راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در پی بحران کرونا مجامع شرکت‌های بورسی سه ماه به تعویق افتاد

مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی ابلاغیه‌ای خطاب به تمام شرکت‌های سهامی عام ثبت شده در سازمان بورس و حسابدارن معتمد این سازمان اعلام کرد که شورای عالی هماهنگی اقتصادی مهلت برگزاری مجامعی که باید تا ۲۸ اسفند برگزار می‌شدند را تا ۳ ماه تمدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی ابلاغیه‌ای خطاب به تمام شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و حسابدارن معتمد این سازمان اعلام کرد که شورای عالی هماهنگی اقتصادی مهلت برگزاری مجامعی که باید تا ۲۸ اسفند برگزار می‌شدند را تا ۳ ماه تمدید کرده است. معمولا مجمع عمومی شرکت‌های بورسی برای بررسی عملکرد در سال مالی منتهی به 29 اسفند 98 تا پایان تیر ماه 1399 در نظر گرفته می‌شد و زمان توزیع سود سهام شرکت‌ها نیز حد اکثر تا 8 ماه بعد از تصویب مصوبات مجمع عمومی بود، اما امسال به خاطر شرایط ویژه بیماری ویروس کرونا و احتمال شیوع بیشتر بیماری در مجامع عمومی،  شورای عالی هماهنگی اقتصادی مهلت برگزاری مجامع شرکت‌ها را سه ماه دیگر یعنی تا پایان مهرماه 99 تمدید کرد.

البته در صورت تأمین زیرساخت حقوقی و فنی، برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های بورسی به شکل غیر حضوری و در فضای مجازی هم جایگزین مناسبی برای جلسه حضوری خواهد بود.

پیش از این و بنابر ابلاغیه ریاست جمهوری، مهلت‌های تعیین شده در قوانین و مقررات ناظر بر تشکیل مجامع عمومی شرکت‌های سهامی عام ثبت‌شده نزد سازمان بورس واوراق بهادار تا تاریخ ۲۸ اسفند ۹۸ به مدت سه ماه افزایش یافته بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.