راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پی‌تم پیمنتز بانک و مسترکارت برای صدور کارت‌‌های نقدی فیزیکی و مجازی همکاری می‌کنند

پی‌تم پیمنتز بانک و مسترکارت برای صدور کارت‌های نقدی فیزیکی و مجازی با یکدیگر شریک می‌شوند. در مرحله اول قرار است کارت‌های نقدی مجازی را برای مشتریان بتا بانک صادر کنند و در مرحله بعد این کارت برای کلیه مشتریان بانک در دسترس قرار خواهد گرفت. ساتیش کومار گوپتا، مدیرعامل و مدیر ارشد اجرایی پی‌تم پیمنتز بانک در این باره می‌گوید: «ما کماکان نقش اصلی را در گسترش شبکه پرداخت‌های دیجیتال در کشور ایفا می‌کنیم. ما قصد داریم حداکثر انعطاف‌پذیری را به کاربران‌مان عرضه کنیم تا بتوانند روش دلخواه خود را از میان روش‌های پرداخت دیجیتال انتخاب کنند و مشارکت‌مان با مسترکارت نیز در همین راستا است».

پی‌تم پیمنتز بانک، در سال 2017 توسط پی‌تم، شرکت کیف پول دیجیتال و سیستم پرداخت تجارت الکترونیک هندی راه‌اندازی شده است. این در حالی است که سرمایه‌گذاری هنگفت 1.4 میلیارد دلاری سافت‌بانک ژاپن روی پی‌تم و پروژه بانکی‌اش، این پروژه را به کلان‌ترین سرمایه‌گذاری سافت‌بانک در هندوستان تبدیل کرده است.

طی هفته جاری، بانک اعلام کرده که مجموع سپرده‌های خود را در سایه 57 میلیون حساب سپرده‌گذاری به 130 میلیون دلار رسانده است. در کل، بانک‌های پرداختی، مدلی ارائه شده توسط رزرو بانک هند هستند که قادرند خدماتی همچون حساب‌های سپرده‌گذاری جاری و پس‌انداز، دبیت کارت‌ها و انواع خدمات پرداخت را ارائه دهند، اما مجاز به عرضه کارت اعتباری و ارائه وام نیستند.

پروس سینگ، مدیر بخش آسیای جنوبی مسترکارت اذعان می‌کند: «در حالی‌که پرداخت‌های دیجیتال در هند در حال اوج گرفتن هستند و سرعت رشد آن‌ها بسیار بیشتر از سایر نقاط جهان است، اما هنوز هم 90 درصد از تراکنش‌های مربوط به خرده‌فروشی به صورت نقدی انجام می‌شوند».

او می‌افزاید: «مسترکارت به دولت هند متعهد شده است تا رشد پرداخت‌های دیجیتال را در این کشور تغذیه کند. در راستای همین تعهد، ما با کمال میل پلتفرم پرداخت جهانی کاملا یکپارچه خود را در اختیار پی‌تم پیمنتز بانک قرار می‌دهیم».

منبع Fintech Futures
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.