راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نیمی از دفاتر فوجیتسو تا پایان سال 2022 تعطیل می‌شوند

کمپانی فوجیتسو ژاپن اعلام کرده ‌است که نیمی از دفاتر فیزیکی خود را تا پایان سال مالی ۲۰۲۲ تعطیل می‌کند. به گفته مقام‌های این کمپانی، کاهش دفاتر فیزیکی به معنای تعدیل نیروی انسانی نیست، بلکه ادامه تجربه موفق دورکاری در دوران قرنطینه حاصل از شیوع ویروس کرونا است.

برنامه کمپانی ژاپنی فوجیتسو با عنوان «تحول زندگی کاری»، قرار است ساعات کاری در این شرکت را از ساعت‌های ثابت به ساعت منعطف تبدیل کند. به نقل از زد‌دی‌نت، بر اساس تغییرات جدید در ساختار کمپانی فوجیتسو، دست کم ۸۰ هزار کارمند این شرکت در ژاپن بدون حضور در محل کار و به صورت دورکاری وظایف خود را انجام می‌دهند.

علاوه بر دورکار شدن این ۸۰ هزار نفر، تمامی کارکنان دیگر این شرکت هم در ژاپن می‌توانند از مزایای ساعت کار منعطف برخوردار شوند. فوجیتسو همچنین اعلام کرده که بخشی از پرداخت‌های مربوط به تسهیلات و کمک‌هزینه‌های حمل و نقل را کاهش خواهد داد و به تسهیلات آماده‌سازی محیط دورکاری اختصاص می‌دهد.

فوجیتسو گفته ‌است که این تغییرات می‌تواند عرف‌های معمول در مورد شغل دائمی در ساعات ثابت را تغییر دهد. بر این اساس به گفته مدیران فوجیتسو کارکنان این شرکت بر اساس کاری که انجام می‌دهند، می‌توانند محل کار خود را تعیین کنند که چه از منزل، چه از دفاتر اقماری و چه از طرق هاب‌ها به کارشان ادامه دهند.


پیشگامی در عرصه تحول دیجیتال


به گفته فویجیتسو، این اقدام با هدف افزایش بهره‌وری و رفاه کارکنانش صورت گرفته است. در عین حال این شرکت به رقابت میان کمپانی‌های بزرگ ژاپنی برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از زیرساخت‌های دیجیتال و نوآوری‌ها برای بهبود بهره‌وری و عملکرد اشاره می‌کند.

فوجیتسو در بیانیه‌ای که منتشر کرده می‌گوید: « تحول زندگی شغلی نه تنها به معنای تحول در مفهوم شغل بلکه یک نوآوری جامع است که با استفاده از ابتکارهای جدید دیجیتال، برداشت‌های رایج موجود در مورد زندگی و کار را تغییر می‌دهد.»

فوجیتسو تأکید می‌کند که این تحول مهر تاییدی بر پیشگامی فوجیتسو در عرصه تحول دیجیتال و تغییر فرهنگ و محیط کار در ژاپن است. بسیاری از شرکت‌ها هنوز موفق نشده‌اند کاملاً از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فن‌آوری‌های نو برای حداکثری کردن راندمان و نوآوری در محیط‌های کاری‌شان بهره‌مند شوند.»


دفاتر اقماری و مراکز دورکاری


فوجیتسو همچنین از برنامه خود برای ایجاد مراکز دورکاری (Hub) در مناطق مختلف ژاپن رونمایی کرده‌ است. هر یک از این مراکز عملکرد مشخصی دارند و می‌توانند توسط کارکنان به عنوان محل کار استفاده شوند. این مراکز چند منظوره با اهداف خاص مانند نمایش دستاوردهای فناوری اطلاعات به مشتریان یا مرکز ارتباط با مشتری قابل استفاده هستند.

دفتار اقماری، دیگر ابتکار فوجیتسو است که با تجهیزاتی از جمله زیرساخت‌های ویدئوکنفرانس و ارتباط از راه دور تجهیز می‌شوند تا کارکنان این شرکت بتوانند بدون نیاز به حضور در محل دفاتر اصلی شرکت، در زمان نیاز از امکانات دفتری بهره‌مند شوند.

منبع فدراسیون فاوا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.