راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره آجایپال سینگ بانگا، مدیرعامل مسترکارت چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش شماره ۳۱ و ۳۲ / مسترکارت بعد از سال‌ها تلاش‌های بی‌ثمر برای ورود به بازار پرداخت 27 هزار میلیارد دلاری چین بالاخره توانست مجوز ورود به این بازار را از طرف بانک مرکزی این کشور دریافت کند. البته این اولین نقش مسترکارت در آسیا نیست و سال گذشته هم اقدامات تاثیرگذاری در این منطقه انجام داده است.

این شرکت خدمات مالی آمریکایی و چندملیتی سال گذشته با همکاری سوپراپ سنگاپوری به نام «گرب» توانست اولین کارت بدون شماره آسیایی به نام «گرب‌پی» را راه‌اندازی کند. این کارت علاوه بر امنیت بالایی که به کاربر ارائه می‌دهد، امکان دسترسی به اکوسیستم پاداش گسترده و یکپارچه‌سازی پرداخت‌های گرب را برای میلیون‌ها کاربر آسیایی این اپلیکیشن فراهم کرده است.



کاربران می‌توانند بعد از اینکه کارت دیجیتالی خودشان را دریافت کردند، برای دریافت کارت فیزیکی نیز درخواست بدهند. قرار است کارت دیجیتالی گرب‌پی در سه‌ماهه اول سال 2020 در فیلیپین نیز راه‌اندازی شود.

مدیرعاملی مسترکارت بر عهده آجایپال سینگ بانگا آمریکایی ـ هندی است که از سال 2010 این سمت را عهده‌دار و جایگزین «رابرت سلاندر» شده است. آجایپال سینگ پیش از مدیرعاملی، مدیریت ارشد عملیات مسترکارت را بر عهده داشت. سینگ بانگا فعالیت کاری خودش را در سال ۱۹۸۱ و در شرکت نستله آغاز کرد و ۱۳ سال در سمت‌های مختلف مشغول به کار بود. او بعدها به شرکت پپسی ملحق شد. بانگا معاون رئیس هیات امنای موزه علوم نیویورک و عضو هیات‌مدیره اتحادیه ملی شهری نیز بوده است.

ریشه‌های تاسیس مسترکارت که جزء اولین شرکت‌هایی بود که از پروژه لیبرای فیس‌بوک حمایت کرد و متعاقبا جزء اولین شرکت‌هایی هم بود که از حمایت این پروژه کناره‌گیری کرد، به ابتدای دهه 1960 برمی‌گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.