارامتر‌های لازم و فوری برای خرید و فروش سهام به خوبی در اختیار کاربر گذاشته شده است. در دیده‌بان‌های آگاه به خوبی نماد‌های تاثیرگذار بر شاخص، بیش‌ترین تاثیر مثبت و منفی، بیشرین و کمترین حجم معامله، بیشترین خرید و فروش حقیقی‌ها و حقوقی‌ها، بیشترین ارزش در صف خرید و فروش و بیشترین نوسان دسته‌بندی شده‌اند که شمای کلی بازار را به کاربر نمایش می‌دهد. فارسی بودن کامل اعداد باعث خوانایی روان‌تر می‌شود. در برنامه نوع بازار، نام کامل نماد، وضعیت نماد، زمان آخرین معامله، تاریخچه معاملات با اطلاعات مختصر به صورت اعداد اطلاعات لازم را در اختیار کاربر می‌گذارد. قابلیت ورود به برنامه با اثر انگشت و عدم نمایش برنامه هنگام ورود دوباره به برنامه در زمان خروج نصفه از برنامه، امنیت برنامه را تا حدی زیادی بالا برده است. قابلیت استفاده از چند حساب کاربری در یک برنامه برای کاربرانی که ‌می‌خواهند مدیریت حساب پدر یا مادر یا اقوام خود را بدست بگیرند بسیار ویژگی  مثبتی است که برنامه دارد. قابلیت ذخیره پیش نویس سفارش به کاربر این امکان را می‌دهد که با سرعت بیشتری ثبت سفارش کند. قابلیت جابه‌جایی قسمت‌های اطلاعات در صفحه اصلی برنامه این امکان را به‌ کاربر می‌دهد که در صورت لزوم می‌تواند بخش‌های اطلاعاتی نماد را شخصی‌سازی و آن‌ها را جابه‌جا کند. نمایش وضعیت کلی و نمودار دایره‌ای مناسب که دارایی شما را به تفکیک وجه نقد و سهام، نماد‌ها، صنعت و حتی تفکیک این نمودار‌ها به صورت ارزش روز و ارزش خرید اطلاعات خوبی از دارایی‌های شما به نمایش می‌گذارد.

ویژگی‌های منفی

در قسمت ویژگی‌های منفی اصلی‌ترین ایراد وارده به اپلیکیشن آسا‌تریدر سرعت پایین در پردازش در به‌روزرسانی اطلاعات بازار و جا ماندن از قیمت و روند بازار در خرید و فروش لحظه‌ای سهام و کندی در تغییر ارسال سفارش برای تغییر قیمت و یا حذف سفارش و کندی در اعمال تغییرات سهام خرید و فروش شده در پرتفوی شما است. نداشتن ابزارک تغییر قیمت متناسب با قیمت لحظه‌ای سهم در هنگام خرید و فروش باعث کندی در ارسال سفارش می‌شود. عدم نمایش روند نموداری قیمت بیشتر از یک سال، نمودار‌ سهام به صورت‌های دیگر و عدم توانایی ایجاد خطوط لازم بر روی نمودارها از کمبود‌های این برنامه است. اطلاعات کامل نماد‌ها مانند EPS ،  P/E بازده یک ماهه، سه ماهه و یک ساله در برنامه وجود ندارد که باعث فقر اطلاعاتی کاربر می‌شود. در برنامه شاخص کل و شاخص بورس و فرابورس چه به صورت عددی و چه به صورت نموداری نمایش داده نمی‌شود.


رایان همراه(رایان هم افزا)


 فعالیت‌ اصلی شرکت رایان هم افزا تولید نرم‌افزارهای اختصاصی بازار سرمایه جهت شرکت‌های کارگزاری بورس، تأمین سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، شرکت‌های سبد گردانی، بانک‌ها و خدمات نرم‌افزاری مرتبط است. رایان همراه میزبان ۶۵ کارگزاری بورس و اوراق بهادار ، ۵۳ کارگزاری بورس کالا، ۵۵ كارگزاری در حوزه معاملات برخط ، ١٠ بانک و ۱۷۰ صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فعال با بیش از ۱۳ هزار شعبه فعال به بیش از ۶ میلیون کاربر، خدمات ارائه می‌کند.

ویژگی‌های مثبت

قابلیت افزودن شاخص کل، شاخص آزاد شناور، شاخص بازار اول، شاخص بازار دوم، شاخص کل فرابورس، محصولات فلزی، خودرو، فلزات اساسی و…دسترسی‌های لازم برای کسب اطلاعات مورد نظر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این برنامه شاخص بازار بورس و فرابورس به‌خوبی با عدد و نمودار نشان داده شده است. وجود راهنمای استفاده از برنامه به طور خلاصه آموزش خوبی به کاربر ارائه می‌کند. در پرتفوی لحظه‌ای سود و زیان سهام، اطلاعاتی درباره دارایی‌ به کاربر نشان می‌دهد. پیام‌ها به سه صورت پیام‌های ناظر بازار، مدیریت معاملات و رایان هم افزا دسته‌بندی ‌شده‌اند. توانایی ایجاد تغییرات مختصر بر روی اندازه، نوع فونت، سرعت حرکت جدول را به کاربر می‌دهد. ورود با اثرانگشت امنیت برنامه را بالا برده است. در قسمت دیده‌بان می‌توان P/E، وضعیت نماد، ارزش معاملات، تعداد دارایی و… را به ستون‌ها اضافه کرد. سرعت به‌روز شدن سفارش‌ها بسیار خوب است و به‌خوبی تغییرات اعمال می‌شود. حجم، درصد و تعداد خرید و فروش حقیقی‌ها و حقوقی‌ها به‌خوبی نمایش داده می‌شود. نمودار روند قیمتی شرکت از ابتدای ورود شرکت به بورس با اطلاعات روز سهام امکان مشاهده تاریخچه قیمت و… سهام را برای کاربر به خوبی نمایش می‌دهد. قابلیت ایجاد تغییر در نمادها و افزودن نام شرکت و بازه روز، هفته و سال، بازده ماه و سه ماهه، نوع بازار و…. در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا در صورت نیاز نداشتن کاربر به این اطلاعات این فیلد‌ها را حذف کند. قابلیت استفاده یک کاربر از چند حساب کاربری در یک برنامه امکان مدیرت حساب کارگزاری پدر یا مادر یا اقوام را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ویژگی‌های منفی

در برنامه قسمت تحلیل بنیادی به صورت کامل غیر فعال است و اطلاعاتی را نمایش نمی‌دهد. نمایش اعداد به صورت انگلیسی که سرعت خوانش را کم می‌کند. عدم دسترسی به امکانات لازم برای ایجاد تغییرات بر روی نمودار و حتی تغییر دادن حالت خود نمودار باعث بستن دست و پای کاربر در تحلیل تکنیکال می‌شود. عدم وجود بخش تغییر رنگ زمینه برنامه به حالت تیره(شب) نیاز برخی از کاربران را بی‌پاسخ گذاشته است.


موبیکسو(کارگزاری فارابی)


ویژگی‌های مثبت

در این برنامه شاخص کل، تغییرات و تعداد، ارزش و حجم معاملات بورس و فرابورس به تفکیک انجام شده است. جزئیات و اطلاعات لازم برای شناخت سهام یک شرکت مانند حجم مبنا، ارزش بازار، EP‌‌S و P/E وجود دارد. نمودار‌ها را به هفت مدل می‌توان تغییر داد. نمودار روند قیمت سهام شرکت‌ها از ابتدای ورود سهام شرکت به بورس قابل مشاهده است. تغییر زبان کلی برنامه از فارسی به انگلیسی قابلیت مخصوصی را در اختیار کاربران می‌گذارد. نمایش خرید و فروش آنی و جدا کردن آن‌ها به صورت حقیقی و حقوقی به‌خوبی انجام شده است و سرعت پردازش تغییرات اعمال شده به‌خوبی انجام می‌شود و سفارش‌های خرید و فروش به سرعت نمایش داده می‌شوند. در هنگام خرید و فروش سهام ابزارکی وجود دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد که خریدار و فروشنده را با سرعت با قیمت در حال معامله در آن لحظه وصل کند. نمایش کل سود زیان دارایی شما به صورت درصدی وعددی که نمایی از روند پرتفوی کاربر می‌دهد.

ویژگی‌های منفی

عدم وجود دسته‌بندی نماد‌ها به صورت پیش‌فرض بر روی برنامه برای مشاهده وضعیت نماد‌های تأثیرگذار بر روی شاخص، کاربر را از دیدن شمای نماد‌ها محروم می‌کند. تاریخچه نموداری روند قیمت سهام به صورت میلادی نمایش داده می‌شود که کاربر را دچار کندی در پردازش می‌کند. عدم نمایش نمودار دایره‌ای دارایی‌های کاربر در پرتفوی که دید کاربر را از نسبت حجم ارزش سهام‌هایی که دارد می‌گیرد. عدم دسترسی به ابزار‌های لازم برای ایجاد خطوط و… بر روی نمودار‌ها کاربر را در تحلیل تکنیکال سهام دچار مشکل می‌کند. نداشتن قابلیت ورود با اثرانگشت از امنیت برنامه کاسته است. اختلال در ورود به برنامه و شدت گرفتن‌ ‌آن از ۱۲ شب به بعد و گاه با پاک شدن نام کاربری و رمز ورود به برنامه در هنگام ورود مواجه می‌شوید. عدم نمایش روند کلی بورس و فرابورس به صورت نموداری در برنامه باعث کمبود اطلاعات نموداری کاربر می‌شود. نداشتن قسمت ذخیره پیش نویس سفارش کاربر را با کمبود دسترسی به قابلیت‌های لازم مواجه می‌کند.

21 دیدگاه
  1. اشرفالسادات امامیان می‌گوید

    اصلا نمیشود وارد سایت خود شویم وبندهااصلا راضی نیستم الان چندین ماه که نتوانستم واردشوم چرا؟؟؟

  2. F.R می‌گوید

    سلام من و خانوادم عضو کارگزاری اگاه هستیم راجب این نرم افزار بدی که داره نمیشه کمتر از ۵۰۰ هزار تومان سهام خرید.. کاش میشد با ۱۰۰ هزار تومان هم سهام گرفت ریسک داره از یه شرکت اندازه ۵۰۰ هزار تومان 250 سهم خرید و یهو افت کنه..

  3. ناشناس می‌گوید

    مفید واقعا ب درد نمیخوره همیشه هنگه،خیلی خیلی کند کار میکنه،،فارابی ک تعطیل باشه بهتره،آگاه کمی بهتره

  4. رضا می‌گوید

    سلام کارگزاری آگاه لطفا بریز جون عزیزت واریز کن گرفتاریم بخدا 2ماه شده الان که سهام چند روز مثبت خورده لطفا واریز کن

  5. محمد حسین فیلی می‌گوید

    باسلام کارگزاری فارابی با تمام تلاش چندباره وصحیح ودر زمان تعیین شده پالایش یکم رو نخرید با وجود بلوکه کردن مبلغ بعد از چند ساعت مبلغ را برگرداند …..مجبور شدم از طریق آپ پالایش رو بخرم ووقتی تقاضای وجه کردم انجام نشد به این دلیل کار گراریم رو تغییر میدم ….سپاس

  6. sara می‌گوید

    سلام تشکر بابت ارزیابی که انجام دادید ولی بدون نتیجه گیری است..
    در کل کل برنامه ها فقط به سود کار گزاری ها هستند و به ضرر مردم طبق معمول …بدون نظارت یا باز خواست یا تنبیه….و غیره ..از طرف شرکت بورس ایران …البته این نکته که میگه : از ماست که بر ماست ……متاسفانه هیچ فکری پشت کار نیست جوز به سود خودشان..اینکه ۸۰ میلیون نفر بیان تو بورس نیاز به یک مقدماتی داره که …بزارید دهنم باز نشه بهتره

  7. علی می‌گوید

    من از پلاس کارگزاری شاهدان استفاده میکنم بسیار عالیه

  8. ناشناس می‌گوید

    اگه‌ درایزی تریدرمشکل اینکه چندکاربربتونه خریدوفروش انجام بده مثلا یه فرزندکه کدبورسی گرفته بتونه باکدهای بقیه اعضای خانواده هم خریدوفروش انجام بده حل بشه ومشکلات دیگه ای هم که گفته شده حل بسه عالی میشه

  9. تندرو می‌گوید

    ممنون از اطلاعاتتون.خلاصه و مفید

  10. تقی می‌گوید

    چرا برای خرید سهام پالایش مفید هزینه دریافت میکنه وهمچنین برنامه باز نمیشه

  11. مهدی می‌گوید

    بدترین کارگذاری که دیدم فارابی هست، متاسفانه در بررسی نرم افزارها مهمترین مسیله برای سهامدار سرعت برنامه مخصوصا در ساعات اولیه معامله میباشد که از این نظر فارابی صفر هم زیاده واسش،

  12. Sムʝʝムd می‌گوید

    کارگزاری مفید نسبت به بقیه کارگزاری ها از امکانات و ویژگی های خوبی برخورداره پیشنهاد میکنم درصورت استفاده از اپلیکیشن ایزی تریدر نسخه وب انلاین پلاس رو هم کنارش داشته باشین تا موقع قطع شدن ایزی تریدر از انلاین پلاس استفاده کنین تا سرعت عمل در معاملاتتون بالا باشه.

  13. حمیدرضا می‌گوید

    بنظرمن که با همشون کارکردم بهترین اپلیکیشنو مفیدداره که خیلی کامله وبدترین فارابی

  14. امیر می‌گوید

    فارابی از هر سه تا عرضه اولیه دوتا از خوباش رو نمی خره بعد گدنا برات میی خره
    من آریا و بپیوند و آباادا رو با وجود درخواست و پول تو حساب کارگزاری به جرم کاربر فارابی بودن از دست دادم واقعا به فکر تعویض کارگزاریم افتادم
    تنها دلیل اینکه کارگزاری فارابی رو انتخاب کردم خلوت بودنش بود که واقعا دلیل مزخرفی بود اما عجله داشتم برم سر کار

  15. ناشناس می‌گوید

    کار گزاری ساو افرین سر بزنید یا داخل اپ قسمت سرمایه گذاریی مراجعه کنید و سهام آسان پرداخت در آنجا سهام بخرید

  16. آراد می‌گوید

    سلام.کارگزاری مفیدروزی که برای من ثبت سفارش کرد تاروزی که سهامم رافروخت،ارزش سهام من رابالای ۲۱ملیون نشون میداد،ولی براشصت درصدمن هشت ونیم ملیون ریخته حساب،حالاکجابایدشکایت کنم؟
    همینطورسهام مادرم یک ملیونی بود برای ایشون هم واسه شصت درصدش سیزده ونیم ملیون ریخته حساب

  17. محسن می‌گوید

    مشکلی که هست کارگزاری اگاه برای ثبت سفارش عرضه اولیه باید از طریق نسخه تحت وب با وارد کردن حجم و قیمت میتوانید عرضه اولیه بخرید
    امید واریم آگاه این امکان را برنامه آسا تریدر اضافه کند
    البته یه کارهایی شده اما خیلی نقص دارد
    یه نکته ای که هست با کارگزاری آگاه نمیشه سفارش سرخطی گذاشت
    از تدبیر پرداز چیزی نگفتی

  18. مریم می‌گوید

    من از کترگزاری اگاه استفاده میکنم با مفیدم کار کردم خیلی همه چیو خلاصه میکنه ولی اگاه همه اطلاعاتو کامل نشون میده بنظرم از همش بهتر اگاه هس یه ویژگی خوب دیگه اییم ک داره اینه ک عرضه های اولیه رو خوب نمایش میده و میتونیم خودمون بخریم ک مفید این ویژگیو نداره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.