راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استاپ لاس یا حد ضرر چیست و به چه کار تریدر می‌آید؟

نوسان شدید قیمت رمزارزها میزان ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه را بالا می‌برد. برای یک تریدر حرفه‌ای رمزارز خیلی مهم است که انتخاب درستی داشته باشد.

حد ضرر یا استاپ لاس سوپاپ اطمینانی است که از زیان‌های زیاد و از دست رفتن سرمایه پیشگیری می‌کند. استاپ لاس در تمامی مبادلات و بازارهای مالی به تریدر کمک می‌کند و با پایبندی به آن می‌توان زیان شما را به حداقل رساند.

در این مطلب به بررسی مفهوم حد ضرر خواهیم پرداخت و به افرادی که به ترید و خرید ارز رمزنگاری شده علاقه دارند توصیه می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنند.


استاپ لاس (Stop Loss) چیست؟


در بسیاری موارد دیده شده حتی مبادله‌گران حرفه‌ای و با تجربه هم گاهی بر اساس احساسات تصمیم می‌گیرند و زیان‌های زیادی را هم در این خصوص تجربه می‌کنند.

تعیین حد ضرر به معامله‌گران کمک می‌کند قبل از ورود به یک بازار شرایط مساعد برای مبادله را تعیین کنند.

حد ضرر در حقیقیت مقطعی است که شما تعیین می‌کنید مبادله زیان آور خواهد بود و از ترید انصراف می‌دهید.

تعیین حد ضرر به صورت دستی کار عاقلانه‌ای نیست و به ویژه در بازار رمزارز ممکن است قابل اجرا نباشد.

بسیاری صرافی‌های رمزارز این امکان را در اختیار کاربران قرار داده‌اند که حد ضرر را به صورت اتوماتیک مشخص و از زیان‌های بزرگ احتمالی پیشگیری کنند.


چرا تعیین حد ضرر مهم است؟


زمانی‌که ارزش دارایی‌های دیجیتال شما رو به کاهش است شما دقیقا باید بدانید که تا کجا می‌خواهید آنها را حفظ کنید؛ در غیر این صورت ممکن است با زیان‌های جبران‌ناپذیری مواجه شوید.

تعیین استاپ لاس تا حد زیادی به استراتژی سرمایه‌گذاری شما بستگی دارد. اینکه تعیین کنید تا کجا می‌توانید ضرر کنید کاملا به نگرش شما به بازار و آینده‌نگری‌تان بستگی دارد.

هر تریدری باید برای خودش یک استراتژی مشخص داشته باشد و بر آن اساس حد ضرر خود را مشخص کند.

شما نباید اجازه دهید سرمایه‌تان از بین برود و تعیین حد ضرر به تحقق این هدف کمک می‌کند. اگر در زمان درست اقدام به فروش نکنید گاهی تا سال‌ها باید صبر کنید تا قیمت‌ها به حد مناسبی برسد تا بتوانید دارایی خود را به فروش برسانید.

البته تعیین قیمت مناسب برای فروش خود یک هنر است به مطالعه و دانش نیاز دارد.


مواردی که هنگام تعیین حد ضرر باید به آن توجه کنیم چه چیزهایی است؟


  • هر تریدر استراتژی خاص خودش را دارد، بنابراین شما نمی‌توانید استاپ لاس خود را بر اساس کاری که دیگران انجام می‌دهند هر چند که موفق و حرفه‌ای هم باشند انجام دهید.
  • همیشه به استاپ لاس خود وفادار بمانید و به حدی که تعیین کرده‌اید پایبند باشید در غیر این صورت تعریف هرگونه حد و مرزی بی‌فایده خواهد بود.
  • استراتژی معاملاتی صحیح موفقیت شما را تضمین می‌کند. حتما و صد درصد برای تمامی معاملات خود حد ضرر مشخص کنید در غیر این صورت ممکن است با زیان‌های زیادی روبه‌رو شوید.
  • بعد از خرید هر رمزارز یک سفارش استاپ لاس ثبت کنید تا با نزولی شدن بازار زیان زیادی را متحمل نشوید.
  • سقف و کف روزانه قیمت‌ها بیشترین پتانسیل گردش قیمت‌ها را مشخص می‌کنند. به جداول تکنیکال توجه کنید و خواندن آنها را به خوبی فرابگیرید بدون این اطلاعات نمی‌توانید استاپ لاس را محاسبه کنید.

فایده‌های تعیین استاپ لاس چیست؟


از قدیم گفته‌اند جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعت است. اولین فایده تعیین حد ضرر بدتر شدن شرایط در زمان زیان است. وقتی قیمت‌ها به طور ناگهانی می‌ریزند این حد ضرر است که به شما کمک می‌کند یک تصمیم عاقلانه بگیرید.

همچنین استفاده از این امکان کمک می‌کند به هیچ عنوان کل سرمایه خودمان را از دست ندهیم. استفاده از استاپ لاس همچنین دستیابی به حداقلی از سود را تضمین می‌کند به این ترتیب استفاده از آن یک راهکار عاقلانه برای موفقیت در بازار چه در شرایط نزولی و چه شرایط صعودی خواهد بود.


چند نوع حد ضرر داریم؟


برای تریدرهای ارز رمزنگاری شده استفاده از صرافی بایننس عملیاتی‌تر از هر زمانی است. این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد حد ضرر معاملات را تعریف کنند همچنین نقشه فروش و استاپ لاس را به شکل همزمان برای مبادلات خودشان مشخص کنند.

در صرافی بایننس شما حتی می‌توانید سود خود را به حداکثر برسانید، راهکار این فرآیند استفاده از حد ضرر شناور است.

روش کار به این ترتیب است که بر اساس تحلیل خود از آینده بازار سرمایه خود را به چندین بخش تقسیم کرده و بر اساس تصمیم خود برای هر بخش قیمت خاصی را تعیین می‌کنید.

حال بر این اساس شما می‌توانید حد ضرر ثابت یا شناور برای دارایی‌های دیجیتال خود تعیین کنید.


نتیجه‌گیری


سرمایه‌گذاری در دنیای رمزارزها و خرید بیت‌کوین یکی از راه‌های جدید افزایش و حفظ دارایی افراد است که چند سالی در ایران مرسوم شده است.

از آنجا که نوسان قیمت بازار بسیار زیاد است شما باید بتوانید وضعیت آینده بازار را پیش‌بینی کنید و با به‌کار بردن راهکارهایی مثل تعیین حد ضرر از زیان‌های احتمالی آتی پیشگیری کنید.

کوین نیک دستیار شما در دنیای ارزهای رمزنگاری شده است که کمک می‌کند تصمیم بهتری بگیرید و انواع رمزارزها را بخرید یا بفروشید.

کارشناسان این سایت در اغلب ساعت‌های شبانه‌روز در کنار شما هستند و از طریق راه‌های ارتباطی مختلف به سؤالات شما پاسخ می‌دهند.

خرید انواع رمزارز در این سایت به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد و به این ترتیب نیازی نیست منتظر پاسخگویی اپراتورهای سایت بمانید. هر وقت که اراده کنید در زمانی کوتاه می‌توانید خرید یا فروش خود را ثبت کنید.

منبع کوین نیک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.