راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

شکایات مردم از روند ارسال پیامک‌ های انبوه

در حالیکه رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال مدعی است که سامانه‌ای که برای شکایت از پیامکهای انبوه راه اندازی شده، اما مزاحمت‌های این پیامک‌ها برای کاربران تلفن همراه روز به روز در حال افزایش و هیچ نهادی به صورت رسمی در این خصوص خود را موظف به پیگیری نمی‌داند.

محتوای این پیامک‌ها نیز حوزه‌های مختلفی از فرهنگ و اقتصاد گرفته تا سیاست را در بر می‌گیرد.

تا چندی پیش به نظرمی آمد که از جمله نهاد‌هایی که وظیفه نظارت بر پیامک‌های تبلیغاتی را دارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، به طوری که در شرایط حاضر مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال خود را متولی این حوزه می‌داند و مدعی است که شرکت‌های فعال در این صنف باید از این مرکز مجوز دریافت کنند.

درهمین حال علیزاده تصریح کرده است که هم اکنون ۱۸ شرکت ارایه دهنده خدمات ارزش افزوده پیام کوتاه موبایل از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مجوز فعالیت گرفته اند.

درهمین حال رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال اعلام کرده که تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ شکایت در سامانه شکایت از پیامک‌های انبوه به ثبت رسیده که بیشترین آمار شکایت مربوط به SMS های نامربوط و زمان نامناسب و پیام نامناسب است و همچنین یک سری از این شکایات مربوط به این است که مشترکان نمی دانند ما به ازای مالی پیامکهای دریافتی چه میزان است.

قابل توجه است اظهارات رییس این مرکز مبنی بر ادعای دریافت ۱۵۰۰شکایت از پیامک های انبوه در حالی عنوان می شود که اطلاعات گسترده ای از این سامانه دردست نبوده و مشخص نیست چگونه این تعداد شکایت به مرکز مذکور واصل شده است.

منبع: itanalyze.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.