راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت کارمزد برای تراکنش پایانه‌های فروشگاهی از سال آینده

بر اساس آخرین تصمیمات، بزودی خرید و پرداخت وجه با دستگاه‌های کارتخوان نیز کارمزد پیدا می‌کند و فروشندگان باید بابت دریافت وجه کالا یا خدمت ارائه شده از طریق پایانه‌های فروش کارتی، کارمزد پرداخت کنند.

مهدی شهیدی، رئیس هیأت مدیره یک شرکت‌ ارائه دهنده خدمات بانکی با کارت ضمن اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ای که شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت یا همان pspها اخیراً با مسئولان بانک مرکزی و شاپرک داشتند با دریافت کارمزد از تراکنش فروش با کارت موافقت شد.

وی ادامه داد: بنابر توافقاتی که در این جلسه صورت گرفت، از تاریخی که بانک مرکزی اعلام خواهد کرد، دارندگان دستگاه های کارتخوان در ازای هر تراکنش که وجه را از مشتری با دستگاه دریافت می کنند، کارمزدی به شرکت ارائه دهنده دستگاه کارتخوان پرداخت خواهند کرد.

رئیس هیأت مدیره پرشین سوئیچ گفت: پیشنهادهای مختلفی در مورد میزان این کارمزد در جلسه مطرح شد که هنوز در مورد هیچ یک از آنها توافقی صورت نگرفته و تصمیم گیری درباره آن با بانک مرکزی است.

شهیدی افزود: تا کنون ارائه خدمات به پذیرندگان کارت های بانکی به صورت رایگان انجام می شد که در نوع خود در دنیا بی مانند بود چرا که قاعده بر این است که دارندگان دستگاه های کارتخوان در ازای خدماتی که از شرکت های psp دریافت می کنند، کارمزد پرداخت کنند ولی در کشور ما چند سالی بود که این کارمزد دریافت نمی شد.

وی با اشاره به ضوابط و استانداردهایی که از سوی شاپرک برای pspها وضع شده است، گفت: شاپرک به عنوان بازوی نظارتی بانک مرکزی در این حوزه از شرکت های پی اس پی می خواهد تا با اعمال استانداردهای امنیتی و فنی، کیفیت خدمات ارائه شده را بالا ببرند که البته اقدام کاملا درستی است اما طبیعی است باید منافع حداقلی شرکت های پی اس پی هم حفظ شود که یکی از مصادیق آن دریافت کارمزد به ازای تراکنش فروش است.

برخی منابع، میزان کارمزد هر تراکنش را معادل یک درصد ارزش کل خرید صورت گرفته تا سقف 5000 ریال اعلام کرده‌اند. به گفته این منابع، اخذ کارمزد از تراکنش‌های پایانه‌های فروشگاهی به احتمال زیاد از ابتدای سال آینده عملیاتی می‌شود.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.