راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افتا، دو سند تدوین شده در حوزه امنیت را منتشر کرد / صاحب‌نظران می‌توانند نظرات خود را در این باره اعلام کنند

دو سند «الزامات امنیتی زیرساخت‌های حیاتی در استفاده از محصولات نرم‌افزاری سازمانی» و «الزامات امنیتی ارائه محصولات نرم‌افزاری سازمانی به زیرساخت‌های حیاتی» تدوین شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران،‌ مرکز مدیریت راهبردی افتا به منظور ساماندهی بهره‌برداری از سامانه‌های نرم‌افزاری سازمانی، الزاماتی را در قالب دو سند «الزامات امنیتی زیرساخت‌های حیاتی در استفاده از محصولات نرم‌افزاری سازمانی» و «الزامات امنیتی ارائه محصولات نرم‌افزاری سازمانی به زیرساخت‌های حیاتی» تدوین کرده است.

بهناز آریا، رییس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در این خصوص گفت: «با توجه به اینکه مقرر شده از بخش خصوصی در این باره استعلام و نظرخواهی شود، از دست‌اندرکاران و صاحبنظران حوزه درخواست می‌شود نظرات خود را تا دو هفته آینده اعلام کنند. در گذشته نیز تجربیات خوبی مانند طرح امن‌سازی را با این رویه پشت سر گذاشته‌ایم. به همین منظور در جهت بهبود فضای کسب‌وکار و امنیت زیرساخت‌های کشور از اعضای دست‌اندرکار در بخش خصوصی می‌خواهیم نظرات خود را در این باره ابراز کنند.»

منظور از محصولات نرم‌افزاری سازمانی، مجموعه سامانه‌هایی است که در اغلب سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عنوان نمونه می‌توان به سامانه‌هایی مانند اتوماسیون اداری، حقوق و دستمزد، اداری مالی، حضور و غیاب، سیستم‌های مدیریت محتوا و یا پورتال‌های سازمانی اشاره کرد.

مرکز مدیریت راهبردی افتا در نظر دارد قبل از انتشار نسخه نهایی اسناد مذکور به منظور غنی شدن هر چه بیشتر این اسناد از نظرها و پیشنهادهای متخصصین این حوزه در بخش خصوصی و سازمان‌های بهره‌بردار استفاده کند.

در صورت تمایل می‌توانید نظرات و پیشنهادهای سازنده خود را تا تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸ به ایمیل arzyabi@aftasec.ir ارسال و یا جهت ارتباط با کارشناس مرتبط با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۴۳۹۳۹۳ تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.