راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی بهترین سرویس‌های نظارت و حفاظت از سرقت هویت در سال 2020

آیا تا به حال کسی با اسم شما تقاضای وام کرده است؟ اعتبارتان را از بین برده است؟ بهترین سرویس‌های نظارت و حفاظت از سرقت هویت به شما در شناسایی این اتفاقات و مقابله با آنها کمک می‌کند. تنها در سال 2016 میلادی، بیش از 15 میلیون کلاهبرداری هویتی در ایالات متحده آمریکا گزارش شده که قربانیان بالغ بر 16 میلیارد دلار پول از دست داده‌اند. شکاف اطلاعاتی «اکوئیفاکس» در سال 2017، یکی از شوکه‌کننده‌ترین اخبار جهان بود که بعدها، ابعاد گسترده‌تری نیز پیدا کرد. اخیرا نیز شاهد شکاف اطلاعاتی عظیم «استاروود ماریوت» بوده‌ایم که باعث فاش‌شدن شماره پاسپورت‌ها و دیگر اطلاعات بیش از پنج میلیون مشتری در سراسر جهان شده است.

در این مطلب، نگاهی به بهترین سرویس‌های نظارت و حفاظت از سرقت هویت جهان خواهیم داشت که می‌توانند شما را در کنترل و مدیریت اطلاعات شخصی‌ و هویتی‌تان کمک کنند. معرفی این سرویس‌های نظارتی و حفاظتی با همکاری شرکت حصین ترجمه شده و به صورت فایل PDF آماده شده است که می‌توانید در ادامه دانلود و مطالعه کنید.

فایل پی‌دی‌اف ترجمه «بهترین سرویس‌های نظارت و حفاظت از سرقت هویت» را دانلود کنید

لایف‌لاک

لایف‌لاک از زمانی که تحت نظر تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال (در سال 2015) قرار گرفت تا به امروز راه طولانی سپری کرد. این شرکت در سال 2017 در ازای خرید 2.3 میلیارد دلاری زیرمجموعه شرکت «سیمانتک» قرار گرفت.

این شرکت طیف گسترده‌ای از خدمات حفاظتی و نظارتی نظیر لایف‌جینیور (برای نظارت بر کودکان) و لایف‌سینیور (برای نظارت بر والدین بالای 65 سال) را ارائه می‌دهد. این خدمات منحصرا برای لایف‌لاک هستند. قیمت سرویس‌های حفاظتی لایف‌لاک بسته به برنامه نظارتی ماهیانه از 9.99 دلار تا 29.99 دلار متغیر است. شما می‌توانید سالی یک‌بار گزارش‌های خود را از سیستم دریافت کنید، هرچند سرویس به‌صورت خودکار، هر ماه نمره اعتباری حساب‌تان را بر اساس داده‌های شخصی‌ ارائه خواهد داد.

قیمت پایه: 107.88 دلار در سال یا 8.99 دلار در ماه با احتساب 25 درصد تخفیف

آیدنتیتی‌فورس

قیمت پایه برنامه «اولترا‌سکیور» شرکت آیدنتیتی‌فورس معادل 149.90 دلار در سال است. برنامه «اوترا‌سکیور پلاس کردیت» آن نیز که می‌تواند امتیازها و گزارش‌های اعتباری شما را مهیا کند، 199،50 دلار در سال می‌شود. نکته جالب توجه این است که این شرکت، نه‌تنها کلیه شرکت‌های ارائه‌دهنده گزارش‌های اعتباری را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ بلکه با استفاده از یک ردیاب بصری، این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا رتبه‌بندی اعتباری خود را در هر لحظه ارزیابی کنید.

اپلیکیشن موبایلی این سرویس نیز تحت عنوان «موبایل اتک کنترل» راه‌اندازی شده است؛ اپلیکیشنی که می‌تواند گوشی‌های هوشمند شما را در برابر جاسوسی، موقعیت‌های ناامن وای‌فای و شبکه‌های جعلی محافظت کند. همچنین این اپلیکیشن موبایلی دارای سیستم هشداردهی متصل به سرویس اصلی است که در صورت بروز هرگونه اختلال در اطلاعات هویتی فرد به او پیغام می‌دهد.

قیمت پایه: 149.90 دلار در سال یا 14.99 دلار در ماه

آیدنتیتی‌گارد

نکته قابل توجه در مورد «آیدنتیتی‌گارد» این است که از سامانه رایانه‌ای هوش مصنوعی واتسون شرکت آی‌بی‌ام استفاده می‌کند؛ سامانه‌ای که نسخه‌های اولیه آن توانسته هر کاری، از برنده‌شدن در مسابقه تلویزیونی «ژئوپاردی» گرفته تا کمک به پزشکان در تشخیص سرطان را انجام دهد. همان‌طور که می‌توان حدس زد، ورژنی از واتسون که آیدنتیتی‌گارد از آن استفاده می‌کند، روی سرقت هویت متمرکز شده است.

استفاده از واتسون در آیدنتیتی‌گارد مستلزم گردآوری دانش و حجم انبوهی از اطلاعات هویتی از منابع اطلاعاتی متنوع از جمله شبکه‌های اجتماعی است. شکی نیست که این سرویس، کمک شایانی به حفاظت از اطلاعات شخصی و هویتی شما خواهد کرد. سرویسی که قادر است اطلاعات شخصی کاربران از جمله فایل‌های اعتباری آنها، کد‌های SSN و غیره را نظارت و کنترل کند.

آیدنتیتی‌گارد خلاصه‌ای از شرایط بیمه‌ای خود نیز ارائه می‌دهد. این شرکت برنامه‌ای با هزینه 80 دلار در سال ارائه می‌دهد که البته هیچ نظارت اعتباری شامل حالش نمی‌شود.

قیمت پایه: 80 دلار در سال یا 6.67 در ماه

کامپلیت‌آیدی

«کامپلیت‌‌آیدی» سرویسی است که توسط اکسپرین، یکی از سه آژانس برتر ارائه‌دهنده گزارش‌های اعتباری جهان، ارائه می‌شود. این شرکت قرارداد ویژه‌ای با کاستکو دارد. کارمندان کاستکو می‌توانند در ازای پرداخت ماهیانه 8.99 دلار از این سرویس استفاده کنند. ضمن اینکه امکان استفاده از سرویس حفاظت از کودکان نیز گزینه اجرایی جالبی است که به قیمت 2،99 دلار قابل دسترس است. اعضای طلایی کاستکو نیز که تحت عنوان گلداستار شناخته می‌شوند، می‌توانند در ازای پرداخت ماهیانه 17.98 دلار از سرویس کودکان کامپلیت‌آیدی استفاده کنند. این در حالی است که قیمت این سرویس برای افراد غیرکاستکو معادل 19.99 دلار در ماه است.

کامپلیت‌آیدی قابلیت ارائه گزارش‌های اعتباری سالانه را دارد. ضمن آنکه امتیازات اعتباری شما را نیز به‌صورت ماهیانه ارائه داده و نحوه ارتقای امتیازتان را با ارائه گراف‌‌های زمان‌بندی‌شده نشان می‌دهد.

این سرویس به شما کمک می‌کند تا روی استفاده‌های غیرمجاز از اطلاعات هویتی‌تان نظیر کد‌های امنیت اجتماعی و غیره نظارت داشته باشید.

قیمت پایه برای اعضای کاستکو: 107.88 دلار در سال؛ قیمت پایه برای افراد عادی: 239.88 دلار در سال

آیدی واچ‌داگ

آیدی واچ‌داگ سرویس خود را تحت عنوان «ترو آیدنتیتی پروتکشن»، معرفی می‌کند. مهم‌ترین وجه تمایز این شرکت با رقبا در این است که به شما کمک می‌کند تا پس از اینکه مورد سرقت هویتی قرار گرفتید، بتوانید اطلاعات هویتی خود را بازیابی کنید. در حقیقت این شرکت ادعای ضمانت صد درصدی رفع مشکلات سرقت هویت را دارد، اما وقتی با دقت بیشتری به جزئیات نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که یکسری محدودیت‌ هم وجود دارد.

همانند اغلب سرویس‌های نظارت بر سرقت هویت دیگر، سقف یک میلیون دلار بیمه برای مشتریان خود لحاظ کرده، اما شرایط، محدودیت‌ها، مزایا و شرایط این بیمه‌نامه، تا زمانی که قرارداد را امضا نکرده‌اید، کاملا مطرح نمی‌شود. برنامه اولیه شرکت، ارائه گزارش اعتباری یا اطلاعات مربوط به رتبه اعتباری را دربر نمی‌گیرد، اما زمانی که برای سرویس حق بیمه 219 دلاری در سال این شرکت ثبت‌نام کنید، می‌توانید یک کپی از گزارش‌های اعتباری و امتیازات‌‌تان را در اختیار داشته باشید و به این نکته هم دقت داشته باشید که فقط یک‌ بار در سال می‌توانید این گزارش‌ها را دریافت کنید.

قیمت پایه: 164 دلار در سال یا 14.95 دلار در ماه

آیدنتیتی فراد

یکی از ویژگی‌های ممتاز «آیدنتیتی فراد» قیمت آن است که دومین سرویس ارزان معرفی‌شده در این مطلب محسوب می‌شود؛ شرکتی که در کنار خدمات حفاظت از هویت، سرویس حفاظت از جرائم سایبری خود تحت عنوان «بیزلاک» را نیز ارائه می‌دهد که می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای کسب‌وکار‌ها باشد.

آیدنتیتی فراد می‌تواند امتیازات اعتباری شما را ارائه دهد؛ البته محدودیتی که این وسط وجود دارد این است که صرفا قادر به استفاده از داده‌های آژانس ارائه‌دهنده گزارش‌های اعتباری ترنس‌یونیون است.

این سرویس، در صورتی‌ که طی ماه اتفاق ناخوشایندی در مورد اطلاعات و اعتبارتان نیفتاده باشد، ایمیلی تحت عنوان «بی‌خبری خوش‌خبری است» برایتان ارسال می‌کند تا بدانید که ماه آرامی داشته‌اید. ارائه سرویس «کیف پول گم‌شده» نیز خدمت دیگری است که آیدنتیتی فراد به کاربرانش عرضه می‌کند.

قیمت پایه: 99.95 دلار در سال یا 9.95 دلار در ماه

اینتلیوس آیدنتیتی پروتکت

«اینتلیوس آیدنتیتی پروتکت» یک گام جلوتر از سایر رقبا حرکت می‌کند؛ چراکه به اعضا این امکان را می‌دهد تا هر 31 روز از اعتبارات خود گزارش تهیه کنند. بسیاری از سرویس‌های دیگر صرفا یک ‌بار در سال این گزارش‌ها را ارائه می‌دهند. البته، با وجود اینکه گزارش‌های ماهیانه تنها با استفاده از داده‌های یکی از سه مرکز اعتبارسنجی تهیه و ارائه می‌شوند، اما گزارش‌های دیگر مراکز نیز قابل خریداری است.

این شرکت با ارائه نمره یا امتیاز «اینتلیوس آیدنتیتی پروتکت» خود، این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا اعتبار خود و نحوه استفاده از آن برای دریافت وام یا تسهیلات را ارزیابی کنند. این شرکت به شما این امکان را می‌دهد تا دو شماره تلفن، دو آدرس، سه کارت اعتباری یا نقدی و دو حساب بانکی را تحت نظارت خود قرار دهید.

قیمت پایه: 239.40 دلار در سال

پرایوسی گارد

«پرایوسی گارد» یک برنامه آزمایشی 14روزه ارائه می‌دهد که به جای اینکه رایگان باشد، باید بابت آن هزینه پرداخت کنید. در حقیقت، وقتی هنوز دارید تصمیم می‌گیرید که سرویس را خریداری کنید یا نه، شرکت در ازای آن از شما پول می‌گیرد و به همین دلیل شاید تمام مزایای مربوط به کاهش اصطکاک فرایند تبدیل نسخه آزمایشی به نسخه واقعی را از دست بدهد.

همانند بسیاری از فروشندگان دیگر، پرایوسی گارد نیز برای بیمه هویتی خود سقف یک میلیون دلاری در نظر گرفته است. قبل از اینکه اقدام به خرید کنید، شرکت اطلاعات مختصری در مورد خودش، شرایط و بند‌های قرارداد و بیمه ارائه می‌دهد، اما این اطلاعات، برای تصمیم‌گیری قطعی، خرید و امضای قرارداد کافی نیست.

پرایوسی گارد امتیازات اعتباری شما را هر ماه به‌روزرسانی می‌کند، روی شماره‌های امنیت اجتماعی‌تان نظارت دارد و گزارش سالیانه‌ای را نیز از وضعیت اطلاعات و اعتبارتان ارائه می‌دهد که می‌توانید به شکل یک سند کامل و شفاف در اختیار داشته باشید.

قیمت پایه: 119،88 دلار در سال

استاندارد حفاظت از سرقت هویت مک‌آفی

سرویس حفاظت از سرقت هویت مک‌آفی، ارزان‌قیمت‌ترین سرویسی است که می‌توان طی یک سال اخیر مشاهده کرد. نسخه آزمایشی این سرویس تنها با پرداخت 0،99 دلار برای یک ماه قابل دسترسی است، اما می‌توانید در ازای پرداخت 64،99 دلار، آن را برای یک‌ سال نیز خریداری کنید.

این قیمت در مقایسه با شرکت‌هایی که پیش‌تر معرفی کردیم، حقیقتا مقرون‌به‌‌صرفه‌تر است. سرویس «سایبر مانیتورینگ» مک‌آفی، سرویس جذابی است که به‌صورت مداوم فعالیت‌های هویتی شما را رصد می‌کند و در صورت بروز هر گونه اتفاق غیرعادی به شما هشدار می‌دهد. این شرکت می‌تواند پرونده اعتباری «اکسپرین» شما را نظارت و بررسی کند، اما دسترسی به داده‌های «ترنس‌یونیون» و «اکوئیفاکس» برایش امکان‌پذیر نیست.

از مزیت‌های سرویس مک‌آفی این است که اگر به هر دلیلی کیف پول خود را گم کرده باشید، شرکت تمام تلاش خود را می‌کند تا تمامی مدارک شناسایی، کارت‌های اعتباری، حتی بلیت‌های کنسرت‌تان مجددا برایتان ارسال شود.

ماهیت شرکت مک‌آفی بر ساخت آنتی‌ویروس بنا شده است. در صورتی که به قصد خرید با این شرکت تماس گرفته باشید، ممکن است در ابتدا سردرگم شوید؛ چراکه با این سوال مواجه خواهید شد که برای چند سیستم نیاز به آنتی‌ویروس دارید؛ هرچند سیستم، بلافاصله شما را به بخش سرقت هویت وصل خواهد کرد و در آنجا دلیل نیازتان به سرویس محافظتی و غیره را می‌توانید شرح دهید.

برنامه پریمیوم مک‌آفی هم برنامه‌های استاندارد و پلاس را در خود گنجانده و حتی خدماتی نظیر نظارت بر برداشت از حساب‌های بانکی، نظارت بر درخواست کارت اعتباری و حتی کنترل تخلفات جنسیتی را نیز پوشش می‌دهد.

قیمت پایه: 69،99 دلار

درباره اکوئیفاکس و تراستدآیدی

اخبار بسیاری درباره سرویس امنیتی بد اکوئیفاکس وجود دارد. این شرکت یکی از سه شرکت بزرگ ارائه‌دهنده گزارش‌های اعتباری در جهان است که در سال 2017، پنج شکاف اطلاعاتی بزرگ را در پرونده کاری‌اش ثبت کرده است؛ رسوایی‌های بزرگی که تقریبا هر آمریکایی که تاریخچه اعتباری داشت را تحت‌الشعاع قرار داد.

بسیاری از افراد از پیشنهاد اکوئیفاکس در خصوص عضویت یک‌ساله رایگان سرویس سرقت هویت تجاری تراستد‌آیدی، استقبال کردند، اما این پیشنهاد که تنها برای افرادی در دسترس بود که شماره امنیت ملی داشتند، حذف شد (از 31 ژانویه 2018 میلادی ورود به سیستم نیاز به ثبت‌نام دارد).

این سرویس یک کپی از گزارش اعتباری اکوئیفاکس شما را دربر می‌گیرد، روی هر سه مرکز اعتباری نظارت دارد، کد‌های SSN شما را کنترل و اطلاعات هویتی شما را تا سقف یک میلیون دلار بیمه می‌کند. هرچند قابل درک است زمانی که این سرویس رایگان بود، بخواهید از مزایای آن استفاده کنید، اما پیشنهاد نمی‌کنیم که بخواهید با شرکتی وارد مشارکت و همکاری شوید که تا این اندازه نسبت به پروتکل‌های امنیتی سهل‌انگاری کرده باشد.

مقایسه قیمت‌ها

سرقت هویت؛ هر آنچه باید بدانید

برای اینکه بتوانید بهترین سرویس حفاظت از سرقت هویت و نظارت بر اطلاعات هویتی‌تان را شناسایی کنید، لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید:

تشخیص اولیه بسیار مهم است. در صورتی که احساس می‌کنید به یکی از این سرویس‌های حفاظتی نیاز دارید، این نکته را باید در نظر داشته باشید که بیشتر‌ این سرویس‌ها ممکن است کمک چندانی به جلوگیری از نقض امنیتی اولیه نکنند. در عوض در صورت بروز فعالیت‌های مشکوک به شما هشدار می‌دهند تا دیگر نیازی نباشد که شما فریز اعتبار یا اقدامات دیگری در راستای حفظ مسائل امنیتی‌تان انجام دهید.

بدانید که چه استفاده‌ای از اطلاعات شخصی و هویتی شما می‌شود. شرکت‌هایی هستند که به شما در نظارت اطلاعات شخصی‌تان کمک می‌کنند و اگر اطلاعات حساب شما در اختیار افراد دیگری قرار گرفت و نیاز به فریز کردن اعتبارتان داشتید، شما را از این موضوع آگاه می‌سازند و حتی پس از سرقت هویتی، به شما بازپرداخت انجام می‌دهند.

هیچ‌‌یک از این شرکت‌ها نمی‌توانند فعالیت‌های واقعی بانکی شما را رصد کنند. به نظر می‌رسد بهترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های بانکی این است که هفته‌ای یک بار تمام حساب‌هایتان را بررسی کنید. با اینکه شاید انجام چنین کاری سخت باشد، اما مطمئن باشید می‌توانید جلوی بسیاری از کلاهبرداری‌ها را بگیرید.

لطفا هیچ‌چیز را هیچ جا بدون مطالعه کامل امضا نکنید. همان‌طور که اشاره شد، هر یک از این سرویس‌ها شرایط و ضوابط خاص خود را دارند و برخی شرایط، زمانی قابل فهم می‌شود که قرارداد را کامل مطالعه کرده باشید. پس در مورد خدمات، شرایط، هزینه‌ها و ضمانت‌هایی که شرکت‌ها ارائه می‌دهند، کاملا اطلاعات کسب کنید و سپس قرارداد ببندید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.