راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تشدید برخورد با دارندگان کارت‌خوان‌های خارج از کشور

تمام درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که به نام پذیرندگان دارای کارت‌خوان فعال خارج از کشور وجود داشته باشد، مسدود خواهد شد.

به گزارش روابط‌ عمومی شاپرک، در ادامه اقدامات نظارتی مرتبط با کارت‌خوان‌های خارج از کشور، از این پس نام و کد ملی دارندگان کارت‌خوان فعال در خارج از کشور در فهرست سیاه قرار می‌گیرد و تمامی درگاه‌های پرداخت الکترونیکی تعریف شده در ایران که با همان کد ملی فعال است، مسدود و از دریافت خدمات پذیرندگی محروم خواهند بود.

ببینید: ممنوعیت فعالیت کارتخوان‌ها در خارج از کشور ابلاغ شد

این اقدامات نظارتی در راستای اجرای مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی مبنی بر ممنوعیت فعالیت کارت‌خوان‌ها خارج از کشور انجام می‌شود.

شبکه پرداخت الکترونیکی کشور اعم از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و شاپرک، تراکنش‌های انجام‌شده در این شبکه را دائماً زیر نظر دارند و با روش‌های مختلف و متنوعی به دنبال کاهش فعالیت‌هایی مانند ارائه خدمات به کارت‌خوان‌های خارج کشور هستند.

این نظارت ازجمله الزامات همیشگی شاپرک برای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی بوده و هست و اخیرا بالغ‌بر ۱۵۰۰ پایانه فعال در دیگر کشورها توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت شناسایی و مسدود شده‌اند.

ببینید: شاپرک در یک ماه اخیر ۵۰ پایانه را در خارج از کشور مسدود کرده است

پیش از این، شاپرک با استفاده از روش‌های حضوری بیش از ۲۰۰ پایانه فعال خارج از کشور را شناسایی و مسدود کرده بود موفق شده طی یک ماه اخیر با به‌کارگیری روش‌های داده محور برای رصد رفتار پذیرندگان، بیش از ۵۰ پایانه دیگر را شناسایی و مسدود کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.