راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چه تسهیلاتی از چه بانکی بگیریم

بانک‌های سامان، تجارت، سپه، دی و پارسیان چه تسهیلاتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند

ماه‌هاست که به دلیل شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های وارده از سوی آن به اقتصاد کشور، بسیاری از کسب‌وکا‌ر‌ها در خطر تعطیلی قرار گرفته‌اند و مردم نیز برای خریدن مسکن‌‌، خودرو‌، کالا‌های اساسی‌، ودیعه مسکن و… دچارمشکل و کمبود نقدینگی شده‌اند. در این بین برخی از بانک‌ها تلاش کردند با ارائه تسهیلات جدید و یا بروزرسانی تسهیلات قدیمی خود تا حدی برای جبران آسیب‌ها وارد میدان شوند. در این گزارش سعی شده تا تسهیلات ارائه شده توسط پنج بانک سامان، تجارت، سپه، دی و پارسیان مورد بررسی قرار گیرد.


بانک سامان

بانک سامان ۷ نوع تسهیلات با توجه به نیاز متقاضیان ارائه می‌کند. این تسهیلات شامل خرید مسکن، خرید خودرو، خرید کالای مصرفی با دوام، تعمیر مسکن، ودیعه مسکن، وام ازدواج و احتیاجات ضروری است.


تسهیلات خرید مسکن

تمامی اشخاص حقیقی با ارائه مدارک شغلی و سایر مستندات مربوطه، می‌توانند پس از تهیه گزارش کارشناسی با مراجعه به شعب بانک سامان اقدام به دریافت این تسهیلات کنند. این تسهیلات ۵۰ درصد از ارزش کارشناسی شده ملک تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان برای شهر‌های بزرگ و تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای سایر شهر‌ها قابل دریافت است. مدت بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ ماه است. تضمینات لازم برای این تسهیلات، ترهین ملک خریداری شده است.


تسهیلات خرید کالای مصرفی بادوام

تمامی اشخاص حقیقی با ارائه مدارک شغلی و سایر مستندات مربوطه، می‌توانند پس از تهیه گزارش کارشناسی با مراجعه به شعب بانک سامان اقدام به دریافت این تسهیلات کنند. مبلغ دریافتی ۸ میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن حداکثر تا ۳۶ ماه است. تضمینات لازم برای دریافت این تسهیلات چک، ضامن و ۲۰ درصد سپرده (یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) است.


تسهیلات خرید خودرو

اشخاص حقیقی با ارائه مدارک شغلی و سایر مستندات مربوطه، می‌توانند پس از تهیه گزارش کارشناسی با مراجعه به شعب بانک سامان اقدام به دریافت این تسهیلات کنند. این تسهیلات ۸۰ درصد از بهای خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان قابل دریافت است. مدت بازپرداخت این تسهیلات ۳۶ ماه است. تضمین‌های لازم برای این تسهیلات، ۲۰ درصد سپرده، وثیقه ملکی و ارائه قرار داد خرید خودرو است.


تسهیلات تعمیر مسکن

تمامی اشخاص حقیقی با ارائه مدارک شغلی و سایر مستندات مربوطه، می‌توانند پس از تهیه گزارش کارشناسی با مراجعه به شعب بانک سامان اقدام به دریافت این تسهیلات کنند. مبلغ دریافتی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان است. مدت بازپرداخت آن ۶۰ ماه است. تضمینات لازم برای این تسهیلات ترهین ملک مسکونی و ۲۰ درصد از سپرده است.


تسهیلات احتیاجات ضروری

تمامی اشخاص حقیقی با ارائه مدارک شغلی و سایر مستندات مربوطه، می‌توانند پس از تهیه گزارش کارشناسی با مراجعه به شعب بانک سامان اقدام به دریافت این تسهیلات کنند. این تسهیلات ۸۰ درصد از سپرده سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت است. بازپرداخت آن به دو طریق یکجا و بعد از ۶ ماه و قسطی به مدت ۶۰ ماه امکان پذیر است و تضمین لازم برای دریافت آن سپرده است.


بانک تجارت

بانک تجارت ۱۰ نوع تسهیلات با توجه به نیاز متقاضیان ارائه می‌کند. این تسهیلات شامل تسهیلات آنی پزشکان، تسهیلات سفیران سلامت، تسهیلات فردا، تسهیلات پایانه‌های فروشگاهی، تسهیلات فرصت، تسهیلات آنی، تسهیلات آنی طلایی، تسهیلات متخصصین، تسهیلات کریمان و تسهیلات کارآمد هستند.


تسهیلات آنی پزشکان

پزشکان، دندانپزشکان و دکترهای داروساز می‌توانند ضمن نگهداری وجوه خود در بانک تجارت و اخذ سود سپرده، از تسهیلات طرح آنی ویژه پزشکان استفاده کنند. مبلغ پرداختی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان است. مدت بازپرداخت آن ۱۲ تا ۶۰ ماه است. ارائه پروانه دائم پزشکی معتبر و مدارکی دال بر اشتغال پزشک الزامی است.


تسهیلات سفیران سلامت

بانک تجارت همزمان با شیوع ویروس کرونا و به منظور حمایت از جامعه پزشکی و درمانی کشور و تکمیل سبد خدمات خود، بسته اعتباری بخش بهداشت و درمان را تحت عنوان سفیران سلامت ارائه کرده است. این تسهیلات به مراکز درمانی، گروه پزشکان و متخصص و بالاتر، گروه پزشکان عمومی، کادر درمان و کارکنان مراکز درمانی در نظر گرفته شده است.


تسهیلات فردا

در تسهیلات فردا، مشتریان می‌توانند با افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری بلند مدت یک‌ساله در بانک حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تکمیل مدارک و مستندات از بانک تا ۲ برابر مبلغ سپرده خود تسهیلات دریافت کنند.


تسهیلات پایانه‌های فروشگاهی

این تسهیلات بر اساس میانگین حساب‌ متصل به پایانه‌ فروشگاهی، درگاه پرداخت اینترنتی و تعداد تراکنش‌های پایانه صورت مي‌گیرد. پذیرندگان حقیقی و حقوقی دارنده پایانه‌های فروشگاهی و درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک تجارت، درصورتی‌که میانگین و تعداد تراکنش‌های حساب‌های آن‌ها منطبق با شرایط و ضوابط تعیین شده باشد، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند. سقف مبلغ پرداختی به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای مجوزات کسبی معادل ۱ میلیارد تومان، سایر اشخاص حقیقی و حقوقی معادل ۲۰۰ میلیون تومان است. مشتریان دارای مجوزات کسبی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با معرفی یک ضامن معتبر و قرارداد لازم‌الاجر است، سایر مشتریان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با معرفی ۲ ضامن معتبر به همراه سفته، مبالغ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان مطابق مقررات بانک صورت می‌گیرد. مدت بازپرداخت تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان حداکثر ۳۶ ماه، بالاتر از ۳۰۰ میلیون تومان حداکثر ۲۴ ماه است.


طرح فرصت

افراد شاغل و بازنشسته سازمان‌ها و موسسات که حقوق و درآمدهای خود را برای مدت کوتاهی می‌توانند حفظ کنند ولی از گردش حساب خوبی برخوردارند و توانایی بازپرداخت اقساط را به‌صورت ماهانه دارند. بانک تجارت به منظور برخورداری این افراد از تسهیلات بانکی، طرح سپرده تسهیلاتی فرصت را در قالب عقد مرابحه عادی و بر مبنای سپرده‌ گذاری در حساب‌های جاری کارت فراهم آورده است. تمامی کارکنان سازمان‌ها و موسسات، بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری، کارکنان شرکت‌های معتبر بورسی و غیربورسی و سایر اشخاص حقیقی معتبر دارای جاری کارت با سپرده گذاری و احراز شرایط لازم می‌توانند تسهیلات طرح فرصت دریافت کنند. در طول مدت سپرده گذاری امکان واریز و برداشت وجه از حساب میسر بوده و مبنای محاسبه تسهیلات اعطایی بر اساس میانگین موجودی حساب طی دوره سپرده گذاری است. سقف فردی تسهیلات طرح «فرصت» مبلغ ۵۰ میلیون تومان است. ۱۵ درصد از مبلغ سپرده مشتری به عنوان ضمانت تسهیلات دریافتی تا زمان تسویه بدهی او نزد بانک نگهداری می‌شود. اعطای تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان با اخذ سفته و ضمانت یک نفر ضامن معتبر (دارای جواز کسب یا گواهی کسر از حقوق) امکان پذیر است. اعطای تسهیلات بیش از ۲۰ میلیون تومان با اخذ سفته و ضمانت دو نفـر ضـامن معتبر (دارای جواز کسب یا گواهی کسر از حقوق) امکان پذیر است. عدم وجود سوابق منفی از شخص تسهیلات گیرنده نزد بانک مرکزی الزامی است. در صورت وجود مانده بدهی (بابت سایر عقود و تسهیلات دریافتی)، تسهیلات قابل اعطا به مشتری از محل طرح فرصت، حداکثر معادل مابه التفاوت مانده بدهی و ظرفیت اعتباری مشتری است. در صورت عدم بازپرداخت اقساط، وجه التزام مطابق با شرایط و ضوابط بانک مرکزی اخذ شده و مشتری مشمول بخشش جریمه نمی‌شود.


بانک سپه

بانک سپه ۴ نوع تسهیلات با توجه به نیاز متقاضیان ارائه می‌کند. این تسهیلات شامل طرح باران ۲، طرح بهین کارت، طرح سرافرازان و طرح قلب سپید سپه (ویژه پرستاران) هستند.


طرح بهین کارت

بهین کارت سپه، جهت خرید کالا، خدمات و همچنین استفاده از اعتبار تخصیص یافته به کارت‌های مذکور صرفاً می‌توان به فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک سپه مراجعه کرد. سقف اعتبار این کارت ۵۰ میلیون تومان است و با نرخ ۱۸ درصد است. مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماه است. فاقد آبنومان است برخلاف کارت‌های اعتباری و مدت اعتبار آن یک سال است. برای خرید فرش و موکت، لوازم‌خانگی، صوتی و تصویری، مبلمان، سرمایشی و گرمایشی از این کارت‌ها صرفاً بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان ویژه این طرح که قبلاً توسط بانک سپه در فروشگاه‌های نمایندگی‌های تولیدکنندگان و عرضه کنندگان طرف قرارداد با بانک نصب‌شده‌اند، قابل استفاده هستند.


طرح سرافرازان

بانک سپه به منظور قدردانی از خدمات بازنشستگان و مستمری بگیران نیروهای مسلح به عنوان مشتریان وفادار، اقدام به ارائه طرح سرافرازان کرده است. مشمولین این طرح صرفاً بازنشستگان و مستمری بگیران نیروهای مسلح ساکن در شهرستان‌ها هستند که حقوق خود را از بانک سپه دریافت می‌کردند. در این طرح براساس میانگین حساب حقوقی افراد تا ۲ برابر میانگین دوماهه حساب کوتاه مدت و تا ۳ برابر میانگین دوماهه حساب قرض‌الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان تسهیلات کارت اعتباری با مدت بازپرداخت ۳۶ ماهه وفق ضوابط جاری پرداخت می‌شود. نرخ تسهیلات ۱۸ درصد با ضمانت یک نفر بازنشسته نیروهای مسلح با رعایت سایر مقررات است. از شرایط لازم برای بهره‌مندی از این طرح این است که مشتری قبلاً از تسهیلات کارت اعتباری مرابحه بانک سپه استفاده نکرده باشد. شایان ذکر است پرداخت تسهیلات برای متقاضیانی که از تسهیلات کارت اعتباری سایر بانک‌ها استفاده کرده باشند و مجموع تسهیلات دریافتی آن‌ها در قالب کارت اعتباری از ۵۰ میلیون تومان بیشتر نشده باشد امکان‌پذیر است.


طرح باران ۲

در این طرح تمامی متقاضیان (مشتریان حقیقی و حقوقی) باید یک فقره سپرده قرض‌الحسنه جاری کارت (بدون دسته چک – متمرکز) و با حداقل موجودی ۱ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و حداقل موجودی ۵۰ میلیون تومان برای اشخاص حقوقی افتتاح ‌کنند. این حساب تا سقف ۳۰ میلیون تومان مشمول اولویت دریافت تسهیلات هست. مشتریان در صورت تمایل می‌توانند تا هر سقفی نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند و مدت ماندگاری سپرده‌گذاری ملاک برخورداری از اولویت دریافت تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه خواهد بود. انتقال امتیاز اولویت دریافت تسهیلات طرح برای اشخاص حقیقی دارنده حساب طرح حاضر صرفاً به یکی از بستگان (پدر، مادر، همسر، فرزند، خواهر و برادر) دارنده حساب امکان‌پذیر است. در جدول زیر اطلاعاتی درباره این طرح بیان‌شده است.


بانک دی

بانک دی ۵ نوع تسهیلات با توجه به نیاز مشتریان ارائه می‌کند این تسهیلات شامل طرح صدرا ارزش آفرین، طرح شکوه ارزش آفرین، طرح دی کارت کالای ایرانی، طرح ره‌آورد ارزش آفرین، طرح صبا ارزش آفرین است.


طرح صدرا ارزش آفرین

می‌توان با افتتاح یکی از حساب‌های طرح صدرا ارزش آفرین بانک دی، از انواع خدمات ویژه این حساب برخوردار شد. کلیه مشتریان حقیقی و حقوقی می‌توانند از مزیت‌های این طرح برخوردار شوند. درصورتی‌که سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت صدرا با نرخ سود ۱۰% افتتاح کند، علاوه بر دریافت سود علی‌الحساب، از تسهیلات ویژه این طرح نیز بهره‌مند خواهید شد. صدور دسته چک برای حساب‌جاری صدرا ارزش آفرین، انتخاب نرخ سود تسهیلات، مدت اقساط و مبلغ تسهیلات در اختیار مشتری است. دوره گردش حساب برای بهره‌مندی از تسهیلات حداقل ۲ ماه است. در تسهیلات قرض‌الحسنه، مبلغ این تسهیلات حداکثر تا ۲۰ میلیون تومان است و نرخ کارمزد ۴٪ درصد است؛ و مدت اقساط آن حداکثر ۲۴ ماه است. در تسهیلات مرابحه مبلغ تسهیلات حداکثر تا اعتبار مشتری است. نرخ سود تسهیلات ۴% تا ۱۸% به انتخاب مشتری است. بازپرداخت را می‌توان اقساطی یا یکجا سررسیدی پرداخت کرد. مدت اقساط حداکثر ۳۶ ماه است.


طرح شکوه ارزش آفرین

بانک دی بااطلاع از نیازهای مشتریان مبنی بر دریافت تسهیلات ارزان قیمت و با اقساط طولانی‌تر اقدام به ارائه طرح شکوه کرده است. شما می‌توانید با سپرده گذاری برای دوره معین نزد بانک دی، از یکی از امتیازهای تسهیلات ارزان قیمت با نرخ ۴ درصد و یا نرخ سود سپرده گذاری برخوردار شوید. از شرایط این سپرده گذاری این است که کلیه مشتریان حقیقی و حقوقی می‌توانند از مزیت‌های این طرح برخوردار شوند. مشتریان حقوقی (سازمان‌ها/ شرکت‌ها) می‌توانند کارکنان خود را برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی کنند. حداقل مبلغ برای افتتاح حساب ۱۰۰ هزار تومان است و دوره سپرده گذاری حداقل ۵ ماه است و حداکثر ۳۰ ماه است. حداقل مبلغ برای کسب امتیاز در هر روز ۱ میلیون تومان است. شرایط پرداخت تسهیلات به این شرح است که مبلغ تسهیلات حداکثر تا ۱۰۰٪ میانگین روزانه سپرده طی دوره است و حداقل مبلغ تسهیلات برای اشخاص حقیقی و حقوقی ۵ میلیون تومان است و حداکثر آن براساس اعتبارسنجی مشتری در طول دوره سپرده گذاری تعیین می‌شود. حداقل مبلغ تسهیلات برای معرفی شدگان سازمان‌ها و یا شرکت‌ها مبلغ ۲۰ میلیون تومان است. مدت اقساط ۲ برابر مدت سپرده گذاری است. حداقل مدت اقساط ۱۰ ماه و حداکثر ۶۰ ماه است.


دی کارت کالای ایرانی

در طرح «دي کارت کالاي ايراني-شرکت اسنوا»، بانک دي تسهيلات موردنياز براي خريداران محصولات شرکت اسنوا را با نرخ و شرايط جذاب فراهم مي‌کند. کليه خانوارهاي ايراني متقاضي خريد کالا از شرکت اسنوا می‌توانند از مزاياي اين طرح استفاده کنند. به علاوه شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند با توجه به جذابيت اين محصول، اقدام به دريافت دي کارت کالاي ايراني- شرکت اسنوا براي پرسنل زیرمجموعه خود کنند. براي متقاضيان خريد کالاي ايراني از شرکت اسنوا، کارت اعتباري صادر خواهد شد. عنوان اين کارت «دي کارت کالاي ايراني-شرکت اسنوا» هست. مشتري قادر خواهد بود با «دي کارت کالاي ايراني- شرکت اسنوا» تا سقف مشخص شده، از محصولات توليدي شرکت اسنوا خريد کرده و در قالب تسهيلات بانک دي بازپرداخت کنند. مشتريان ۳ دوره خريد يک ماهه فرصت دارند تا با مراجعه به فروشگاه‌هاي منتخب يا سايت شرکت اسنوا، اقدام به خرید کنند. کليه خريدهاي طي هر ماه در پايان آن ماه تبديل به يک فقره تسهيلات اقساطي خواهند شد. در جهت انعطاف‌پذیری بيشتر و افزايش جذابيت براي مشتريان سقف اعتبار را بسته به نیاز آن‌ها به مبالغ ۱۰ میلیون تومان ۲۰ میلیون تومان و ۳۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود. جهت حفظ منافع مشتريان اين طرح، بازپرداخت تسهيلات به‌صورت اقساطي و در دوره‌هاي ۱۲ ماهه ۲۴ ماهه ۳۰ ماهه و ۳۶ ماهه قابل اجرا است. تسهيلات «دي کارت کالاي ايراني-شرکت اسنوا» در قالب عقد مرابحه و با نرخ سالانه ۱۵% است. همچنين از روز انجام تراکنش تا پايان مهلت پرداخت (۷ روز پس از صدور صورتحساب) محاسبه سود به‌صورت روزشمار محاسبه مي‌شود.


بانک پارسیان

بانک پارسیان ۹ نوع تسهیلات با توجه به نیاز مشتریان ارائه می‌کند. این تسهیلات شامل خرید محل کار، بازسازی محل کار، طرح اعتباری پژواک پارسیان، طرح اعتباری نوید پارسیان، تامین سرمایه واحد‌های تولیدی، تامین سرمایه واحد‌های بازرگانی و خرید کالاهای مصرفی ارائه می‌کند.


تسهیلات خرید محل کار

واحدهاي خدماتي داراي مجوز فعاليت می‌توانند براي تامين محل کار خود از تسهيلات مشارکت مدني خريد واحدهاي خدماتي استفاده کنند. دفاتر وکالت، مطب، دفتر اسناد رسمي و ازدواج و طلاق، دفتر روزنامه و مجله و دفاتر مهندسي که مجوز فعاليت در واحدهاي با کاربري مسکوني (با موقعيت اداري) را نيز دارند می‌توانند براي ملک با کاربري مسکوني (با موقعيت اداري) از تسهيلات مذکور استفاده کنند. مبلغ تسهيلات حداکثر ۷۰% ارزش ارزيابي ملک تا سقف ضوابط جاري بانک پرداخت می‌شود. حداکثر مدت بازپرداخت تسهيلات ۷ سال است. نحوه بازپرداخت تسهيلات تدريجي ماهانه (ملک معرفي شده جهت پرداخت تسهيلات باید حداکثر ۱۰ سال قدمت داشته باشد). مشترياني که داراي جواز کسب و يا مجوز فعاليت بوده و قصد خريد واحد تجاري براي موضوع فعاليت خود را دارند، می‌توانند از تسهيلات مشارکت مدني خريد واحدهای تجاري استفاده کنند. مبلغ تسهيلات حداکثر ۷۵% ارزش ارزيابي ملک (بدون احتساب سرقفلي) تا سقف ضوابط جاري بانک پرداخت می‌شود. حداکثر مدت بازپرداخت تسهيلات ۷ سال است. نحوه بازپرداخت تسهيلات تدريجي ماهانه است.


تسهيلات بازسازي محل کار

مشتريان براي بازسازي واحدهاي اداري می‌توانند از تسهيلات مشارکت مدني بازسازي واحد اداري استفاده کنند. مبلغ تسهيلات حداکثر تا سقف ضوابط جاري بانک انجام می‌شود. حداکثر مدت بازپرداخت تسهيلات ۵ سال است و نحوه بازپرداخت تسهيلات تدريجي ماهانه است.


طرح اعتباری پژواک

طرح اعتباری پژواک پارسیان: بسته اعتباری مشتریان دارای وثایق گروه نقد (پژواک) به منظور دریافت تسهیلات سریع و آسان، بدون نیاز به ضامن و سپری شدن دوره انتظار می‌توانید در این طرح شرکت کنید. شما می‌توانید با حفظ سرمایه اولیه و بهره‌مندی از سود آن، با دریافت تسهیلات ارزان قیمت، امکان خرید مایحتاج ضروری خود را فراهم کنید. برای دریافت تسهیلات با نرخ‌های ۴٪، ۸٪، ۱۰٪ و ۱۲٪کافی است با افتتاح سپرده بلندمدت یکساله با نرخ‌های ۵٪ و ۸٪ و توثیق آن تا پایان مدت تسهیلات از مزایای این طرح بهره‌مند شوید. نحوه بازپرداخت این تسهیلات به‌صورت اقساط ماهیانه (قابل انتخاب از ۱۲ ماه تا ۶۰ ماه) و تا سقف ۸۵ درصد مبلغ سپرده مذکور (توثیق شده) است.

6 دیدگاه
  1. کاظمی می‌گوید

    حالتون خوبه!!! اگه سپرده داشتیم چه نیاز به وام ؟؟ مشکل اینجاست که پول نداریم هیچی حالا چیکار کنیم ؟؟

  2. هادی می‌گوید

    به درد بخورش همون بانک سامان هستش

  3. صدیق بلوچ می‌گوید

    خوب عالی است

  4. ناشناس می‌گوید

    بانک دی خودشو هم اندازه بانک های بزرگ نگیره برای یه وام کوچک 3ضامن درصورتیکه بانک‌های بزرگ با اسم ورسم یا یکی یا حداکثر 2نفر میگیرن……. طرح هایشان بیشتر اسم است..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.