راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

“دیپلم مکانیک” مدرک واقعی یکی از مسولان ارشد بانک مرکزی

آقای(الف)یکی از مسئولین ارشد بانک مرکزی پست های مختلف و متفاوتی را در این مجموعه بزرگ پولی و بانکی کشور در دست خود دارد.

یکی از مسولان ارشد بانک مرکزی در سال ۱۳۶۳ با مدرک دیپلم مکانیک  در سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با سمت چاپچی استخدام شده است.وی در سال ۱۳۶۸ برای گذراندن دوره کاردانی وارد موسسه عالی بانکداری وابسته به بانک مرکزی شده و سپس در سال ۱۳۷۰ بدون اخذ مدرک کاردانی وارد دوره کارشناسی معادل همان موسسه شده است.

سند شماره 1

یک سال بعد از گذراندن دوره کارشناسی، نامه‌ای مبنی بر به پایان رساندن دوره کاردانی ایشان صادر گردید! و همانطور که ملاحظه می‌شود مدرک کاردانی‌ای صادر نمی‌گردد. این مقام مسئول در یک سال تحصیلی به‌صورت همزمان دانشجوی مقطع کاردانی و مقطع کارشناسی موسسه عالی بانکداری بوده است.

سند شماره 2

طبق مستندات موجود، وی که مسئولیت رسیدگی به تخلفات بانک ها را نیز دارد توانسته است طی یک سال مدرک کارشناسی معادل خود را دریافت نماید؛ یعنی طبق نامه فوق الذکر، پایان تحصیلات کاردانی ایشان سال ۱۳۷۱ و پایان دوره کارشناسی معادل ایشان سال ۱۳۷۲ می‌باشد و در سایت منابع انسانی بانک مرکزی نیز مطالب فوق درج می‌باشد.

سند شماره 3سند شماره 4اما نکته بسیار شگفت آوری که در سایت منابع انسانی بانک مرکزی اتفاق افتاده این است که تا قبل از مطرح شدن مشکلات مربوط به مدرک تحصیلی این مقام بانک مرکزی، محل اخذ مدرک کاردانی وی برای چندین سال “تراکمه فارس” درج شده بود، حال چند ماهی است که محل اخذ مدرک کاردانی ایشان تغییر یافت و “تهران” درج شده است. بدین ترتیب این مقام مسئول بعد از چند سال متوجه شده است که محل اخذ مدرک کاردانی ایشان “تراکمه فارس” نبوده و بلکه تهران بوده است!

سند شماره 5

 

حال به فرض صحت چگونگی اخذ مدرک کاردانی و کارشناسی، مدرک کارشناسی‌ای که برای این مقام صادر شده است مدرک معادل بوده و لذا طبق قانون و مقررات وزارت علوم نمی‌توانست با این مدرک ادامه تحصیل دهد. اما آقای (الف) در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا ادعا نمود «در حال حاضر در مرحله دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت است».

سند شماره 6

حال بیش از یکسال از آن اظهارات و ادعا می گذرد و هنوز ایشان، مدرک کارشناسی ارشد خود را ارائه ننموده است. حال اینکه نامبرده توضیح نداده است در کدام دانشگاه و در کدام گرایش رشته مدیریت در حال دفاع پایان نامه بوده و همچنین جوابگوی این تخلف نیز نبوده که چگونه با مدرک معادل اقدام به ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد نموده است. قابل ذکر است این مقام مسئول مدتی دانشجوی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه وابسته به یک نهاد نظامی بوده است.

بنابراین با توجه به اینکه مدرک کاردانی‌ای برای این مقام بانک مرکزی صادر نشده است، بحث درمورد دیگر مدارک تحصیلی نامبرده فاقد ارزش و اعتبار می‌باشد و در نتیجه مدرک واقعی آقای (الف) که از قضا مسئولیت های زیادی را در بانک مرکزی دارد، دیپلم مکانیک است! جالب اینکه ایشان با وجود فرا رسیدن زمان بازنشستگی در تیر ۱۳۹۱ برای یکسال دیگر موفق به تمدید خدمت شده است!

منبع: سراج24 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.