راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فهرست بهترین رمزارزهای جهان به جز بیت‌کوین!

بیت‌کوین پادشاه ارزهای رمزنگاری‌شده به چنان شهرتی رسیده که بر آلت‌کوین‌ها سایه افکنده و اغلب مردم رمزارز را با بیت‌کوین مترادف می‌دانند و از وجود سایر ارزهای رمزنگاری‌شده بی‌اطلاع هستند.

تاکنون حدود دو هزار رمزارز در جهان معرفی شده‌اند که برخی از آنها شانسی برای رشد و پیشرفت نداشته‌اند؛ اما برخی از آنها ارتقا یافته و به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اند.

در این مطلب به بررسی هفت رمزارز مطرح جهان به غیر از بیت‌کوین خواهیم پرداخت. اگر به خرید ارز رمزنگاری‌شده علاقه دارید این مطلب را مطالعه کنید.


آلت‌کوین چیست؟


تمام ارزهای رمزنگاری‌شده به جز بیت‌کوین در اصطلاح آلت‌کوین نامیده می‌شوند. بیت‌کوین الهام بخش تمام رمزارزها بوده و از این رو جایگاه ویژه خود را در اختیار دارد؛ اما برای سرمایه‌گذاری در دنیای رمزارزها لازم نیست تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد بگذارید بلکه با شناخت آلت‌کوین‌هایی که شانس پیشرفت دارند می‌توانید از چند منبع مختلف به کسب درآمد بپردازید.

آنچه به آلت‌کوین‌ها ارزش و اعتبار می‌بخشد امنیت آنها، ارزش بازار و قیمت هر واحد رمزارز است از این رو لیست برترین ارزهای رمزنگاری‌شده دائما در حال تغییر و ارتقا هستند و تمام ارزهای رمزنگاری‌شده سعی می‌کنند جایگاه خود را ارتقا داده و به بیت‌کوین نزدیک شوند. رویای تمام آلت‌کوین‌ها این است که روزی جایگاه بیت‌کوین را از آن خود کنند اما باید دید آیا به هدف خود دست می‌یابند یا خیر.

1. اتریوم

یکی از شناخته‌شده‌ترین رمزارزها پس از بیت‌کوین اتریوم است که باشگاه طرفداران خاص خودش را دارد. این رمزارز در سال 2011 معرفی شده و به دلیل قابلیت ثبت قراردادهای هوشمند و DApps مزیت زیادی دارد.

اتریوم دست اشخاص ثالث را از مبادلات کوتاه می‌کند و رمزارز آن هم غیرمتمرکز است. اتریوم از لحاظ تعداد کوین محدودیتی ندارد.

2. لایت‌کوین

امکان انجام پرداخت‌های ارزان و سریع مهم‌ترین ویژگی لایت‌کوین است که سبب شهرت آن شد. امنیت شبکه لایت‌کوین هم بسیار بالا است و خود را به عنوان نقره معرفی می‌کند.

لایت‌کوین مدعی است اگر بیت‌کوین طلای ارزهای رمزنگاری‌شده باشد لایت‌کوین نقره است. LTC نماد این رمزارز است و سرعت تأیید بسیار بالایی دارد.

بین قیمت لایت‌کوین و پذیرش آن در بین کاربران رابطه مستقیم وجود دارد و روانشناسی بازار این رمز‌ارز مثل سایر رمزارزها در تعیین وضعیت بازار بسیار تأثیرگذار است.

3. دش

نسخه اختصاصی یا محرمانه بیت‌کوین است که با کمک آن می‌توان به صورت کاملا ناشناس فعالیت کرد. با وجودی‌که این رمزارز در سال 2014 معرفی شده خیلی زود توانست جایگاه خود را در دنیای رمزارز باز کند.

تراکنش‌های دش نسبت به بیت‌کوین بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر هستند.

استخراج دش با بیت‌کوین کمی متفاوت است و تنها 18 میلیون واحد از آن در سراسر جهان وجود دارد. استخراج دش با یک کارت گرافیک و یک دستگاه اسیک ساده امکان‌پذیر است.



4. زی کش

ZEC نماد اختصاصی این رمزارز است و مثل بیت‌کوین تنها 21 میلیون واحد از آن در جهان وجود دارد. قابلیت انجام تراکنش‌های خصوصی از ویژگی‌های خاص این رمزارز است. حریم خصوصی این رمزارز بسیار بالا است و به افرادی که جزئیات تراکنش برایشان بسیار مهم است و دوست ندارند فاش شود کمک می‌کند هویت خود را حفظ کنند.

زی‌کش یک بلاکچین اختصاصی در اختیار دارد و انجام تراکنش‌های مخفی به شکل ماینینگ کار می‌کند. الگوریتم استخراج زی‌کش با بیت‌کوین تفاوت دارد و به شکل خاص خودش کار می‌کند.

5. ریپل

ریپل یکی از مرموزترین رمزارزها است که با نماد XRP در صرافی‌های رمزارز شناخته می‌شود. ریپل یک شرکت بزرگ با کارکردهای متفاوت است که XRP یک از محصولات آن است. خرید ریپل به معنی سرمایه‌گذاری کلی روی شرکت است و به معنای سرمایه‌گذاری انحصاری روی رمزارز آن نخواهد بود.

ریپل یک شبکه پرداخت امن است که برقراری ارتباط امن و ایمن بین کاربران را تضمین می‌کند. ریپل قصد دارد مبادلات بین‌المللی پول را ساده‌تر کند و مثل سایر رمزارزها سر رقابت با بانک‌ها را ندارد. ریپل با سایر رمزارزها رقابت نمی‌کند بلکه رقیب اصلی خود را بزرگ‌ترین منبع مبادلات بین‌الملل یا همان سوئیفت می‌داند.

6. بیت‌کوین‌کش

بیت‌کوین‌کش شکل گرفت تا هزینه تراکنش‌ها و نیز سرعت پردازش مبادلات را نسبت به بیت‌کوین پایین نگه دارد.

اختلاف نظرهای زیادی برای بهبود عملکرد بیت‌کوین و فناوری آن وجود داشت که در نهایت به تولد بیت‌کوین‌کش منجر شد.

بیت‌کوین‌کش از سال 2017 در دسترس کاربران قرار گرفته و تعداد کوین‌های آن هم محدود به 21 میلیون است.

این رمزارز از ابتدای شکل‌گیری عملکرد معقولی داشته و به سرعت توانسته در بین برترین رمزارزها برای خود جایگاهی به دست آورد.

7. مونرو

این رمزارز از امنیت بسیار بالایی برخوردار و یک رمزارز خصوصی غیر قابل شناسایی است که از سال 2014 وارد دنیای رمزارزها شده است. ویژگی‌های منحصر به فرد این رمزارز سبب شده در بین کاربران جایگاه مناسبی را به‌دست آورد و افزایش قیمت نسبتا معقولی را تجربه کند.

تراکنش‌های این رمزارز قابل رهگیری نیستند و به همین دلیل در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است. این رمزارز نسبت به سایر رمزارزهایی که در این مطلب درباره آنها صحبت کردیم مشهور نیست اما کارشناسان آینده روشنی را برای آن پیش‌بینی می‌کنند.


نتیجه‌گیری


فعالان بازار رمزارز می‌دانند آلت‌کوین‌ها به سرعت در حال پیشرفت هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا خود را تا حد امکان به بیت‌کوین نزدیک کنند.

در این بین برخی از رمزارزها سریع‌تر از سایرین رشد کرده‌اند که به برخی از آنها اشاره کردیم. تریدرهای حرفه‌ای گاهی با خرید سایر رمزارزها تلاش می‌کنند از راه‌های مختلفی کسب درآمد کنند.

بهترین راه تهیه رمزارزها این است که آنها را از یک پلتفرم معتبر خریداری کنید اگر به خرید بیت‌کوین و سایر رمزارزها علاقه دارید کوین نیک یک پلتفرم مطمئن اتومات ایرانی است که با ثبت‌نام در آن می‌توانید در اسرع وقت رمزارز دلخواه خود را تهیه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.