راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راهنماي تصويری فعال‌سازي رمز دوم پويای بانک اقتصاد نوین

رمز دوم یک‌بار مصرف کارت‌های بانکی قرار است از 15 دی‌ماه اجباری شود. از این‌رو بانک‌ها اقدام به ارائه خدمت رمز دوم یک‌بار مصرف کرده‌اند. برای فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف کارت‌های بانک اقتصاد نوین می‌توانید از طریق مراجعه به شعبه یا اینترنت بانک اقتصاد نوین اقدام کنید. پس از آن با نصب اپلیکیشن ارس رمز یک‌بار مصرف را دریافت می‌کنید.



در اپلیکیشن ارس، رمزهای اول و دوم یک‌بار مصرف تولید می‌شود و زمان معتبر برای استفاده از هر رمز تنها 60 ثانیه است. این رمز پس از اتمام زمان مورد نظر منقضی می‌شود. با ابطال رمز قبلی، رمز جدیدی تولید شده و به کاربر نمایش داده می‌شود.


فرآیند فعال‌سازی اپلیکیشن «ارس»


روش حضوری:

  1. دریافت اپلیکیشن از درگاه‌های اعلام شده توسط بانک
  2. مراجعه به شعبه و تکمیل فرم درخواست فعال‌سازی کارت‌های مورد نظر برای دریافت رمز یک‌بار مصرف
  3. دریافت بارکد و کد فعال‌سازی برنامه

روش غیرحضوری (صرفاً برای مشتریانی‌که سامانه ارسال پیامک تراکنش‌های مالی بانک اقتصادنوین برای آنها فعال است):

  1. دریافت اپلیکیشن از درگاه‌های اعلام شده توسط بانک
  2. ورود به اینترنت بانک (در صورتی‌که اینترنت بانک شما فعال نیست، می‌توانید از طریق منوی ثبت‌نام آن را به صورت غیرحضوری فعال کنید.)

3 فعال‌سازی کارت‌های مورد نظر از طریق منوی «کارت > فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف کارت»


استفاده از راهکار پیامکی (هریم)


چنانچه امکان استفاده از گوشی‌های هوشمند را ندارید و یا موفق به نصب اپلیکیشن تولید رمز یک‌بار مصرف (ارس) نشدید، می‌توانید از راهکار پیامکی (هریم) استفاده کنید. در این راهکار دارنده کارت در هنگام تراکنش‌های بدون حضور کارت، از گزینه درخواست رمز دوم پویا استفاده کرده و رمز دوم پویا از طریق پیامک به شماره همراه ثبت شده در بانک صادرکننده کارت ارسال می‌شود.

استفاده از سامانه پیامکی برای مشتریان هزینه‌ای دربرنداشته و نیاز به فعال‌سازی ندارد، اما ضروری است از ثبت صحیح شماره همراه خود در بانک مطمئن شوید. طبق گفته بانک مرکزی این سامانه قرار است از 15 دی‌ماه فعال شود.

سامانه هریم بانک مرکزی چه مشکلاتی را در راستای اجرای رمز دوم پویا ایجاد می‌کند؟

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مرکز 24 ساعته ارتباط با مشتریان بانک اقتصادنوین به شماره 48031000-021 تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.