راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگرانی دانشجویان از اصرار موسسه بانکداری اهواز به برگزاری حضوری امتحانات

با اینکه امتحانات کلیه واحد‌های دانشگاهی استان خوزستان اعم از دولتی و خصوصی به‌علت شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجاری برگزار می‌شود، موسسه آموزشی بانکداری اهواز اصرار به برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری دارد

شیوع بالای کرونا امتحانات دانشجویان خوزستان را به شکل مجازی کرده است. با وجود تاکید ستاد کرونا بر غیرحضوری بودن امتحانات، اصرار موسسه آموزشی بانکداری اهواز به برگزاری حضوری، موجی از نگرانی را بین خانواده‌ها ایجاد کرده است.

استان خوزستان تنها استان کشور در هفته‌های گذشته است که از لحاظ شدت شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد. به‌طوری که شمار مبتلایان استان در روزهای گذشته بالای 700 نفر بوده است. آماری که نشان می‌دهد ضرورت رعایت فاصله اجتماعی امری حیاتی و اجتناب‌ناپذیر است.


وضعیت کرونا در خوزستان همچنان قرمز است


تصورات باطلی چون گرما کرونا را از بین می‌برد و یا افراد جوان چندان آسیبی از کرونا نمی‌بینند، در کنار خستگی مردم از قرنطینه خانگی و دشواری‌های رعایت پروتکل‌ها همگی دست‌به‌دست هم داده است تا روزانه بیش از 600 و اخیراً در رکوردی جدید عددی بالای 700 در تابلوی کرونایی‌های خوزستان ثبت شود. بر این اساس ظرفیت بیمارستان رازی اهواز به‌عنوان بیمارستان معین بیماران مبتلا به کرونا تکمیل و دانشگاه علوم پزشکی اهواز مجبور به پذیرش بیمار در پنج بیمارستان جدید اهواز شد.

وضعیت قرمز کرونا در خوزستان علاوه بر اقتصاد، آموزش عالی را نیز تحت تأثیر قرار داده و بسیاری از دانشگاه‌ها را به سمت نیمه تعطیل و مجازی کشانده است. به‌طوری از اسفندماه ۱۳98 تاکنون هیچ کلاس حضوری در آموزش عالی خوزستان نتوانسته است تشکیل شود.

مساله امتحانات دانشجویان و دانش‌آموزان به ستاد کرونا استان کشیده شده و استاندار خوزستان به مساله وحدت رویه در برگزاری امتحانات تاکید کرد.


امتحانات دانشگاه‌های دولتی و آزاد به شکل مجازی برگزار می‌شود


غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان درباره امتحانات دانشگاه آزاد خوزستان که بیش از 20 هزار دانشجوی فعال دارد، اظهار داشت: «دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان یکی از مراکز پرجمعیت خوزستان است و مطابق مصوبات ستاد کرونا و برای جلوگیری از شیوع کرونا تمامی امتحانات و آزمون‌های دانشگاه‌های آزاد سطح استان به‌صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.» امتحانات مجازی دانشجویان به دانشگاه آزاد محدود نبوده و امتحانات دانشگاه شهید چمران اهواز نیز غیرحضوری شد.


بی اعتنایی موسسه آموزش عالی بانکداری اهواز به تصمیمات ستاد کرونا خوزستان


با وجود تاکید ستاد کرونا و ضرروت رعایت بهداشتی برای حفظ سلامت دانشجویان؛ موسسه آموزش عالی بانکداری اهواز بدون توجه به شرایط قرمز خوزستان و بر خلاف وحدت رویه استان در برگزاری آزمون‌ها، امتحانات را به شکل حضوری برگزار می‎کند. این شیوه برگزاری امتحانات و تجمع دانشجویان که بیشتر از کارمند بانک هستند، موجی از نگرانی را ایجاد کرده است.

جمعی از دانشجویان در نامه‌ای به معاونت آموزشی موسسه عالی بانکداری ایران خواستار ورود جدی به این مساله و مانع از شیوع کرونا بین دانشجویان به سبب حضور در محل آزمون شدند.


نسخه موسسه آموزش عالی بانکداری کشور متناسب با شرایط کرونا در خوزستان نیست


این دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در این نامه بر لحاظ کردن شرایط قرمز خوزستان در تصمیم‌گیری‌های دانشگاه، اظهار داشتند: «امتحانات کلیه واحد‌های دانشگاهی استان خوزستان اعم از دولتی و خصوصی مثل  دانشگاه شهید چمران اهواز و کلیه واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی به علت طغیان کرونا و قدرت بالای این ویروس در همه‌گیری از سوی ستاد کرونا به شکل مجازی برگزار می‌شود.»

دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی موسسه بانکداری اهواز با اشاره به اینکه دانشجویان موسسه عموماٌ از کارمندان بانک بوده و در خط مقدم درگیری با کرونا قرار دارند، اظهار داشتند: «برگزاری امتحانات به شکل حضوری همه‌گیری و شیوع آن را بین دانشجویان افزایش و وضعیت را غیرقابل کنترل و وخیم می‌کند.»


برگزاری حضوری امتحانات، سودی جز به خطر انداختن جان دانشجویان ندارد


این دانشجویان همچنین با اشاره به ابتلای تعداد بالایی از پرسنل بانک به کرونا بیان داشتند: «بخش زیادی از پرسنل بانک به این ویروس مبتلا شده و برخی نیز جان خود را از دست داده‌اند. اکنون که این پرسنل این‌گونه فداکارانه در خط مقدم حفظ شریان اقتصادی استان تلاش می‌کنند، برگزاری حضوری امتحانات نوعی به خطر انداختن جان دانشجویان است.»


تردد دانشجویان غیربومی موسسه بانکداری برای حضور در امتحانات شیوع کرونا را سبب می‌‌‌شود


با توجه به تردد دانشجویان در بین شهرستان‌ها و استان‌های مجاور برای حضور در محل امتحانات، این شیوه برگزاری علاوه بر کنترل ناپذیری کرونا، قطعاً نوعی زایل کردن زحمت‌های کادر درمان در کنترل این بیماری است.

موسسه عالی آموزش بانکداری ایران واحد اهواز، در نیم‌سال اول سال تحصیلی 81-1380 با پذیرش دانشجو در رشته امور بانکی، فعالیت آموزشی خود را در کلان‌شهر اهواز آغاز کرد. این واحد فرصت بهره‌مندی کارکنان شبکه بانکی و مؤسسات مالی و اعتباری شهرستان‌‌های استان خوزستان و استان‌‌های مجاور از قبیل کرمانشاه، ایلام، و لرستان را از آموزش‌های بلندمدت و تخصصی موسسه مهیا کرده است.

منبع تسنیم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.