راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

زمان معامله صندوق‌های ETF از امروز به هفته بعد موکول شد

معاون شرکت بورس تهران گفت: «زمان معامله صندوق‌های ETF به هفته آینده موکول شد و به احتمال زیاد دارندگان این صندوق‌ها از روز شنبه یا یکشنبه قادر به معامله این صندوق‌ها خواهند بود.»

با وجود اینکه از هفته گذشته اعلام شده بود معاملات صندوق ETF دارا یکم از امروز (چهارشنبه) آغاز می‌شود اما روز گذشته محمود گودرزی، معاون شرکت بورس تهران به ایرنا اعلام کرد که تا حدودی کارهای اساسی صندوق‌های ETF مانند انتقال دارایی انجام شده اما برخی از سازوکارهای مربوط به بازارگردانی آن نیمه تمام مانده که این موضوع نیازمند جمع‌بندی است.

او ادامه داد: «به احتمال زیاد مشکلات ایجاد شده تا پایان امروز برطرف می‌شود و در صورت رفع مشکل بازارگردانی، این صندوق‌ها در روز چهارشنبه قابل معامله خواهند شد.»

با توجه به صحبت‌های روز گذشته معاون شرکت بورس تهران، امکان معامله صندوق‌های ETF با نماد دارا یکم در بازار امروز فراهم نشد و دارندگان این واحدها امکان فروش این صندوق‌ها را نداشتند.

محمود گودرزی عنوان کرد که مشکلات اعلام شده برطرف نشد و انجام معاملات این صندوق‌ها به امروز نرسید.

او اظهار داشت: «زمان معاملات این صندوق‌ها به هفته آینده موکول شده و به احتمال زیاد از دارندگان این صندوق‌ها از روز شنبه یا یکشنبه قادر به معامله این صندوق‌ها خواهند بود.»

گودرزی خاطرنشان کرد: «زمان معاملات این صندوق‌ها مانند دیگر معاملات از ساعت ۹ تا 12:30 دقیقه انجام خواهد شد.»

پذیره‌نویسی صندوق‌های ETF برای افراد دارای کد بورسی از طریق کارگزاری‌های بورس و سامانه‌های آنلاین معاملاتی و اشخاص فاقد کد بورسی از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌های منتخب از ۱۴ اردیبهشت آغاز و تا ابتدای خرداد ماه ادامه داشت.

بهره‌مندی کلیه افراد از تخفیف ۲۰ درصدی از جمله مزیت‌های این واگذاری بود که براساس تصمیمات اتخاذ شده سقف سرمایه‌گذاری هر شخص حقیقی دارای کد ملی دو میلیون تومان تعیین شده بود. پذیره‌نویسی برای هر فرد دارای کد ملی بدون محدودیت سنی امکان‌پذیر بود اما اشخاص حقوقی قادر به شرکت در پذیره‌نویسی این صندوق‌ها نبودند.

منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.