پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
محمد فرجود: تا پایان سال ۱۰ سرویس جدید به «تهران من» اضافه میشود
تا پایان سال قرار است ۱۰ سرویس جدید به «تهران من» اضافه شود، سامانهای که سبب افزایش سرعت در دریافت خدمات و سهولت در انجام کارهای مرتبط با شهر و شهرداری شده است.
محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، یکی از مهمترین اهداف راهاندازی سامانه تهران من را انجام همه تبادلات و پرداختهای خرد میان شهرداری و شهروندان عنوان کرد و افزود: «از زمان راهاندازی این سامانه تا به امروز بسیاری از پرداختهای شهری شهروندان از این طریق انجام میشود به خصوص در بخش طرح ترافیک، تهران من و سایر پرداختهای مربوط به خودرو نسبت به گذشته کار را برای شهروندان خیلی راحت کرده است. به طوری هم اکنون ۱۵ درصد عوارض خودرو به صورت آنلاین از سوی شهروندان پرداخت میشود.»
او با اعلام اینکه هم اکنون در سامانه «تهران من» دو میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر با کدملی و سه میلیون خودرو ثبت شده است، گفت: «تا پایان امسال قرار است ۱۰ سرویس جدید به تهران من اضافه شود.»
دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند، افزایش سرعت در دریافت خدمات و سهولت در انجام کارهای مرتبط با شهر و شهرداری را از مزایای سامانه و اپلیکیشن تهران من عنوان کرد و ادامه داد: «نگاه این بوده که تمام سرویسهایی که در تهران ارائه میشود، یک مراجعه حضوری و یا یک تلفن اضافی به جایی را حذف کند. البته در طراحی سرویسها هم کوشش کافی شده است و فقط باید به شهروندان بیشتر معرفی شود.»
فرجود با تاکید بر اینکه تهران من باید به عنوان یک دارایی شهرداری به مردم شناسانده شود، توضیح داد: «بسیاری از سرویسها در تهران من نوپا هستند و شاید هشت ماه از عمرشان گذشته بنابراین هنوز زود است که درباره میزان استقبال شهروندان از آنها قضاوت کرد.»
او ارائه سرویس پارک حاشیهای در تهران من را مثال زد و گفت: «شهروندان میتوانند در این سامانه ضمن مشاهده جزییات هزینههای مربوطه، به راحتی محلهای پارک حاشیهای را پیدا کنند و بدین صورت از ترددهای متعدد برای یافتن جای پارک کاسته خواهد شد.»