راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه از اعتبار دفترچه درمانی خود مطلع شویم؟ / روش‌های استعلام آنی اعتبار دفترچه درمان تامین اجتماعی

از تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۰۱ بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی نیازی به تمدید دفترچه درمان خود ندارند و انقضای تاریخ اعتبار درج‌شده در دفترچه مانع ارائه خدمات درمانی به آنان نخواهد بود. بر این مبنا، پزشکان و مراکز درمانی می‌توانند با یکی از روش‌های زیر اعتبار دفترچه را فوری و به‌آسانی استعلام و خدمات درمانی لازم را به مراجعه‌کننده ارائه کنند. بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز می‌توانند با استفاده از یکی از روش‌های زیر از اعتبار دفترچه درمانی خود مطلع شوند.


۱. مراجعه به وب‌سایت pwa.tamin.ir


از طریق وب‌سایت pwa.tamin.ir و وارد کردن کدملی و یا اسکن بارکد دفترچه درمانی، می‌توانید وضعیت اعتبار دفترچه خود را مشاهده کنید.

** اگر با کامپیوتر وارد سایت شوید، امکان اسکن بارکد دفترچه برای شما وجود نخواهد داشت و برای استفاده از این قابلیت باید نسخه وب‌اپلیکیشن آن را روی تلفن همراه خود نصب کنید. اما توجه داشته باشید که در وب‌سایت pwa.tamin.ir می‌توانید ازطریق وارد کردن کد ملی، وضعیت اعتبار دفترچه خود را استعلام کنید.


۲. مراجعه به وب‌سایت medical.tamin.ir


همچنین با مراجعه به وب‌سایت medical.tamin.ir و وارد کردن کد ملی خود می‌توانید تحت پوشش درمانی بودن بیمه تامین اجتماعی خود را استعلام کنید.


۳. کد دستوری #1420*4*


ابتدا کد دستوری #1420*4* را شماره‌گیری کنید. سپس گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی) را وارد کنید. در ادامه باید کد ملی خود را وارد کنید تا وضعیت اعتبار دفترچه خود را مشاهده کنید.


۴. کد دستوری #1*1420*4*


از طریق شماره‌گیری کد دستوری #1*1420*4* و وارد کردن کد ملی خود نیز می‌توانید از وضعیت اعتبار دفترچه خود مطلع شوید.


۵. کد دستوری #1666*


علاوه بر روش‌های ذکر شده، سازمان تامین اجتماعی کد دستوری #1666* را نیز برای استعلام وضعیت اعتبار دفترچه معرفی کرده است که در زمان انتشار این مطلب، این کد دستوری فعال نبود.

برای اطلاع از موارد بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۱۴۲۰ سازمان تامین اجتماعی تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.