راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب نکته‌های بانکداری دیجیتال با حمایت شرکت‌های خدمات رایانه امید، فناوران اطلاعات انصار و توسعه فناوری و تجارت حکمت منتشر شد

انتشارات راه پرداخت ترجمه فارسی کتاب «Digital Banking Tips: Practical Ideas for Disruptors!» با عنوان «نکته‌های بانکداری دیجیتال» نوشته تولگا تاولاس را منتشر کرده است. این کتاب همان‌گونه که از نامش بر می‌آید 25 نکته در خصوص بانکداری دیجیتال دارد که در قالب 25 فصل به رشته تحریر در آمده است. پرک نجومی این کتاب را ترجمه کرده و شرکت‌های خدمات رایانه امید، فناوران اطلاعات انصار و توسعه فناوری و تجارت حکمت از چاپ و انتشار این کتاب حمایت کرده‌اند.

تولگا تاولاس نویسنده کتاب متخصص بانکداری دیجیتال و امنیت اطلاعاتی است که مسئولیت فرایندهای دیجیتال بانک‌های متعددی را در سطح جهان بر عهده داشته است. نقش او پشتیبانی از بانک در انتقال مشتریان از کانال‌های سنتی بانکی به سمت خدمات دیجیتال است. او مسئول ارائه بینش دیجیتالی در بین 12 کشور اروپای مرکزی و شرقی و ایجاد تعامل جدید بین بانکداری اینترنتی و کانال‌های موبایلی برای ایجاد یک تجربه بی‌نقص چندکاناله است. همچنین او در زمینه امنیت سایبری، هماهنگی واحدهای تجاری و امنیتی و ارائه راهکارهای کاهش تهدیدات نیز تخصص دارد.

او در مقدمه کتابش در خصوص اینکه چه کسانی باید این کتاب را بخوانند می‌نویسد: « اگر مدتی است که موسسه مالی‌تان مشغول به کار است، تغییر سیستم به بانکداری دیجیتال احتمالاً چالش‌برانگیزترین کاری است که طی این سال‌ها انجام داده‌اید. احتمالاً تصویری واضح از مقصدتان دارید، اما مسیر رسیدن به این مقصد در مه غلیظ عدم قطعیت فرو رفته است. خوشبختانه، کتابی در دست دارید که مملو از تجارب کسانی است که خودشان این راه را رفته‌اند. امروز حدود سه میلیارد نفر از اینترنت استفاده می‌کنند، اما پیاده‌سازی خدمات بانکی دیجیتالی و پذیرش شیوه‌های بانکی دیجیتال هنوز بسیار کند است. گاهی اوقات یکسری دلایل فنی برای این روند کند وجود دارد؛ مثلاً یادگیری یک سیستم یا اجرای آن بسیار دشوار است. چرا باید به جای حضور در شعبه محلی‌تان با کارکنان خوش‌اخلاق و (مهم‌تر از آن) چای رایگانش، از چنین سیستم طاقت‌فرسایی استفاده کنید؟»

او همچنین با طرح یک پرسش به این موضوع اشاره می‌کند: «آیا شرایط ارائه خدمات به موسسه‌های مالی را که بانکداری دیجیتال ارائه می‌دهند، دارید؟ این کتاب به شما در درک نیازهای این کسب‌وکارها و ارائه بسته‌های خدماتی مناسب کمک می‌کند. موقعیت‌های بی‌شماری برای اپراتورهای موبایل (تلکام)، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و ارائه‌دهندگان خدمات ارزش افزوده در گسترش این بخش از بازار هدفشان وجود دارد.»

ارائه خدمات بانکداری دیجیتال حقیقتاً کار دشواری است؛ خصوصاً وقتی منابع مالی و آموزش همگانی لازم برای آمادگی بانکداری تلفنی، آنلاین و موبایلی را در نظر می‌گیرید. از کجا باید شروع کنیم؟ اینجاست که این کتاب کارش را آغاز می‌کند تا با نوشتاری روان، توصیه‌هایی که اجرای ساده‌ای دارند و حتی کمی شوخ‌طبعی، بانک شما را در این فرایند همراهی کند.

علاقه‌مندان می‌توانند در فروشگاه راه پرداخت این کتاب را به قیمت 44500 تومان خریداری کنند.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.