راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب درآمدزایی از نوآوری با حمایت شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا منتشر شد

ترجمه فارسی کتاب «Monetizing Innovation: How Smart Companies Design the Product Around the Price» نوشته مادهاوان رامونجام و جرج تک از انتشارات وایلی با عنوان «درآمدزایی از نوآوری؛ چطور شرکت‌های هوشمند طراحی محصول را بر اساس قیمت انجام می‌دهند» منتشر شد. این کتاب با همکاری استارت‌آپ آقای مترجم در انتشارات راه پرداخت ترجمه شده و با حمایت شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا به چاپ رسیده است.

اغلب شرکت‌ها تصمیم‌گیری در مورد بازاریابی و قیمت‌گذاری را به انتهای کار و پس از توسعه محصول جدید موکول می‌کنند. مسیر طولانی و پرهزینه توسعه محصول را با این امید آغاز می‌کنند که از نوآوری‌شان درآمد کسب کنند، در حالی که نمی‌دانند این اتفاق می‌افتد یا خیر. «چرا همه نوآوری‌ها به محصولات موفق تبدیل نمی‌شوند و چرا تعداد زیادی از آنها شکست می‌خورند؟» این سوالی است که کتاب سعی می‌کند به آن پاسخ دهد.

نویسندگان کتاب معتقدند میزان شکست نوآوری‌ها بی‌اندازه زیاد است و تقریباً از هر چهار محصول و خدمت جدید، سه مورد به اهداف تعیین‌شده برای درآمدزایی و سودآوری نمی‌رسند؛ بسیاری از آن‌ها کاملاً نابود می‌شوند و برخی شرکت‌هایشان را هم با خودشان نابود می‌کنند. آن‌ها باور دارند که این شرایط نباید استمرار پیدا کند.

کتاب علت اصلی شکست نوآوری‌ها را این‌گونه عنوان می‌کند «محصولات جدید به دلایل متعددی شکست می‌خورند، اما ریشه همه مصیبت‌های نوآوری (آنچه ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر مجموعه «اصول اولیه» می‌خواند) این است که نتوانیم محور اصلی طراحی محصول را تمایل مشتری به پرداخت برای محصول جدید قرار دهیم.»

کتاب درآمدزایی از نوآوری 14 فصل دارد و در 288 صفحه با قیمت 58000 تومان عرضه می شود. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه راه پرداخت خریداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.