راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برون‌سپاری خدمات فناوری اطلاعات، دغدغه و رویکرد جدید بانک‌ها و مؤسسات مالی کشور

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام) معتقد است بانکداری نوین باید این واقعیت را بپذیرد که حرف اول و آخر در دنیای بانکداری و رقابت شدید جاری در آن را نوآوری و استفاده کامل از تکنولوژی خواهد زد و دیگر زمانی که تمام فعالیت‌های بانکی مستقیماً توسط بانک‌ها انجام می‌شد، به سر آمده است.

سید مرتضی بکاء با بیان مطلب فوق افزود: «در بسیاری از الگوهای نوین بانکداری، بر برون‌سپاری بخش‌هایی چون فناوری‌ اطلاعات، کارت‌های اعتباری، بانکداری همراه، طراحی نرم‌افزار و مدیریت شبکه تأکید شده است. برون‌سپاری این بخش‌ها، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها موجب ارتقای کیفی و کمّی خدمات‌رسانی بانکی می‌شود.»

مدیرعامل فام افزود: «بسیاری از بانک‌های بزرگ و مشهور جهان، بیش از 70 درصد از فعالیت‌ها و عملیات مدیریتی و اجرائی خود را به مؤسسات و شرکت‌های دیگر سپرده‌اند. به عقیده شرکت فام یکی از مهمترین اولویت‌ها برای برون‌سپاری در حوزه فناوری اطلاعات و بهره‌گیری بهینه از دستاوردهای تکنولوژی در بخش خدمات رسانی مالی مربوط می‌شود. با توجه به تخصصی و پیچیده بودن فرآورده‌های فناوری اطلاعات و لزوم برخورداری از مهارت‌ها و توانائی‌های علمی و عملی خاص باید به شرکت‌های متخصص و مجرب در این حوزه‌ها سپرد.»

این شرکت با پیشینه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات بانکی آمادگی ارائه خدمات مشاوره و راه کارهای سرویس‌های نوین و اتوماسیون‌های پرداخت به کلیه بانک‌ها، ادارات و شرکت‌ها را دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.