راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وضعیت لندو در دوران کرونا چگونه است؟ / کرونا و کسب‌وکارها به روایت تصویر

با توجه به شیوع ویروس کرونا، کسب‌وکارها مجبور شدند تغییراتی را ایجاد کنند تا خود را با شرایط بحرانی موجود وفق دهند؛ از همین رو تصمیم گرفتیم به سراغ کسب‌وکارهای مالی برویم و وضعیت فعلی آنها را با توجه به بحران کرونا به تصویر بکشیم. در این مطلب سری به استارت‌آپ لندو زده‌ایم و با امیر حق‌رنجبر مدیرعامل لندو گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم.

لندو (ایران رنتر سابق) در اردیبهشت ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد و ابتدا در زمینه اجاره‌دادن وسایل فعالیت می‌کرد. با گذشت زمان به سوی اجاره با امکان مالکیت تغییر مسیر داد، سپس به فروش اقساطی کالا رو آورده و در نهایت امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های آنلاین با ارائه اعتبار و تسهیلات را فراهم کرد. لندو پس از تغییراتی در مدل کسب‌وکار طی این سال‌ها، در سال جدید نام و نشان تجاری خود را تغییر داد و از برند جدیدش به نام لندو رونمایی کرد. مدیرعامل لندو حال این کسب‌وکار در دوران کرونا را از دو جنبه دریافت اعتبار و پرداخت اقساط می‌سنجد و توضیح می‌دهد:‌ «در قسمت دریافت وام تغییر زیادی نداشتیم و دلیلش هم این بود که عده‌ای همچنان می‌خواهند اعتبار دریافت کنند و عده‌ایی نیز دریافت اعتبار را کنسل می‌کنند چون شغلشان دچار آسیب شده و نمی‌توانند اقساط را پرداخت کنند، در نتیجه این دو گروه در کسب‌وکار ما همدیگر را خنثی کرده‌اند و خیلی تفاوت چشمگیری در رشد و یا کاهش اعتبار نداشتیم. از سمت پرداخت اقساط نیز در اسفند که شروع شیوع ویروس کرونا بود، درصد بسیار کمی افت داشتیم اما در فروردین‌ماه تاثیر کرونا جدی‌تر شد و در پرداخت اقساط خیلی‌ها دچار مشکل شدند و ما نیز سیاستمان کمک به مشتریان بود و در این خصوص با مشتریان منعطف رفتار کردیم در نتیجه به مشتریان مهلت دادیم و جواب این اعتماد را نیز گرفتیم و از اوایل اردیبهشت‌ماه تعداد تراکنش‌ها در وصول مطالبات و دریافت اقساطمان رشد کرد.»

در ادامه گفت‌وگوی ما با امیر حق‌رنجبر مدیرعامل لندو را می‌بینید که با او در خصوص لندو در شرایط کرونایی و وضعیت این کسب‌وکار بعد از بحران کرونا صحبت کرده‌ایم.

عکاس: مهدی برهمندپور

ویدئو: تیم بی‌تیتر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.