راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پنجاه‌وسومین نشست هیات‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، آنلاین برگزار شد

«آیین‌نامه فعالیت کمیسیون‌ها» و «برگزاری انتخابات هیات مدیره آتی»، موضوعات محوری این نشست آنلاین بودند

هیات‌مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، یک‌شنبه دوازدهم مردادماه به ریاست محمدباقر اثنی‌عشری تشکیل جلسه داد.

با اجرای «آیین‌نامه فعالیت کمیسیون‌‌ها» در دوره پنجم، نیاز به اصلاح در برخی موارد آن احساس می‌شود. این آیین‌نامه در دبیرخانه نصر تهران هم مورد بازبینی قرار گرفته اما اصلاحات آن نهایی نشده است. به پیشنهاد محمدباقر اثنی‌عشری و موافقت قریب به اتفاق حاضران، برای سرعت بخشیدن به آماده‌سازی آیین‌نامه اصلاحی، کارگروهی در این خصوص تشکیل خواهد شد.

اثنی‌عشری در این‌باره می‌گوید: «آیین‌نامه مصوب فعلی دارای کاستی‌هایی بوده که حین اجرا مشخص و ثبت شده‌اند. بنابراین با توجه به فرصت باقی‌مانده تا پایان دوره هیات‌ مدیره لازم است با کار فشرده، ایرادات وارد به آن رفع و آیین‌نامه بدون مشکلی به هیات‌‌مدیره بعدی تحویل شود. برخی موضوعات را هم می‏‌توان در قالب توصیه به هیات‌مدیره بعدی ارائه کرد.»

برگزاری «انتخابات هیات‌ مدیره و بازرس» موضوع دیگر این نشست بود. علی آذرکار دبیر سازمان نصر تهران، طرح و تقویم تهیه شده برای برگزاری انتخابات را ارائه کرد. مطابق این تقویم ثبت‌نام کاندیداها از تاریخ 31 شهریورماه به صورت متمرکز از طریق پورتال سازمان آغاز می‌شود و تلاش بر این است که همه استان‌ها هم از این طرح پیروی کرده و مطابق تقویم تهیه شده انتخابات را برگزار کنند.

جمع‌بندی گفت‌وگوی اعضا در خصوص طرح برگزاری انتخابات در شرایط فعلی متأثر از شیوع کووید-19، شامل 3 طرح اجرایی بود:

  • برگزاری انتخابات به شکل حضوری مانند سنوات قبل که به احتمال فراوان امسال امکان اجرای آن وجود نخواهد داشت.
  • ارائه اطلاعات و گزارش‏‌ها یک هفته پیش از برگزاری مجمع از طریق پورتال سازمان، و برگزاری انتخابات در یک بازه زمانی طولانی‌‏تر، (به عنوان مثال از ساعت 8 لغایت 20) در طبقات مختلف سازمان و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی.
  • برگزاری انتخابات به صورت کاملاٌ برخط و غیرحضوری

اثنی‌عشری با تاکید بر اینکه تبعات و پیش‏‌نیازها در هر طرح‌ که به تصویب می‌رسد، باید به صورت دقیق بررسی شود تا کاملاً اجرایی باشد، از اعضای هیات مدیره خواست پس از تصویب طرح نیز در راستای رسیدن به این مهم همکاری و مشارکت کنند.

در خلال گفت‌وگو درباره این موضوع رویکردهای برگزاری برخط انتخابات با استفاده از فناوری‌‏هایی مانند بلاکچین نیز مطرح شد و مقرر شد جلسه‌ای با حضور ریاست سازمان و جمعی از اعضای هیات‌مدیره که مایل به همکاری در این موضوع هستند برگزار و طرح اجرایی نهایی با اولویت برگزاری انتخابات به صورت کاملاً غیرحضوری بررسی و تهیه شود.

در این جلسه گزارش پروژه «بررسی تبعات شیوع کووید-19 بر کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات» توسط پرشاد صفایی فراهانی رییس کمیسیون فضای کسب‌وکار ارائه شد و قرار شد گزارش این پروژه بعد از گردآوری و جمع‌بندی نظرات و پیشنهادهای اعضای هیات‌مدیره، منتشر شود.

همچنین در این نشست درخواست کمیسیون «ساخت مراکز داده» مبنی برترمیم کمیسیون با افزوده شدن افراد ذیل به اعضای آن، توسط علی آذرکار مطرح شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

فهرست اعضای جدید این کمیسیون شامل: حمید عبداللهی مدیرعامل شرکت منشور کاشف، شکرالله قدیانی مدیرعامل شرکت تک دیتا، مجتبی ابدالی قائم مقام معاونت پروژه‌ها و مدیر پروژه شرکت فناپ زیرساخت، کیوان عزیزمحمدی مدیر توسعه شبکه و مرکز داده شرکت مبنا تلکام، بهرام وفایی، مدیر فنی شرکت پارسیان شبکه، مسعود خسروی، مدیرعامل شرکت پرشیا سیستم، علیرضا غزازانی مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات هوشمند تبیان، تورج مسجدی‌زاده مشاور، پیام حسنیان مشاور، پیمان سلطانی مشاور، است.

منبع روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.