راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

موبایل باید به زودی جای کارت بلیت الکترونیک را بگیرد

دبير انجمن بين‌المللي حمل و نقل عمومي ( UITP) گفت: يکپارچگي و توسعه هرچه بيشتر حمل‌ونقل عمومي دو رکن مهمي است که بايد در سياست‌هاي حمل‌و‌نقل عمومي تهران دنبال شود.

آلن فِلاش در گفت‌وگو با شهر با تاکيد بر استفاده از سيستم‌هاي متنوع پرداخت الکترونيک کرايه، تصريح کرد: مديران شهري بايد بکوشند تا استفاده از سيستم حمل‌و‌نقل عمومي در زندگي شهروندان آسان شود.

دبير انجمن بين المللي حمل و نقل عمومي ( UITP) افزود: مردم وقتي مي خواهند از يک سامانه حمل و نقلي مانند اتوبوس و مترو استفاده کنند، نبايد مجبور باشند که به طور مداوم از يک سيستم به سيستم ديگر بروند؛ اين روند موجب مي شود تا انگيزه سفر با حمل‌و‌نقل عمومي کاهش يابد. وي تاکيد کرد: يکپارچگي و توسعه هرچه بيشتر حمل‌ونقل عمومي دو رکن مهمي است که بايد در سياست‌هاي حمل و نقل عمومي تهران دنبال شود. فلاش گفت: صرفا استفاده از کارت‌هاي معمولي و تک منظوره و ديگر روش‌هاي موقتي براي پرداخت کرايه اتوبوس و مترو نمي‌تواند کارآمد باشد و ضروري‌ست که از ديگر سيستم‌هاي متنوع پرداخت الکترونيک کرايه بهره گرفته شود. وي اظهارداشت: اکنون تکنولوژي‌هاي امروز به گونه‌اي است که مي توان با تلفن همراه که هر شهروندي دارد، کرايه حمل و نقل عمومي را پرداخت کنيم يا مي‌توان از کارت‌هايي استفاده کرد که علاوه بر پرداخت‌هاي الکترونيکي کرايه، کارت بانکي نيز باشد. دبير انجمن بين‌المللي حمل و نقل عمومي

( UITP) تصريح کرد: اين آينده‌اي واقعي براي حمل و نقل يکپارچه و توسعه يافته است که به طور قطع عملي مي‌شود و اين سيستم يکپارچه براي انجام تمام امور الکترونيک ما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: مردم سالاری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.