راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌‌العاده بانک پاسارگاد برگزار شد / به ازای هر سهم ۵۰ریال سود تقسیم شد

مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌‌العاده بانک پاسارگاد، سال مالی منتهی به 29 اسفند سال 1398، در تاریخ 31 تیر سال 1399 در محل ساختمان مرکزی بانک پاسارگاد برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی بانک پاسارگاد، در این مجمع که با حضور بیش از 68 درصد از سهامداران به صورت حضوری و بیش از 500 نفر از سهامداران به‌صورت مجازی برگزار شد.

مجید قاسمی به عنوان رئیس جلسه، محمدرضا صادقی‌مقدم و علی‌اکبر امین‌تفرشی به‌عنوان اعضای هیات‌رئیسه و صدیقه نعیمیان به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند. در این جلسه ضمن ارائه‌ی گزارش عملکرد بانک پاسارگاد به‌طور شفاف و کامل، به سؤالات سهامداران نیز پاسخ داده‌شد.

رشد 36.53 درصدی در میزان سپرده‌های بانک پاسارگاد نسبت به سال 1397، رشد تسهیلات اعطایی توسط بانک به میزان 29.06 درصد نسبت به سال 1397، کاهش میزان ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول نسبت به سال مالی گذشته، رشد دارایی‌های بانک به میزان 32.07 درصد نسبت به سال 1397، افزایش 29 درصدی در میزان سود خالص بانک نسبت به سال مالی گذشته، رشد چشمگیر در فعالیت‌های ارزی و بین‌‌المللی بانک پاسارگاد علی‌رغم وجود مشکلات در حوزه مبادلات ارزی، ارتقای خدمات بانکداری‌الکترونیک بانک پاسارگاد و انجام بیش از 96 درصد از تراکنش‌ها توسط مشتریان به‌صورت غیرحضوری و … از موارد مطرح شده در خصوص عملکرد بانک‌پاسارگاد در سال 1398 بود.

در ادامه‌ی این مجمع‌ ضمن تصویب صورت‌های مالی بانک‌ اسارگاد و معاملات مشمول ماده 129 قانون تجارت توسط سهامداران، مبلغ 50 ریال به‌عنوان سود نقدی تصویب شد که پس از مهرماه سال جاری قابل پرداخت خواهد بود.

بانک پاسارگاد مبلغ ۴۹۱ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده است که پس از کسر ۱۵ درصد از آن بابت اندوخته قانونی، ۵ درصد به‌عنوان اندوخته احتیاطی و ۲۶۷ ریال به‌عنوان سود تسعیر ارز، در نهایت ۱۰ درصد از سود باقی‌مانده معادل ۵۰ ریال به ازای هر سهم تقسیم شد. همچنین با رأی سهامداران مؤسسه حسابرسی دایارهیافت به‌عنوان بازرس اصلی و روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه رسمی بانک پاسارگاد تعیین شدند.

در مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک پاسارگاد نیز در خصوص افزایش سرمایه از محل سود انباشته تصمیم‌گیری شد. در این راستا افزایش سرمایه از محل اندوخته تسعیر ارز طی یک مرحله عملیاتی خواهد شد و سرمایه بانک از ۵۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به ۶۵ هزار ۵۲۰ میلیارد ریال به میزان 30 درصد (معادل 3 سهم جایزه به ازای هر 10 سهم) افزایش پیدا کرد. این افزایش سرمایه در راستای بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف اعطای تسهیلات است.

منبع روابط‌ عمومی بانک پاسارگاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.