راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره آنتونی تان، مدیرعامل گرب چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش شماره ۲۹ / هلدینگ گرب تاکسی که با نام تجاری گرب شناخته می‌شود، یک سوپراپ سنگاپوری است که سرویس‌هایی از قبیل درخواست تاکسی، گرفتن تاکسی اشتراکی، سفارش غذا و خدمات لجستیک را به مردم سنگاپور و دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند مالزی، اندونزی، فیلیپین، ویتنام، تایلند، میانمار و کامبوج ارائه می‌دهد.

ایده راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلی درخواست تاکسی در آسیای جنوب شرقی برای اولین‌بار از جانب «آنتونی تان» مطرح شد. او سال ۲۰۱۲ اپلیکیشن «مای تاکسی» را در مالزی راه‌اندازی کرد که در دیگر کشورها با اسم گرب تاکسی شناخته می‌شود.

در سال ۲۰۱۴ مقر اصلی این شرکت به سنگاپور منتقل شد و دو سال بعد نامش به گرب تغییر کرد. اقداماتی که گرب در حال انجام آنهاست یا قصد انجام‌شان را دارد، حاکی از آن است که این شرکت هم قصد دارد پا جای پای سوپراپ چینی «وی‌چت» بگذارد و همه‌چیز، از نقشه‌ها و انجام پرداخت گرفته تا ارسال غذا را دربر بگیرد.

مدیرعاملی گرب هم برعهده آنتونی تان است که معتقد است چنین فعالیت‌هایی نشان از جاه‌طلبی شرکت و تبدیل‌شدنش به یک سوپراپ دارد تا به میلیون‌ها کاربر در انجام فعالیت‌های روزمره‌شان کمک کند.

به‌تازگی گرب با همکاری مسترکارت قصد دارد اولین کارت پرداخت بدون شماره آسیا را با نام «گرب‌پی» راه‌اندازی کند و گزینه‌های پرداخت امنی را به میلیون‌ها نفر در آسیای جنوبی که به خدمات بانکی دسترسی ندارند، ارائه دهد.

آنتونی تان 37ساله کسب‌وکارش را ابتدا در کوالالامپور راه‌اندازی کرد. بعد از جابه‌جایی گرب از مالزی به سنگاپور، «تان» هم در سال 2016، شهروند سنگاپور شد. با اینکه «تان» به‌راحتی می‌توانست کسب‌وکار خانوادگی خودش را ادامه دهد، اما تصمیم گرفت شرکت خودش را تاسیس کند. پدر «تان» صاحب شرکت چندملیتی مونتاژ خودرو به نام «تانگ چونگ موتور» در مالزی است. «تان» دارای مدرک ام‌بی‌ای از دانشگاه هاروارد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.