راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اکسیر با همکاری بنیاد ققنوس بازار مبادله توکن پیمان با توکن USDT را راه‌اندازی کرد

طلا از قدیمی‌ترین دارایی‌های با ارزش بشر بشمار می‌آید. میل انسان‌ها در طول تاریخ برای بدست آوردن و ذخیره طلا باعث رخدادهای شگرفی در تاریخ بشری شده است. همزمان با ورود به دنیای دیجیتال و با ظهور دارایی‌های دیجیتال علی‌الخصوص رمزارزها، همواره مفهموم استیبل کوین و یا همان دارایی‌های دیجیتال با پشتوانه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

دلار تتر شاید شناخته‌شده‌ترین استیبل کوین باشد که طبق ادعای ناشر آن هر یک تتر با یک دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. در این بین استیبل کوین‌هایی که با طلا پشتیبانی می‌شوند نیز به تدریج در حال پیدا کردن طرفداران خاص خود می‌باشند. بنیاد تتر با معرفی تترطلا یا همان XAUT و یا PAX Gold تلاش دارند تا میل مردم به منظور تصاحب و ذخیر طلا را از طریق این توکن ها برآورده کنند.


ببینید: استیبل کوین چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟


در کشورمان بنیاد ققنوس که متشکل از هشت میزبان است با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) اقدام به توکنایز کردن دارایی‌های متنوعی کرده است، شبکه ققنوس بسیار به شبکه استلار مشابهت دارد و همانطور که در شبکه استلار، توکنی بنام Lumens (XLM)، برای پرداخت کارمزدهای نقل‌وانتقال دارایی‌ها استفاده می‌شود، در شبکه ققنوس هم این نقش را توکنی بنام پیمان (PMN) ایفا می‌کند.

پیمان (توکن پایه ققنوس) یک توکن دارایی با پشتوانه طلا (اعم از شمش یا سکه به شرط معادل‌سازی) یا سایر دارایی‌های مورد تأیید بنیاد به میزان ارزش معادل یک سوت طلا با عیار ۲۴ (حداقل استاندارد ۹۹۵) است که نقدشوندگی آن از سوی همه میزبان‌ها، طبق شرایط سپیدنامه تضمین می‌شود و برای تسهیل معاملات سایر توکن‌ها، اعم از توکن گواهی یا توکن دارایی در شبکه بکار می‌رود. این دارایی به عنوان تنها گزینه وصول کارمزد تراکنش‌های درون‌شبکه شناخته می‌شود.

اکسیر با همکاری بنیاد ققنوس و به‌منظور اشاعه فرهنگ و دانش اقتصاد مبتنی بر توکن و بلاکچین اقدام به راه‌اندازی بازار مبادله توکن پیمان با توکن USDT کرده است. قوانین حاکم بر این بازار دقیقاً مشابه دیگر بازارهای عادی اکسیر با پایه تومان است و کاربران اکسیر می‌توانند در حساب کاربری خود اقدام به ایجاد کیف پول پیمان کرده و اقدام به واریز، برداشت و مبادله پیمان کنند.

اکسچنج‌ها، صرافی‌ها و پلتفورم های مبادله دیگر که این روزها به‌صورت روزمره به تعداد آنها اضافه می‌شود، پاسخی است به نیاز افراد برای خریدو فروش دارایی‌های دیجیتال. در اکسیر زیرساخت‌های حرفه‌ای و در سطح استانداردهای جهانی برای کاربران فراهم شده است تا در بستری امن و کاملاً پیشرفته به‌راحتی اقدام به خریدوفروش پیمان کنند. در اکسیر می‌توان به دو روش اقدام به مبادله پیمان کرد.

در روش اول که خریدوفروش آسان است شما بدون آنکه درگیر مفاهیمی مانند بازار، بهترین قیمت خریدوفروش، شکاف قیمت و… شوید به آسان و با سرعت می‌توانید به خریدوفروش پیمان اقدام کرد.

در روش دوم که خریدوفروش حرفه‌ای است شما به بازار حرفه‌ای مبادله پیمان اکسیر متصل شده و در آنجا بصورت کاملاً فرد به فرد با دیگر کاربران اکسیر وارد معامله می‌شوید. اکسیر نیز تضمین این معاملات را برعهده دارد.

در بازار حرفه‌ای اکسیر می‌توان با مدیریت و تحلیل‌های فنی اقدام به ثبت سفارش خریدوفروش مورد نظر کرده و این اطمینان به کاربر داده می‌شود که سفارشات کاربران اکسیر بدون کوچکترین خطا و تاخیری به محض تطبیق قیمت، تکمیل شده و نتیجه مبادلات را در نهایت شفافیت و گویایی می‌توان مشاهده کرد.

منبع روابط عمومی اکسیر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.