راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رابین‌هود با جذب سرمایه جدیدش، 8 میلیارد دلاری می‌شود

رابین‌هود، اپلیکیشن معاملات بورس مستقر در کالیفرنیا، موفق شد در دور جدید سرمایه‌گذاری‌هایش 250 میلیون دلار سرمایه جذب کند. به گفته بلومبرگ، پشت پرده این جذب سرمایه هنگفت، اسکویا کپیتال قرار گرفته است، که از استارت‌آپ‌های فین‌تکی نظیر نوبانک، کلارنا و استرایپ پشتیبانی می‌کند. این جذب سرمایه هنگفت، ارزش رابین‌هود را از 7.6 میلیارد دلار به چیزی در حدود 8 میلیارد دلار خواهد رساند.

به نظر می‌رسد نوسانات به وجود آمده در بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا، برای برخی استارت‌آپ‌ها، نظیر رابین‌هود، منجر به افزایش ترافیک ثبت‌نام شده است.

این معامله، که هنوز هم نهایی نشده و هر لحظه امکان دارد فسخ شود، دنباله‌روی گزارشات ماه پیش فایننشیال تایمز است، مبنی بر این‌که سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی، بالغ بر 7 میلیارد دلار سرمایه در صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه کنار گذاشته‌اند تا به استارت‌آپ‌های آمریکا و آسیای جنوب شرقی اختصاص دهند.

علیرغم سه قطعی رابین‌هود طی ماه گذشته، که یکی از آن‌ها باعث شده بود کاربران در خلال یکی از بهترین روزهای بورس ایالات متحده آمریکا از بحران مالی تا کنون، از معاملات سهام بی‌نصیب بمانند، به گفته بلومبرگ، این استارت‌آپ توانسته است تنها در ماه مارس 60 میلیون دلار به جیب بزند؛ یعنی سه برابر مبلغی که در ماه مارس 2019 کسب کرده بود.

این‌گونه به نظر می‌رسد که بی‌ثباتی‌های اخیر بازار به دلیل کووید 19، برای رابین‌هود به یک پلکان ترقی تبدیل شده است، آن هم در شرایطی که این استارت‌آپ‌ فین‌تکی، با خیل عظیمی از نارضایتی‌های مشتریان دست به گریبان است. بخش عمده‌ای از کاربرانی که در خلال قطعی‌های رابین‌هود متحمل خسارت شده‌اند، از پیشنهاد استارت‌آپ برای جبران خسارت عصبانی‌اند. جبران خسارتی که پذیرفتنش برای کاربران، به بهای گیر افتادن در راهروهای پرپیچ‌و‌تاب قانون تمام خواهد شد.

البته، رابین‌هود ادعا می‌کند در حال انجام برخی تغییرات اساسی در زیرساختش است تا از چنین اختلالاتی جلوگیری کند.

رابین هود، طی ارسال ایمیلی خطاب به کاربرانش گفته است: «ما می‌خواهیم با یک عذرخواهی که در شان شماست شروع کنیم. به خاطر قطعی‌ اخیر در پلتفرم‌مان عذر می‌خواهیم. حمایت شما، کمک‌مان می‌کند تا امور مالی را برای همه دموکراتیزه کنیم و این را می‌دانیم که به شما مدیونیم و باید بهتر شویم.»

منبع Fintech Futures
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.