راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پلتفرم ایمنتا امکان خرید بیمه آنلاین کرونا را برای متقاضیان فراهم کرده است

شرکت ایمن همراه ویستا در عرصه طراحی و توسعه مدل‌های فروش صنعت بیمه فعال است. این شرکت در تازه‌ترین اقدام خود و در همکاری با شرکت فرابوم پلتفرمی را با نام «ایمنتا» ایجاد کرده تا متقاضیان، بیمه کرونا را به صورت آنلاین و بدون اینکه نیازی به حضور در نمایندگی‌ها داشته باشند، بخرند.

ناصر سلوکی، رئیس هیات مدیره شرکت ایمن همراه ویستا درباره راه‌اندازی این پلتفرم فروش آنلاین بیمه گفت: «پلتفرمی که با همکاری فرابوم راه‌اندازی کردیم این قابلیت را دارد که با سایر بیمه‌ها وارد تعامل شود و سرویس‌های آنها هم در آن به فروش برسد. اگر شرکت‌های بیمه‌ای بخش فناوری اطلاعات فعال داشته باشند و نرم‌افزارهای بیمه‌ای آنها از امکانات خوب و توسعه‌یافته برخوردار باشد امکان همکاری ما با آنها وجود دارد.»

به اعتقاد سلوکی ما در زمان نامتعارفی قرار داریم. ویروس کرونا در کل جهان شیوع یافته  و تاکید همه بر فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از گردهمایی‌هاست و این ایده‌آل‌ترین وضعیت برای فناوری اطلاعات و توسعه آن است. هدف فناوری اطلاعات از ابتدا همین بوده که کارهای روزانه را به سامانه بسپاریم. دولت الکترونیک، کارهای خوبی کرده اما این اتفاقی که در دو ماه اخیر رخ داده فرصتی منحصربه‌فرد برای توسعه انفورماتیک در کشور است.

او با تاکید بر اینکه رفتن به سوی توسعه فناوری اطلاعات یک الزام است نه انتخاب گفت: «خیلی از ارائه‌دهندگان خدمات مثل الان شاید به فکر این نبودند که خدمات خود را به صورت انفورماتیکی ارائه دهند اما حالا دیگر انتخابی ندارند و این یک الزام است. شرکت‌های بیمه نیز به عنوان بنگاه اقتصادی، چنین اجباری را در سالیان گذشته احساس نکرده بودند اما حالا الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شده آنها هم خدمات را مبتنی بر پلتفرم‌های فناوری اطلاعات ارائه دهند.»

او تاکید کرد: «خوشبختانه در حوزه فناوری اطلاعات، استعدادهای جوان، مستعد و متخصصی در کشور داریم به همراه انواع نرم‌افزارها. همکاران ما در ایمنتا سال‌هاست روی این موضوع متمرکز هستند و حالا فرصت تلاقی فعالیت‌های آنها با فعالان حوزه بیمه فراهم آمده تا قدم‌های موثری را با استفاده از فناوری‌های جدید برداریم.»


در ایمنتا امنیت روانی و سلامت را لحاظ کردیم


همچنین ابراهیم نصیری، مدیرعامل شرکت ایمن‌همراه ویستا، با اشاره به اینکه پوشش بیمه برای کرونا به صورت مستقیم، موضوعی نبود که شرکت‌ها آن را پوشش دهند، گفت: «بیمه‌های درمانی وجود دارد اما لازم است که بیمه‌گذار زیان‌دیده هم درمان و هم بیمه فوت را داشته باشد. برای پوشش این بیماری، بیمه‌گذار می‌توانست بیمه فوت یا بیمه تکمیلی دریافت کند اما انجام فرآیندهای بیمه تکمیلی خیلی زمان‌بر و خود یک پروژه است. باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که در هر مقطع زمانی لازم است انجام فرآیندهای بیمه‌ای، با سرعت بالا انجام شود و امنیت روانی هم برای جامعه لحاظ شود، این دوران هم مستثنی نیست. اما مساله این بود که صنعت بیمه برای بیماری کرونا محصول کالیبره شده‌ای نداشت. ما در نظر داشتیم که این پیام را به مخاطبان خود بدهیم؛ یعنی هم امنیت روانی آنها را تضمین کنیم و هم مسائل درمانی را پیگیری.»

او به همکاری این شرکت با فرابوم اشاره کرد و گفت: «پنجم اسفندماه ریسک‌ها را شناسایی و به شرکت‌های بیمه ارائه دادیم اما با استقبال آنها مواجه نشد چراکه اعتقاد داشتند بیمه کرونا ریسک بالایی دارد. در نهایت توانستیم موافقت بیمه زندگی خاورمیانه را بگیریم. این نوع بیمه هم پوشش فوت را انجام می‌دهد و هم درمان. ما نرخ‌های پیشنهادی را ارائه دادیم و به دنبال راهکاری برای رساندن محصول به دست مشتری بودیم. اما اگر بیمه‌گذار می‌خواست به روش سنتی خود را بیمه کند، فرصت را از دست می‌دادیم. از آنجایی که اهمیت کسب‌وکارهای دیجیتالی در این شرایط بحرانی مشخص شد و مساله فاصله‌گذاری اجتماعی مطرح بود که هم بیمه‌گذار و هم نماینده بیمه در خانه بمانند، بهترین روش فروش دیجیتالی بود و پلتفرم مناسب؛ فرابوم. در همین راستا صحبت‌های اولیه را انجام دادیم و با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری‌ها توسط فرابوم انجام شد. با توجه به فرآیند APIنویسی زمان برد تا محصول به صورت کامل در فرابوم بارگذاری شود. خرید این بیمه  کاملا الکترونیکی است. همچنین در تلاشیم اعلام و ارزیابی اولیه خسارت را هم  در صورت موافقت شرکت بیمه به صورت الکترونیکی انجام دهیم.»

او تصریح کرد: «جهت بهره‌مندی جمعیت بزرگی از بیمه‌گذارن طبق مذاکراتی که با فرابوم انجام شده است سرویس ایمنتا بر روی اکثر اپلیکیشن های موبایلی بزودی قابل عرضه خواهد شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.