راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

موسسات مالی و اعتباری حافظ و البرز ایرانیان مجوز ندارند

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای سامان‌دهی موسسات پولی غیربانکی ضمن اعلام مطلب فوق، به مردم شریف ایران هشدار داد از هر گونه‌ همکاری با موسسات فوق از قبیل مساعدت به منظور ایجاد شعبه، سپرده‌گذاری یا دریافت تسهیلات به طور جدی خودداری نمایند. در غیر این صورت، بانک مرکزی هیچگونه مسئولیتی برای استرداد وجوه آنان ندارد.

بانک مرکزی‌ با بیان این که«حق پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی را برای این بانک همچنان محفوظ می داند»، با اشاره به اطلاعیه‌‌های پیشین تاکید نموده است: مردم عزیز کشورمان ضمن توجه جدی به هشدارهای این بانک، فریب تبلیغات برخی موسسات فاقد مجوز را در میادین ورزشی، صدا و سیما و بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر و جاده‌های برون شهری مبنی بر تشویق برای سپرده‌گذاری یا طرح‌های مختلف اعطای تسهیلات را نخورند و تنها در بانک‌ها و موسسات دارای مجوز این بانک سپرده‌گذاری کنند.

شایان ذکر است برای بانک‌ها و موسسات دارای مجوز، علاوه بر صدور مجوز کلی فعالیت، برای هر یک از شعب آن نیز مجوز جداگانه‌ای صادر شده است که باید در شعب بانک/ موسسه مربوطه، طوری نصب شود که در معرض دید همگان قرار گیرد و سپرده‌گذاران قبل از سرمایه‌گذاری باید این موارد را مدنظر قرار دهند و در غیر این صورت، بانک مرکزی مسئولیتی در قبال سپرده‌های آنان ندارد.

منبع: بانک مرکزی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.