راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایران‌رنتر مسابقه‌ای با موضوع حدس نام جدید این استارت‌آپ برگزار می‌کند

در سال‌های اخیر به ندرت دیده‌ایم که استارت‌آپی نام برند خود را تغییر دهد و بیشتر تغییر لوگو و هویت بصری را شاهد بوده‌ایم. چراکه تغییر نامی که به گوش مخاطبان آشناست، اقدامی همراه با ریسک برای یک کسب‌وکار است اما ایران‌رنتر خبر داده که نام خود را تغییر خواهد داد.

حدوداً 5 سال از فعالیت ایران‌رنتر می‌گذرد. این مجموعه که یک استارت‌آپ فین‌تکی در زمینه لندتک (استفاده از فناوری برای ارائه تسهیلات) است، حالا پس از تغییر مدل کسب‌وکار از تغییر نام و نشان تجاری خود در سال جدید خبر داده است. ایران‌رنتر تصمیم به بازآفرینی برند گرفته و اعلام کرده که در تاریخ یکم ادیبهشت‌ماه از برند جدید رونمایی خواهد کرد.

این استارت‌آپ در اردیبهشت 1394 آغاز به کار کرد و ابتدا در زمینه اجاره دادن وسایل فعالیت می‌کرد. با گذشت زمان به سوی اجاره با امکان مالکیت تغییر مسیر داد، سپس به فروش اقساطی کالا رو آورده و در نهایت امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های آنلاین با ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی را فراهم کرد.


دلایل بازآفرینی برند ایران‌رنتر


به گفته امیر حق‌رنجبر؛ مدیرعامل ایران‌رنتر قرار است نام و نشان ایران‌رنتر به کلی تغییر کند زیرا برند فعلی ما با مسیری که در آن هستیم هم‌خوانی ندارد. این تغییر برند در راستای کمک به ساخت یک اکوسیستم لندتک در ایران و قدم نهادن در مسیر ارائه محصولات نوآورانه در زمینه تسهیلات مالی صورت می‌گیرد.

او اضافه کرد: «ایران‌رنتر با تغییر در مدل کسب‌وکار در مسیری جدید قرار گرفت و تمرکز خود را از اجاره کالا، بر امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های آنلاین گذاشت و چشم‌انداز این مجموعه نیز پدید آوردن تحولی در نظام مالی و اعتباری است. با توجه به این تغییرات ضروری به نظر می‌رسید که این استارتاپ طی یک بازآفرینی، تغییری در نامش ایجاد کند تا بدرستی گویای حوزه فعالیتش باشد.»

امیر حق‌رنجبر همچنین به اهداف جدید ایران‌رنتر اشاره کرد و گفت: «این تغییرات برای این است که پیام خود را شفاف‌تر و دقیق‌تر منتقل کنیم. برای ای‌که بگوییم ما کیستیم و چه کار می‌کنیم. ما نیاز به بازآفرینی داریم زیرا ظاهر فعلی ما تداعی‌کننده این مفهوم نیست.»


نام جدید ایران‌رنتر چیست؟


نام ایران‌رنتر از واژه (Rent) به معنای اجاره کردن گرفته شده و حالا این نام کارایی لازم را ندارد چون این استارت‌آپ دیگر در زمینه اجاره کالا فعالیت نمی‌کند. این مجموعه نام جدیدی انتخاب کرده و مسابقه‌ای با موضوع حدس نام جدید ایران‌رنتر برگزار کرده است. وب‌سایت جدید ایران‌رنتر نیز با حفظ امکانات گذشته به‌روز شده و با تغییرات در ظاهر، رابط کاربری و عملکرد از تاریخ یکم اردیبهشت در دسترس قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.