راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اینفوگرافیکی از 10 گام تدوین سند مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها

ماهنامه عصر تراکنش شماره ۳۴ / شرکت‌های پرشماری در جهان و ایران مدعی‌اند که به مسئولیت اجتماعی‌شان عمل می‌کنند. این شرکت‌ها بعضاً بودجه قابل توجهی برای این بخش اختصاص می‌دهند، اما در نهایت ممکن است فعالیت‌هایشان آن‌طور که انتظار دارند، نتیجه‌بخش نباشد. در مواردی حتی این شرکت‌ها فعالیت‌هایی را به‌عنوان مسئولیت اجتماعی‌شان انجام می‌دهند که با موضوع کسب‌وکار آنها نسبت چندانی ندارد.

بیشتر چنین اقداماتی در رده فعالیت‌های خیریه می‌گنجد که در عین ارزشمند بودن، با مفاهیم علمی مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار همخوانی ندارند. البته ممکن است در این میان برخی شرکت‌ها هم علاقه‌مند باشند که فعالیت‌هایشان اصولی و ساختارمند باشد، اما ندانند از کجا باید شروع کنند.

ما سعی کرده‌ایم به‌طور خلاصه 10 گام را برای تدوین سند مسئولیت اجتماعی در یک شرکت مشخص کنیم. مدیران کسب‌وکارها باید به این نکته توجه کنند که بدون تهیه و تنظیم سندی واقع‌بینانه به‌عنوان پشتوانه فعالیت‌هایشان، هر کوششی، مقطعی و کم‌فایده خواهد بود و در رشد و پایداری کسب‌وکار آنها هم کمترین نقشی نخواهد داشت. سند مسئولیت اجتماعی در صورتی می‌تواند در عمل محقق شود که در سطح بالای سازمان مورد توجه و حمایت قرار گیرد. پیشنهاد می‌شود این سند در هیات‌مدیره یا مجمع عمومی سالیانه به‌عنوان سند بالادستی تصویب شود.

برای دیدن کیفیت بالاتر اینفوگرافیک، روی آن کلیک کنید.

منبع ماهنامه عصر تراکنش شماره ۳۴
نویسنده / مترجم امین شول سیرجانی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.