راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه سهام عدالت خود را آزاد کنیم؟ / امکان ثبت‌نام جدید وجود ندارد

ابلاغیه‌ آزادسازی سهام عدالت سه‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه صادر شد. در این ابلاغیه دو روش برای آزادسازی سهام عدالت اعلام شده است؛ سهامداران در صورت تمایل می‌توانند به‌طور مستقیم مالکیت و مدیریت سهام عدالت خود را در اختیار بگیرند یا از روش سهام‌داری غیرمستقیم سهام خود را بفروشند و مالکیت و مدیریت آنها را در اختیار شرکت‌های استانی قرار دهند.

سهام عدالت نوعی یارانه است که سال 1384، آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب هیات وزیران رسید. آن زمان این سهام از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده بود.

آخرین ثبت‌نام برای سهام عدالت سال 1394 بود. بر اساس گزارشی که مرکز پژوهش‌های مجلس در مردادماه 1398 منتشر کرده، بیش از 49 میلیون نفر از واجدان شرایط ثبت‌نام کردند که پس از بررسی تعداد مشمولان در قید حیات به 46 میلیون و 628 هزار نفر رسیده است.

منبع: مرکز پژوهش‌های مجلس

در زمان ثبت‌نام سهام عدالت مقرر شده بود که سود این سهام پس از 10 سال به مشمولان پرداخت شود. البته بنا بود پس از 10 سال نیز سهام عدالت به صورت کامل آزادسازی و امکام خریدوفروش آن مهیا شود که تا این لحظه امکان معامله سهام عدالت ممکن نشده است. حالا قرار است تا پایان تابستان امسال امور مربوط به آزادسازی سهام عدالت انجام شود.

پس از پایان دوره 10 ساله، سود عملکرد سال‌های 1395، 1396 و 1397 شرکت‌های سرمایه‌پذیر بین مشمولان سهام عدالت تخصیص و پرداخت شده و امسال نیز چهارمین مرحله واریز سود سهام عدالت انجام می شود.

بر این اساس مشمولان سهام عدالت یک‌ ماه فرصت دارند که وارد سامانه سهام عدالت شوند و با کدملی خود نسبت به انتخاب و مدیریت آزادسازی سهام خود اقدام کنند. این سامانه از دهم اردیبهشت‌ماه آغاز به کار کرد. طبق اعلام رئیس سازمان خصوصی‌سازی، هر فردی که در این ۳۰ روز اعلام کند که خواهان مدیریت سهام توسط خودش است، از طریق سپرده گذاری بورس، کد بورسی به فرد داده می‌شود. اما احراز هویت فرد، زمانی انجام می‌شود که قصد فروش سهام را داشته باشد. بنابراین تا وقتی قصد فروش سهام خود را نداشته باشد، نیازی به مراجعه حضوری نیست.


ارزش سهام عدالت چقدر است؟


طبق گفته رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی همه سهامداران از هر ۳۶ شرکت بورسی سهام دارند. در واقع دو نوع سهامدار داریم. بخشی از آنها مشمولان تحت پوشش کمیته امداد هستند که تخفیف ۵۰ درصدی دارند و سهامشان یک میلیون تومانی است و مابقی مشمولان، مردم عادی هستند که سهامشان ۵۳۰ هزار تومان است. همه مشمولان نیز به یک میزان از شرکت‌ها سهام دارند.

مبلغ سود برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مرحله چهارم واریز سهام عدالت، 200 هزار تومان و برای سایر دارندگان سهام عدالت 110 هزار تومان است. سال گذشته نیز مبلغ سود واریزی برای مشمولان کمیته امداد و بهزیستی 180 هزار تومان و برای سایر افراد 90 هزار تومان بود.

در خصوص مبلغ سهام عدالت طی ماه‌های گذشته اظهارات مختلفی بیان شده که رسمی‌ترین آن اظهارات اسحاق جهانگیری بود. او در گفت‌وگویی در خصوص ارزش سهام عدالت گفت: «امروز ارزش سهام عدالتی که در دست مردم است، هشت برابر شده است. با این اوصاف اگر این عدد را قبول کنیم یعنی سهام عدالت مردم عادی که ۵۳۰ هزار تومان بوده الان ۴ میلیون تومان شده است و سهام عدالت اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که یک میلیون تومان ارزش داشت امروز ۸ میلیون تومان می‌ارزد.»


چه شرکت‌هایی در سبد سهام عدالت هستند؟


سهام عدالت شامل یک سبد از بزرگ‌ترین شرکت‌های دولتی و بعضا خصوصی است. آنطور که در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آمده، ارزش روز ۴۹ شرکت حاضر در سبد سهام عدالت به ارزش 1.357.803 میلیارد ریال رسیده که از میان آنها ۳۵ شرکت بورسی و ۱۴ شرکت غیربورسی هستند.

جدول زیر نیز فهرست شرکت‌های بورسی حاضر در سبد سهام عدالت را نشان می‌دهد.


ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد


آخرین ثبت‌نام سهام عدالت سال 1395 انجام شد و پس از آن ثبت‌نام جدیدی صورت نگرفته است. پلیس فتا نیز نسبت به اخبار ثبت‌نام سهام عدالت از منابع غیرموثق هشدار داده است و اعلام کرده که مردم مراقب افراد سودجو باشند و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار ندهند. پایگاه اطلاع‌رسانی سهام عدالت نیز در سایت خود نوشته که هیچ‌گونه تماس تلفنی یا مراجعه بابت سهام عدالت انجام نمی‌شود.


چگونگی آزادسازی سهام عدالت


در این گزارش توضیح داده‌ایم که چگونه می‌توان فهمید که مشمول سهام عدالت هستید یا نه؟ آیا شماره شبای شما ثبت شده است؟ چگونه طرح آزادسازی سهام خود را انتخاب کنید و چقدر سهم به شما تعلق گرفته است؟

1- ابتدا وارد سایت سهام عدالت شوید.

2- در این مرحله شرایط و قوانین سایت سهام عدالت را مشاهده می‌کنید و برای رفتن به مرحله بعد باید گزینه پذیرش شرایط را علامت بزنید و ادامه را کلیک کنید.

3- در این مرحله در ردیف اول کد ملی و در ردیف دوم کد امنیتی را وارد و گزینه ادامه را کلیک کنید.

4- در این مرحله سه نام نمایش داده می‌شود و شما باید از میان سه گزینه موجود نام و نام خانوادگی مشمول سهام عدالت را انتخاب و روی ادامه کلیک کنید.

5- در این مرحله از میان سه گزینه نمایش داده شده باید نام پدر مشمول سهام عدالت را انتخاب و روی گزینه ادامه کلیک کنید.

6- در این مرحله از میان گزینه های موجود، باید شماره صحیح شناسنامه مشمول سهام عدالت را انتخاب کنید.

7- در این مرحله سال تولد مشمول سهام عدالت را انتخاب کنید.

8- در این مرحله اطلاعات مشمول سهام عدالت نمایش داده می‌شود. در صورت وجود اشتباه، گزینه اصلاح را کلیک و اطلاعات صحیح را وارد کنید. اگر اطلاعات نمایش داده شده صحیح است ادامه را کلیک کنید.

9- پس از این مرحله، وارد داشبورد اطلاعاتی خود می‌شوید که دارای چهار قسمت «صورت وضعیت دارایی سهام»، «شماره شبای بانکی»، «شماره تلفن همراه» و «آزادسازی سهام عدالت» است. برای ثبت شماره شبای بانکی باید در قسمت ثبت اطلاعات، روی گزینه «ثبت شماره شبای بانکی» کلیک کنید.

10 در این مرحله باید کد شبای بانکی خود را که از سایت بانک، شعبه بانک و یا خودپرداز دریافت کرده‌اید را وارد کنید. توجه داشته باشید که شماره شبا باید بدون IR وارد شود و حتما به نام دارنده سهام عدالت باشد. ورود شماره شبای افراد دیگر مورد پذیرش نیست. اخیرا نیز امکانی ایجاد شده که افراد می‌توانند دو شماره شبا برای واریز سود سهام عدالت وارد کنند.

11- در این مرحله شماره شبای بانکی مشمول سهام عدالت ثبت می‌شود، اما دو هفته برای تایید آن زمان نیاز است. پس از دو هفته اگر شماره شبای وارد شده صحیح باشد و با نام مالک سهام عدالت مطابقت داشته باشد تایید می شود و در زمان مقرر سود سهام عدالت به این حساب واریز خواهد شد.

12- در قسمت «صورت وضعیت دارایی سهام» اطلاعات دقیق حساب شما و سودهای واریزی نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید در این جدول مشاهده کنید در مراحل واریز سود سهام عدالت به حساب شما چه میزان سود واریز شده است. همچنین ارزش کل سهام عدالت شما در این بخش قابل رویت است.

13- دو روش برای آزادسازی سهام عدالت اعلام شده که سهامداران می‌توانند به صورت استفاده از روش سهام‌داری مستقیم و استفاده از روش سهام‌داری غیرمستقیم سهام خود را بفروشند. در قسمت «آزادسازی سهام عدالت» می‌توانید با خواندن شرایط هر کدام از روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تنها یک بار امکان دارید که یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

14- در انتها به شما کد پیگیری داده و اطلاعات شما ثبت می‌شود.

116 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    سلام من به روش مستقیم اقدام کردم بعد از انتخاب روش نستقیم باید چبکار کنیم

    1. ناشناس می‌گوید

      سلام من روش مستقیم را انتخاب کرده ام حالا میخوام روش غیرمستقیم راانتخاب کنم چکارکنم راهنمایی

  2. زهرا راد می‌گوید

    سلام من روش مستقیم انتخاب کردم الان چیکاربایدبکنم

    1. ناشناس می‌گوید

      سلام کد سجام و کد بورسی از دفاتر پیشخوان بگیر تا اطلاعیه بعدی دولت ک یکماه دگ هس

  3. سعید می‌گوید

    سهام عدالت رو زمانی دادن که پدرمن کارگربوده به بازنشسته ها سهام دادن
    بهکارگرا ندادن بعد اینهمه سال سهام روفقط یکسری از مردم دارن وبقیه مردم
    جزو سهام بگیرانبودن حداقل سهام رو به عدالت دست مردم بدید شاید دل ماهم بخوادماهم جزو زیرخط فقر وبدبختی وبی کاری هستیم همه چیزو باید دست اینو اون ببینیم .ازطرف یک جوان ایرانی

  4. ناشناس می‌گوید

    من مسافرکشی میکنم و مستاجر و متاهلم ولی سهام عدالت ندارم . دیگه خیلی وقته از شنیدن کلمه عدالت حالم بهم میخوره .

  5. صادق می‌گوید

    سلام من آزاد سازی سهام رو انجام دادم ولی به من کد پیگیری نداد چکار کنم

    1. صالحی می‌گوید

      سلام به منم کدپیگیری نداده نمیدونم چکارکنم

    2. ناشناس می‌گوید

      کد سجام رو همون شماره ک سال ۹۵ثبت کردی میاد

  6. مسعود می‌گوید

    سهام عدالت. همه اینها طرح احمدی نژاد بود.از مسکن مهر و یارانه و سهام عدالت. شما مسولین دولت روحانی داره همه رو قطع میکنه. بزارید همون احمدی نژاد بیاد واسه مردم دلسوز تره.چرا 49 میلیون نفر. بقیه ایرانی نبستیم با جز میلیارد در ها هستیم. اصلا عدالتی نیست تو این سهام. بررسی کنید متوجه خواهید شد

  7. احمدرضا می‌گوید

    سلام ایا من میتونم سهام همسر و فرزنوم را با کد بورسی خودم مدیریت کنم؟

    1. ناشناس می‌گوید

      نه…چرا شما؟!!
      مگه همسرت تواناییش رو نداره!،؟؟

      1. ناشناس می‌گوید

        به تو چه اصلا .مگه فضولی بدونی کسی توانایی داره یا نه .شاید یکی درس نخونده و با این مفاهیم نااشنا هست.و نمیتونه

        1. محمد می‌گوید

          داداش شما بدبرداشت نکن این بنده خدا سوال کرد

      2. ناشناس می‌گوید

        بسیار عالی بود تحسین میکنم شما رو

    2. علی بلوچ می‌گوید

      خجالت بکش ادمایی مثل شما هستن ک ارزش زن پایین میارن متأسفم برات

      1. ترلان می‌گوید

        صحبت‌ و تفکر شما را در رابطه ها عدالت و ارزش گذاشتن بین زن و مرد رو تحسین میکنم

      2. اسماعیل می‌گوید

        جناب من سهامم رو آزاد کردم ولی کد پیگیری رو سیو نکردم الان این کد پیگیری بعدا واسم دردسر میشه یا نه بدرد نمیخوره لطفاً جواب بدین ممنون

  8. علی می‌گوید

    خدا بزرگه . بزدوی دوره بخور بخوابها تموم میشود و یکی مثل دکتر احمدی نژاد پیدامیشه و به داد مظلومین واقعی میرسه …

    1. رضا چهارباغی می‌گوید

      سلام چرا سایت باز نمیشه‌واسه ازاد سازی لطف اگه میدونه چرا راهنمیای کنه

    2. ناشناس می‌گوید

      سلام دوست من. شما فکر میکنی احمدی نژاد. کاری واسه مردم کرد؟
      اصلا ما مردم تا الان میدونستیم احمدی نژاد این همه شرکت دولتی رو به کی داد؟ به اسم مردم و سهام عدالت این شرکت های پول در آر رو به دوستان و آشنایان داد و یه خرده سود هم دولت روحانی تحت عنوان سهام دادندبه مردم. که یکیش خود من هستم
      ولی خدا شاهده. همون زمان داداشم از من خیلی ضعیف تر بود اقدام هم کرد بهش ندادن
      احمدی نژاد و روحانی و… همه مثل همند. فقط خود خدا به داد این ملت برسه

  9. مرتضی می‌گوید

    سلام اگر کلا بهش کاری نداشته باشیم ن روش مستقیم ن غیر مستقبم چی میشه

    1. علی می‌گوید

      اگه مستقیم رو انتخاب نکنی خودکار غیرمستقیم ثبت میشه واست. حدوسط نداره

  10. سیدحسین می‌گوید

    سلام خانم شمس شما که بعضی قسمت های مشخصات ات رو تار لااقل داخل رسید نهایی هم تار میکردی✌

  11. سیدحسین می‌گوید

    دیگه منتظر باش که سهامت رو واریز کنن

  12. مژگان می‌گوید

    واقعا چرا من ابجیم مستاجره وشوهرش بیکاره با دوتا بچه هشت ساله نه یارانه ای میگیره نه سهامی داره باید به همه به یک میزان سهام داد

  13. م می‌گوید

    ما هیچ کدام را انتخاب می کنیم واجباری هم نیست. تنهایی خیلی بهتره تا آدمهای افتضاح همنشین شدن

    1. ناشناس می‌گوید

      سلام سال 95 هیچ ثبت نامی انجام نمیشد چطور مگید انجام میشد سامانه قطع بود خانوادههای هستند که دارای سهامند ولی عده ای مثل همسر من هیچ کدام سهام نداریم چون موقع ثبت نام اداره پست شهرمان برای ثبت نام کوتاهی کرد افراد نابلد رو گذاشته بودند حالا چوبشو باید ما بخوریم لطفا برای ثبت نام جدید اقدام کنید

      1. امیر می‌گوید

        چشم بهشون میگم فقط شماره حساب بده واریز کنیم نقدی میخوای یا کارت به کارت

  14. ایرانه ویران می‌گوید

    سلام سرکارخانم شمس یه لطفی کنید این مساله روپیگیری کنیدتقریبا ۱۰سالی میشه سهام ثبت نام کردیم یه برگه سهام بهمون دادن ولی متاسفانه هرکجا که میبرمش میگن سهامتون ثبت نشده و اصلا سهام ندارین درضمن من تنها نیستم نزدیک به ۲یا۳هزارنعرهستیم که این مشکل رو داریم اگرلطف کنید صدای مارو به جای برسونید ازتون تشکرمیکنین

  15. ناشناس می‌گوید

    سلام
    روش مستقیم بهتره انتخاب کنیم یا غیر مستقیم؟

    1. فواد می‌گوید

      مستقیم بهتره چون شما صاحب اختیار سهامت میشی.

      1. ناشناس می‌گوید

        اره همینه

    2. ناشناس می‌گوید

      کاش فقط تو این وضع کرونا کسی هم ب روستاییا بدبخت ی نظرمیکرد واقعا واقعا واقعا متاسفم

  16. Www.heshmat@jimail.com می‌گوید

    من اصلاسهام عدالت نگرفتم اگرسهام عدالته پس بایدبه همه برسد چکارکنم آیانبابدثبت نام جدیدبرای همه صورت گیردهمین کارهاست که مردم ازدولت بدبین میشن بخاطرخدامدیریت درست کنیدحق کسی ضایع نشود

  17. لیلایوسفی می‌گوید

    آخه من موندم این سهام مثلاعدالت کجای کارمردموراه میندازه آخه چقدرهست مگه؟ به این میگن سهام عدالت!

    1. ناشناس می‌گوید

      تو ایران گنده ترین پولی که دادن همون یک ملیون تومنی بود که اونم با چند درصد ازمون میگیرند.دیگه بیشتر از اون تا هزار سال اینده هم نمیدن

  18. ناشناس می‌گوید

    خیلی عالی بود

  19. ندا می‌گوید

    کاش بگید برای ادمهای تازه کار کدوم روش بهتره و کدوم سود دهی داره

  20. ندا می‌گوید

    سلام بنده روش مستقیم انتخاب کردم والان پشیمون شدم ایا راهی واسه انصراف هست

    1. ناشناس می‌گوید

      چرا پشیمون شدی؟

      1. من می‌گوید

        چون عجله کرده زودتر به پول برسه.بدون اطلاعات وپرس وجو زده تو جاده خاکی….فکر کرده متقیم به پول میرسه…حححححح…مثل ثبت نام خودرو۱۰میلیون اسم نوشتن واجازه نمیدن خودرو ارزون بشه همه فورامیان ثبت نام

    2. محمد می‌گوید

      سلام چرا پشیمون شدید مشکلش چیه

  21. ناشناس می‌گوید

    سلام بنده ازادسازی مستقیم کردم والان میخام انصراف بدم وهمون روش غیر مستقیم باشه بتید چیکار کنم

  22. ناشناس می‌گوید

    سلام من شماره تلفن قبلیمو فراموش کرد حالا چطور ازادش کنم

  23. ناشناس می‌گوید

    سلام من چیکار کنم سواد ندارم

  24. ناشناس می‌گوید

    سلام من چیکار کنم سواد ندارم

  25. ناشناس می‌گوید

    عدالتی در کار نیست خدا بگذارد گردنشان حق فقیر فقرا که اینها را ایرانی به حساب نمی اورند

  26. ناشناس می‌گوید

    سلام مگرنمی گویند سهام عدالت عدالت یعنی همه ملت نصف ملت ایران سهام عدالت ندارندانهاباید چکار کنند

  27. علی می‌گوید

    سلام برهموطنان .منم واقعا از کاراین دولت داره حالم بهم میخوره .من کلی پیگیرسهام عدالت شدم وتومرحله آخر گفتند سایتها بسته شده وتمام .خوش اومدید .این چه عدالتیه .پس ما آدم نیستیم . خدا جواب این بی عدالتی را میده .

  28. علی می‌گوید

    پس ما آدم نیستیم یا بیگانه ایم که بهمون سهام به اصطلاح عدالت ندادند

  29. عزیزه سلیمانی می‌گوید

    سلام چگونه سهم عدلت آزداسازی کنیم

  30. ناشناس می‌گوید

    سلام چگونه سهم عدلت آزداسازی کنیم

  31. ناشناس می‌گوید

    سلام همسر من یک کارگر شرکتی است.سهام عدالت هم به ما تعلق نگرفته.ان زمان می گفتن از طریق شرکت باید اقدام بشه.که بیشتر همکارانی همسرم سهام ندارن ولی اکثر کارمندان دولت سهام دارند

  32. ناشناس842 می‌گوید

    سلام من و خواهرمو برادرم نزدیک دوازده سال پیش پدرم برامون رفت درست کنه ک برگه بهمون دادن ولی عمر پدرم ب دنیا نبود و فوت کردند الان سال 95/96دوباره من ثبت کردم و سود سهام میگیرم ولی خواهر برادرم ن بعد تکلیفمون چیه البته این مشکل شوهرمم هست چون اونم ک کارگره نمیگیره هه

  33. مجید می‌گوید

    سلام من قبلا با یک حساب از بانک مسکن مربوط به مادرمه ولی بنام منه وارد بورس شدم الان برای سهام عدالت خودم همون شماره حساب ثبت شده که اسمن بنام منه چطور میتوانم شماره شبای سهام عدالت خودم را ثبت کنم

  34. مهری مقصودی می‌گوید

    سلام این اسمش عدالت نیست برعکس بی عدالتی قشر ضعیف جاماندن نه سرمایه داریم نه درامد با فقر نفس میکشیم زندگی نمیکنیم این بی عدالتی تو این شرایط سخت از زخم خنجر واسه امثال ما بدتر بود کاش مثل همه اختلاص ها مخفی میموند حداقل دردش کمتر بود وقتی به زندگی خودم نگاه میکنم اشکم در میاد ایران خاک منه بخاطرش جونم میدم اما ای کاش مارو هم ایرانی حساب میکردن امیدوارم شخص رهبری واسه امثال ما کاری کنن اگ به گوشش برسه مطمئنم از بی عدالتی خبر نداره چندمین باره پیام میفرستم باز کوتاه نمیام تا عدالت رعایت شه

  35. رقیه هاشمی می‌گوید

    سلام من پنج تا جوان دارم ازداج نکردنند چرا به ما سهام نمیدند

  36. ناشناس می‌گوید

    حالا من که یک جوان کارگر هستم نباید از این عدالت با نصیب باشم. چرااااااا؟

  37. ایرانی می‌گوید

    من که یک جوان کارگر هستم و مستاجر نباید از این عدالت بهرمند شوم . سال ۱۳۸۸ از طریق خانه کارگر اقدام کردم و کد رهیگیری به من دادند دیگه خبری نشد چیکار کنم؟

  38. رضا می‌گوید

    فرق اونی که 500تومن رو ریخته با اونی که نریخته چیه منظورم اینه که الان میگن شده 10میلیون اگه ما هم 500تومن بریزیم برای ما هم میشه 10میلیون یا باید بمونه دست دولت تا زمانی که کل 1میلیون به ما تعلق بگیره

  39. مجید می‌گوید

    سلام با توجه به ورود درست کد امنیتی مکرر خطا مید هد چکار باید کرد

  40. ناشناس می‌گوید

    آیا سهام عدالت واقعا با عدالت تقسیم شده است؟؟؟؟ شک دارم …..

  41. طاها می‌گوید

    سلام جای تعجب داره که همین الان که ترافیک سایت smsnese.ir بالا رفته مجوز امنیتی این سایت منقضی شده و ورود به سایت غیر ممکنه.

  42. سودا می‌گوید

    آقا الان این پولی که ارزشش 4 برابر شده رو آزاد کردیم به روش مستقیم و کد رهگیری گرفتیم، خب؟؟؟ بقیش چی؟؟؟ الان چرا مسولان لال مونی گرفتن توضیح نمیدن هیچی، تو این برهه زمان خب ابهام داره که توضیحی راجبش نیست و کسی نمیدونه!!!!
    من بخوام بکشم بیرون پولمو بگیرم باید چیکار کنم؟؟

  43. حمیدرضا می‌گوید

    سلام..اگر مدیریت مستقیم باشه سود تعلق میگیره؟وقابل فروش هست یا نه؟ واگه غیر مستقیم باشه یا اصلا توی سامانه ثبت نشه قابل فروش هست و یا سالانه سود تعلق میگیره یا نه؟ ممنونم.در ضمن خیلی از هموطنان عزیزنه یارانه می‌گیرند و نه سهام عدالت دارند و وضع مالی خوبی هم ندارند خواهشاً به گوش مسیولین برسانید تا فکر مرپم عزیز باشند

  44. میثم می‌گوید

    سلام ما ججوری میتونیم ثبتنام کنیم سال۹۵ هرکارکردیم ثبتنام نکردن الکی گفتن خبرمیدیم‌ندادن الان میشه ثبتنام کرد؟؟؟

  45. جلال می‌گوید

    سلام تورو خدا ما اصلا سود سهام نگرفتیم اولین باری که سهام عدالت اعلام شد ثبت نام کردیم ولی بعدش دوباره ثبت نام دیگه اعلام کرده بودند که ما خبر نداشتیم بخدا کارگرفضایی سبزم دوتا بچه مستاجرم سهام منم بدین هرچقدم سود به بقیه دادین اونام بریزید لطفا

  46. ناشناس می‌گوید

    والله ما که ثبت نام کردیم تا به حال خیری ازش ندیدیم پس بقیه هم ناراحت نباشید

  47. ناشناس می‌گوید

    ما که ثبت نام کردیم و کلی دوندگی تا به حال خیری ازش ندیدیم و چیزی عایدمان نشد پس شما هم الکی خودتان را ناراحت نکنید چیزی توش نیست

  48. زهرا حیدری می‌گوید

    آیا امکان مجدد ثبت نام سهام عدالت وجود دارد؟

  49. وحید می‌گوید

    با سلام بعد از دریافت کدرهگیری باید چه کار کنیم

  50. ناشناس می‌گوید

    سلام نمی دونم چیکار کنم آزادسازیی کنم یانه

  51. فراز می‌گوید

    سلام من ازاد سازی به روش مستقیم کردم ولی کد پیگیریم رو یادداشت نکردم وازدستم رفته حالا چکارکنن

    1. ناشناس می‌گوید

      سلام دوباره وارد سایت سهام عدالت بشو بعد گزینه مشاهد آزاد سازی مستقیم رابزن د پیگیریت میاد بالا

  52. ناشناس می‌گوید

    سلام
    از سال 84 تا الان چند بچه به دنیا اومده؟؟اونا چی سهام عدالت تعلق نمیگیره بهشون ؟؟

  53. ناشناس می‌گوید

    سلام،من سهامم را آزاد کردم ولی کد پیگیری را یاد داشت نکردم حالا چکار کنم؟

  54. ناشناس می‌گوید

    سلام،خواهرم سهامشو آزاد کرده ولی کد پیگیری رو یاد داشت نکرده حالا باید چکار کند؟

  55. ناشناس می‌گوید

    لطفا گزینه ی ویرایش ک حق مسلم ماست را فعال کنید خیلی از ما بدون اطلاع و زمینه ی فکری قبلی مستقیم را انتخاب کرده و پشیمان هستبم

  56. شکوفه می‌گوید

    سلام اگه باهاش کاری نداشته باشیم همینجوری بمونه
    باز سودی میاد یا قطع میشه
    یکی جواب بده؟

    1. پروان می‌گوید

      راهی وجود دارد لطفا بگین انصراف بدیم همون دست دولت بماند دیگه آراد نکنیم

  57. ناشناس می‌گوید

    سهام بی عدالتی

  58. امرالله وهابی داغی می‌گوید

    اقا منکه ی کارگر‌بد بخت تامین اجتمای الان س ساله بیکارم با س تا بچه حقوق میده ۱۵۰۰ ن سهام عدالت دارم ن هیچ چیزه دیگه ای همان موقع نام نویسی رفتیم برا سهام عدالت گفتن بیمه انجام میده خدایی چ کسایی این سهامهارو گرفتن من ک متاجرو با این خرجها زده بسرم خودکشی کنم خدا شاهده ن کسی کاری داریم ن فامیل پولداری مثل خر موندم تو کل

  59. رسول یاری می‌گوید

    آقای روحانی بااین برنامه ای که ریختن سی میلیون نفرباقی مانده روی بدبخت کرد

  60. کیومرث حیدری می‌گوید

    من سال ۸۵ به خودم وخانواده ام دادن دیگه خبر نداشتم کی ثبت نام می کنند

  61. بی نام می‌گوید

    سلام لطفا بگید بعدازکدملی این کدامنیتی روکه باید واردکنی چنده

  62. سهراب می‌گوید

    چگونه روش مستقیم رالغوکتم

  63. تایماز می‌گوید

    سلام نوشتین سال۴۹ دوباره ثبت نام بود چرا من هرموقع رفتم برای ثبت نام پسر کوچیکم میگفتن سایتها بسته هست وشایعی بیش نیست ؟ درضمن دوباره کی ثبت نامها شروع میشه

  64. مهدی می‌گوید

    سلام شما که انقدر زحمت کشیدین وجواب مردم را دادین خیلی از مردم هستن که نمیتوانند از سهام خودشان استفاده کنند نه میتوانند در بورس کار کنند ونه منظر بمانند که فرست یک ماهه ازدست برود اگه ازاد نکنند چه میشود

  65. سوین می‌گوید

    سلام پدر من دریانورد هستش و ما هم به سنی نرسیده بودیم که بتونیم از این مسائل سر در بیاوریم چند بار اقدام کردیم اما متاسفانه میگفتن که فعلا سایت بالا نمیاره ما چطور میتونیم ثبت نام کنیم

  66. سوین می‌گوید

    سلام پدر من دریانورد هستش و ما هم به سنی نرسیده بودیم که بتونیم از این مسائل سر در بیاوریم چند بار اقدام کردیم اما متاسفانه میگفتن که فعلا سایت بالا نمیاره ما چطور میتونیم ثبت نام کنیم

  67. محمد می‌گوید

    کمک

    1. خانم نطری می‌گوید

      سلام همسرمن کلا از روز اول ثبت نام نکرده حالا کی باید ثبت نام کنه امکانش هست بهش تعلق بگیره وما مستجربم شوهرم کارگره خواهشن میکنم جاماندگان این سهام راهم ثبت نام کنید چون حقشونه خدا را خوش نمیاد حقشون ضایع بشه ممنون ،،

  68. ناشناس می‌گوید

    بخدا قسم این سهام عدالت نیست سهام بی عدالتی از اول عادل نبودید الان میخواید عادل باشید پس کو امام زمان بیاد ببینه بی عدالتی بیداد میکنه کو عدل علی (ع) پس کجایید که دم از عدالت میزنید من که زورم بهتون نمیرسه ولی میسپارم به وکیلی که خودش گفته اگه زورت بهشون میرسه حقتو بگیر اگه نمیرسه به من بسپار از چشماشون میکشم بیرون میسپارم به خدا که بالاترین وکیل هستش ببینم میتونید از دستش فرار کنید یا قانونشو دور بزنید

  69. ناشناس می‌گوید

    های وای

  70. الهه می‌گوید

    سلام.من ازادسازی مستقیم روزدم باراهنمایی غلط بابام که گفت توبورس ضررم کنی چیزی ازدست نمیدی ازپول سهامت کم میشه وبعددیدم توسایت سجام که باده تومن شروع میشه زده درگاه بانکی وازکارتم کم میشه…
    ی جاخوندم باپرداخت مالیات میتونی پشیمون شی ولی راهشوتوضیح ندادن میشه راهنمایی کنیدچیکارکنم؟

    1. Kurdish می‌گوید

      میتونی مابه التفاوتش رو از بابات بگیری تا دیگ راهنمایی غلط نده

  71. انعامی می‌گوید

    سلام
    من روش مستقیم رو انتخاب کردم اما الان میخوام تغییر بدم راهی هست؟

  72. ناشناس می‌گوید

    مایه خانواده پنج نفره هستی سه نفرمون سهام داریم ولی دونفرمون نه چرا

  73. ناشناس می‌گوید

    سلام خواهش میکنم جواب بدید من ازار کردم سهام خودم را اما کد پیگیزی بهم نداد الان چکار باید انجامام بدهم؟ مم

  74. فرشید می‌گوید

    سلام من سهام عدالت دارم ولی شماره موبایلی که ثبت شده مال من نیست ونمیدونم چنده شماره ..اشتباه ثبت کردن ..چطوری شماره موتغییربدم که بتونم سهام م وآزادکنم ..تکلیف من چیه وبایدچکارکنم.

  75. ابوالفضل می‌گوید

    سلام
    من هیچ اطلاعی از روش مستقیم وغیرمستقیم نداشتم وبدون اطلاع روش مستقیم راانتخاب کردم وهیچ قصدی واسه فروش ندارم خواهشا راهنماییم‌کنیدکارم اشتباه بوده

  76. مریم می‌گوید

    سلام
    من روش مستقیم را انتخاب کردم ولی حالا که برای دارایی های سهام به سایت مراجعه می کنم دلیل خطای تلفن می گیرد به سایت مراجعه و اصلاح کردم ولی باز خطا می گیرد چکار کنم ؟

  77. ربابه نامی می‌گوید

    سلام ماسهام عدالت گرفتیم سال 88ولی شماره شبا ندادیم وازاول غیرفعال بوده تا الان هیچ پولی دریافت نکردیم .چجوری میتونیم فعال کنیم تا ماهم سودشو بگیریم لطفا جواب بدید ممنون

  78. محمدرضا کریم زاده می‌گوید

    امکان ثبت نام جدید است؟من منتظر جواب شما هستم

  79. فرشته می‌گوید

    سلام من میرم سایت قسمت تغییرش غیررفعاله.باید امروز باز میشد چیکار بایدبکنم

  80. اسماعیل می‌گوید

    من میخوام روش مستقیم رو انتخاب کنم ولی میگن وقتش تموم شده چیکار کنم
    بعضی ها میگن به یه شماره زنگ بزن ادرس بگیر برو اونجا بفروش
    کسی شماره رو میدونه

  81. حسینی می‌گوید

    سلام من سهام دارم ولی دیر کردم نشد ازاد سازی کنم …ایا کی میشه دوباره ازاد سازی کرد؟؟!

  82. سمعان می‌گوید

    سلام چطوری سهام باگوشی آزادمیکنن کدی داره بهم بگید

  83. زهرا حیدری می‌گوید

    سلام آیا دوباره زمان آزاد سازی سهام عدالت پیش می آید یانه چطور میتونم به سهامم برسم من هیچ اقدامی برای مستقیم وغیر مستقیم انجام ندادم لطفا راهنماییم کنین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.