راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

طرح «کارت اقساط تسهیلات» بانک سپه چیست؟

کارت اقساط تسهیلات بانک سپه نسبت به دفترچه‌های اقساطی چه مزایایی دارد؟

بانک سپه در شرایط بحرانی ویروس کرونا جهت وصول اقساط تسهیلات بدون نیاز به مراجعه حضوری در شعب، طرح «کارت اقساط تسهیلات» که جایگزین دفترچه‌های اقساطی فعلی است را راه‌اندازی کرده است.

در این طرح به هنگام اعطای تسهیلات برای کلیه قراردادهای تسهیلات جدید با مبالغ زیر 50 میلیون تومان که بازپرداخت آنها اقساطی است، به جای صدور دفترچه اقساط، یک کارت الکترونیکی به نام کارت اقساط و کارت مشخصات تسهیلات صادر و در اختیار وام گیرنده قرار می‌گیرد.

با معرفی کارت اقساط در سامانه تسهیلات، کلیه پرداختی‌های حضوری و غیر حضوری مشتری جهت وصول اقساط از طریق واریز به این کارت انجام ‌می‌شود. خدماتی که به‌وسیله این طرح انجام ‌می‌شود شامل موارد زیر است:

  • به ازای هر قرارداد تسهیلات صرفا یک حساب کارت اقساط افتتاح می‌شود.
  • حداقل موجودی برای افتتاح حساب کارت اقساط صفر ریال است.
  • امکان صدور رمز اول برای حساب متصل به کارت اقساط فراهم بوده، لیکن امکان فعالسازی نوع تأیید برداشت (رمز دوم ثابت، رمز دوم متغیر و دستگاه رمزساز) برای این نوع حساب امکان‌پذیر نیست.
  • امکان فعال‌سازی پیامک آنی برای حساب متصل به کارت اقساط فراهم است.
  • واریز و انتقال به کارت اقساط با استفاده از کارت‌های داخلی و کارت‌های شتاب سایر بانک‌ها از طریق کلیه درگاه‌های حضوری و غیر حضوری انجام می‌شود.
  • برداشت از حساب توسط مشتری در کلیه درگاه­‌ها امکان‌پذیر نبوده و برداشت از حساب تنها توسط سامانه تسویه اقساط امکان‌پذیر است.
  • امکان برداشت و تسویه قسمتی تسهیلات از محل وجوه واریزی به حساب کارت اقساط فراهم است.
  • رویت یا دریافت صورتحساب از طریق درگاه‌های غیر حضوری (دستگاه عابربانک، اینترنت بانک، همراه بانک و تلفن بانک) و یا مراجعه به شعبه فراهم است.

البته واریز وجه به حساب کارت اقساط از طریق مراجعه حضوری به شعبه و تکمیل فیش نقدی نیز امکان پذیر است.

همچنین در صورت واریز یا انتقال وجه توسط مشتری بعد از ساعت 22، تسویه وجه در روز بعد انجام پذیرفته و مشمول یک روز جریمه تأخیر به اقساط سررسید گذشته خواهد شد و یا در صورتی که سررسید قسط جاری تسهیلات مصادف با روز تعطیل رسمی باشد، مشتری باید به کمک یکی از روش‌های پرداخت از طریق درگاه غیرحضوری نسبت به واریز قسط خود اقدام کند، در غیر این صورت مشمول یک روز جریمه تأخیر به اقساط سررسید گذشته خواهد شد.

وجود حداقل مانده 20 هزار تومان در حساب کارت اقساط برای تسویه اقساط الزامی بوده و در مانده حساب زیر مبلغ یاد شده، برداشت اقساط انجام نمی‌پذیرد. برای صدور کارت اقساط برای قراردادهای تسهیلاتی قدیمی که دارای دفترچه قسط هستند، مشتری باید به شعبه پرداخت کننده تسهیلات مراجعه کند. پس از پرداخت کامل اقساط بانک،‌ تسهیلات گیرنده باید با مراجعه به شعبه ذیربط نسبت به تکمیل فرآیند تسویه و ابطال کارت اقدام کند.

5 دیدگاه
  1. علی جلیزی می‌گوید

    باسلام وخسته نباشید میخواستم بدونم جریمه دیرکرد پرداخت یا تآخیر درپرداخت قسط جریمه را چجوری بدونم چقدره

  2. گریم می‌گوید

    سلام این پیام مال چیه که میاد از بانک سپه پرداخت تسهیلات انجام شد منکه وام نگرفتم

  3. محتشم می‌گوید

    سلام ی اشتباهی کردیم از انصار وام گرفتیم ،الان ن میتونیم پرداختی‌ها رو ببینیم ،متاسفانه پلتفرم تهیه شده در همراه بانک هیچ چیزی رو نشون میده و با حضور در بانک چون بعضی‌ها اعصاب ندارم میگن با موبایل و خودپرداز پرداخت کنید.لطفا ی فکری کنید

  4. سعید سرپرست می‌گوید

    پیامک دریافت قسط تسهیلات شما انجام شد چیست همراه میآید من تسهیلات نگرفتم

    1. محمدرضا لزگی می‌گوید

      من تماس گرفتم با پشتیبانی بانک گفت قسط یک میلیونی بابت یارانه داده بودن،پیامک‌ میاد ولی از حسابتون مبلغی کسر نمیشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.